![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
De Belgen zijn het meer dan beu voortdurend door de flaminganten en wallinganten beschimpt te worden. België is een prachtig land en dat moet zo blijven. Bovendien is de Guldensporenslag van 1302 helemaal geen veldslag die in verband staat met wat men vandaag verkeerdelijk “Vlaanderen” noemt. Het is integendeel een feodale veldslag die de westelijke en zuidelijke grens van het latere België heeft veilig gesteld. Ze werd gevochten door krijgers van het Graafschap Vlaanderen en door Henegouwenaars tegen de Fransen. Net zoals op 5 juni 1288 de Brabanders vochten in Woeringen tegen de Keulse bisschop en toen de oostgrens van het latere België verzekerden.
Daarom roept de B.U.B. op om op 11 juli de Belgische vlag uit te hangen ! Laatst gewijzigd door Hans1 : 10 juli 2006 om 14:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Aangezien jullie 101% van de Belgische bevolking vertegenwoordigen zullen we dus heel veel belgische dweilen aan de ramen zien hangen, niet?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Zolang dit niet in de pers komt, zal het effect zeer beperkt zijn. Maar het is een begin. In elk geval hebben we geen schrik van uw represailles.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Schepen
|
Ik hang al geen Vlaamse vlag buiten op 11 juli, waarom zou ik dan een Belgische buitenhangen. Ik ben niet zo'n radicale nationalist als de BUB-extremisten.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik ook niet, wel patriotist en das wat anders dan nationalist die de natie op een ongezonde manier tot een soort god status verheft. Patriotisme is een gezonde vaderlands liefde voor het land en cultuur waarin ge bent geboren en gegroeid. En uw onderschrift is ronduit beledigend en kan tot een aanklacht leiden. U beledigd mij en verwijt mij pedofielie. Dus denk er goed om daag me niet uit of ge zult me leren kennen Ik eis dat ge dat onderschrift wijzigt of ik dien klacht in bij moderators en alst moet nog verder. En als ge mijn vrouw zou vragen of het bluf is zal ze u zeggen: wie niet horen wil , zal voelen. Laatst gewijzigd door stropkeuh : 10 juli 2006 om 15:06. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weezer : 10 juli 2006 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Over vodden gesproken, een quizvraagje tussendoor: Wie sprak ook alweer deze onsterfelijke woorden???
Citaat:
Laatst gewijzigd door Weezer : 10 juli 2006 om 15:18. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Urbanus, die nooit grappig is, trouwens.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door end : 10 juli 2006 om 15:29. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Partijlid
|
Wat zegt gij nu.
Urbanus is de godfather van de Vlaamse humor!! Laatst gewijzigd door Kweepeer : 10 juli 2006 om 15:29. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banneling
|
Wie het in mijn buurt durft zal de gepaste geviolgen dragen.Geen medelijden met belgicisten.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is 't nog geen bedtijd voor u, Dolfke?
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister
|
Citaat:
Nu is het nog wachten op de massale 21 juli draden waar iedereen weer in de file gaat staan zodat ze niet naar het Grootse BUB-Festival waar Hans I, le Grand Président-Fondateur de massa, die niet in de file stond, zal toewinken vanop zijn met hermelijn bedekt balkon zal toewinken. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
![]() Als ik end mag adviseren, dit is de plaats voor het soort grappige onnozelteiten dat de eiser hierboven formuleert : ![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
"Verwijder uw handtekening of ge zult me leren kennen"
![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Schepen
|
Bovendien vind ik het wel interessant om te zien dat zo'n onschuldig onderschriftje, dat OVERDUIDELIJK met een flinke dosis humor genomen moet worden, toch zo'n indruk nalaat op de belgicisten. Is het belgisch gevoel dan zo broos en fragiel dat men zich hierdoor dit al beledigd voelt? Ik mag er niet aan denken wat er gebeurt als ik ooit eens een paar cartoons over het heilige belgique teken.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Hij moet het aan zijn vrouw gaan vragen ![]() Wat? Of je werkelijk een pedofiel bent
|
|
|