![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat zijn Walen? | |||
Walen zijn onze broeders en zusters |
![]() ![]() ![]() |
22 | 42,31% |
Walen zijn buren net als Duitsers en Fransen |
![]() ![]() ![]() |
30 | 57,69% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Eventjes voortborduren op de peiling "Hollanderhaat"..... (http://forum.politics.be/showthread.php?t=53254)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Walen zijn de buren waar we het dichtse bijstaan. Aangezien gebleken is dat we niet in één staat kunnen leven met deze dichtste aanverwanten, komt dat Groot-Nederland al helemaal niet ter sprake.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat België onleefbaar maakt, is dat het Vlamingen en Walen tegen elkaar opzet. Dat probleem heb je niet meer bij de Verenigde Nederlanden. Overigens zijn de Nederlanders degenen waar we het dichtste bijstaan: we zijn er zelf immers. Dan pas komen de Walen en Luxemburgers.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() "Wat België onleefbaar maakt, is dat het Vlamingen en Walen tegen elkaar opzet."Ik heb geen problemen met Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben een Vlaamse Waal.
![]()
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik geloof dat het universeel is en niets met staats- en/of taalgrenzen te maken heeft. Die van Antwerpen hebben een dikke nek, die van "Over het water" zijn een beetje simpel. Hollanders, Schotten en Meckelenburgers zijn Gierigaards.. Marokkanen zijn crimineel, Italianen luidruchtig mensen uit Vierländer zijn petattenboeren. Inwoners van boom .. hondenfretters enz...
Ik heb een grondige hekel aan mensen uit Nederland die ik "Ollanders" noem, hun cultuur is barbaars, ze weten absoluut niet goed te leven, doen niets anders dan ouwehoeren en zijn het 100 % met mij hierover eens. Alle Nederlanders die ik ken vertonen de neiging met mij bevriend te geraken en bekritizeren hun land en landsgenoten in de meest denigrerende bewoordingen. Walen daarentegen kunnen bijna zo goed zuipen als de Limburgers, wat ze aan die Pekèt en Maitrak vinden weet ik niet. Ik heb de indruk dat ze meer, maar slechtere fanfares en harmonies hebben dan wazt in Kempische gemeentes gebruikelijk is. In Friesland sluiten de meeste café's om 21h30 ! Afgezien van de taal- en godsdienst verschillen van de puur autochtone bevolking zijn er dus wel nog een pak culturele ! Ik beveel van harte de lectuur aan van : Wallonië door Guido Fonteyn isbn 90 254 0523 1 Een van de conclusies van het boek : De Walen kijken vandaag wat onthutst rond, omdat naar de schatten van de Waalse ondergrond weinig vraag meer is. Mijn mening : je kan in deze zin "Waals" door "Belgisch" of "Nederlands" of "Fries" enz.. vervangen (ook het gas van slochteren zal ooit uitgeput geraken). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, België bestond niet in die tijd. Bijgevolg kunnen "de Belgen" ook niet behoort hebben tot iets wat nog niet bestond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Hoe egocentrisch: ik ik ik...
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We gaan nog beginnen denken dat je links bent.
![]() |
#16 |
|
![]() Dat is geen weerlegging van het gezegde. De Nederlanders hebben immers ook tot die 17 provinciën behoort.
![]() |
#17 |
|
![]() Waarom zou het zich wel stellen? Het bipolaire van België is niet eens aanwezig in de Verenigde Nederlanden...
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]()
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 5 juli 2006 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |