![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gisteren (zaterdag 08/07/06) TerZake Zaterdag gezien?
Een reportage van Mark Daniels over hoe de Amerikaanse oorlogsverslaggeving is veranderd sinds de oorlog in Vietnam. De reportage mag onthutesend lijken voor een leek maar bevestigt gewoon wat hier op het forum al jaren wordt gesteld. De verslaggeving (vooral in de US) over de laatste oorlogen is schandalig, foutief, één grote leugen. We moeten er niet versteld van staan dat de gemiddelde Amerikaan over een beperkte kennis beschikt van wat er zich buiten de VS afspeelt en als hij er dan iets van weet het een volledig vertekend beeld vormt. De main stream media is de grote schuldige ... maar ik vertel niks nieuw, ik weet het ... Ik vind spijtig genoeg geen footage op het net ...
![]() |
#2 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Russ vertelde me dat hij dagelijks Britse kranten koopt om die reden... Zo hoor je het eens van een Amerikaan...niet louter anti-VS propaganda dus... ![]()
Never Trust Anything that is Knighted...Drain Away the Blue Blood ![]() Unconsciously Confined... Laatst gewijzigd door Lex Blanca : 9 juli 2006 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De reportage was bijzonder tendentieus en extreem anti amerikaans.Voor het overige mag er over oorlogvoering geen vrije berichtgeving gebeuren.Oorlog is geen spectakel en de meeste journalisten zijn alleen uit op sensatie en zijn meestal nogal links.Ik ben meestal niet onder de indruk van de berichtgeving over oorlog.Journalisten verstaan niets van militaire tactiek en stellen de zaken ook soms bewust verkeerd voor.Er zijn dus goeie redenen om aanzienlijke censuur uit te oefenen.De amerikanen laten nog altijd teveel toe al hebben ze al veel vooruitgang geboekt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Tja, de verslaggeving over de Tsjetsjeense oorlog is natuurlijk veel objectiever...Wss eenvoudigweg omdat er niets van te zien is...
![]() Ook de oorlog die de Russen vroeger in Afghanistan voerden, was boeiend om volgen... Nu ook over wat er in Sudan afspeelt, krijgen we boeiende beelden... De Congolose oorlog wordt ook zeer nauwkeurig weergegeven (dat was trouwens vroeger reeds in Rwanda, waar de vlucht van onze para's ook spannend om volgen was)... Als oorlogsverslaggever is R. Vranckx tegenwoordig wel opvallend veel in Brussel te zien... Waarom vertrekt die niet naar Tsjetsjenië (of mag dat niet)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Tis een schande!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
Beste Kingtiger, tracht eindelijk eens de waarheid onder ogen te zien en te realiseren dat de wereld wordt gestuurd op basis van controle van de media en dat het verhaal dat door hen wordt gepresenteerd onjuist is, vol leugens zit, ... Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 juli 2006 om 17:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ik treed in herhaling, ik weet het: Domme wortel
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Je bent de term 'tendensieus' vergeten ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat erover dat de hardheid van de oorlog niet op het nieuws komt....
Maar ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde VS-televisiekijker dat niet zou beseffen.... Tenslotte moet zowat ieder stadje van enige aanzien in de VS wel een paar doden of oorlogsinvaliden te kijk hebben onderhand. ![]() Enkele miljoenen belastingsbetalers moeten onderhand wel beseffen dat deze ganse affaire van "de VS-als lone-ranger-wereldpolitieman" zo waanzinnig veel geld kost dat de VS daar weer voor jaren voor zal boeten.... De Vietnam-oorlogsuitgaven deden zich in de VS vooral NA die oorlog voelen,gelden die aan die oorlog besteed waren werden struktureel bespaard op andere departementen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Uitdagingen tegenvover onze domme wortel zijn nutteloos, hier zal hij nooit, jamais, never op ingaan.
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het gaat hem niet om de hardheid, wel de correctheid van de info ... skuds met zenuwgas die op Israël zijn gedumpt ... journalisten die gefaked puffend en blazend hun verhaal doen alsof ze net van the field komen maar gewoon in een studio hun ding staan te doen ... promotioe voor de 'propere' oorlog terwijl hij even vuil is, misschien soms nog vuiler, dan elke andere ...
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 9 juli 2006 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Goeie reportage alleen weer zoveel jaar na datum. En dan nog de dag voordien een reportage uitzenden ( van Nat. Geo.) vol van leugens en fear mongering over technologie in de strijd tegen terrorisme.
Voor de Amerikanofielen op dit forum. Ik ben er ook één! Ten minste als je het hebt over Jefferson, Washington, Franklin, ... Daar heeft de VS van vandaag bijna niks meer mee te maken. Laatst gewijzigd door MURRAY : 9 juli 2006 om 17:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb ook de indruk dat ie de laatste tijd nogal veel 'vanuit de studio' verslag geeft. In de middens van oorlogsverslaggevers staat ie wss bekend als een watje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() vanaf het moment dat er kritische verslaggeving over de US verschijnt gaan jullie op zoek naar lege standpunten om niet te moeten ingaan op de materie. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |