![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Is uw Windows legaal? | |||
Goed zot, ik betalen voor zo een buchtprogramma, zeker? Tuurlijk is hij niet legaal! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 15,38% |
Yep, ik ben eerlijk, en gebruik dus een legale windows. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 69,23% |
Ik gebruik geen Windows, wat denkt ge wel van mij? |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,85% |
Geen idee. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,54% |
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is uw Windows legaal?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb een legale kopie van WinXP Home, maar ik heb WinXP Professional illegaal geïnstalleerd(omdat die ietsje meer opties heeft en dus gemakkelijker te configureren).
Maar ik gebruik Windows zelden, alleen voor een 1 programma, waarvoor ik nog geen degelijk GNU/Linux-alternatief heb gevonden, noch werkt het programmatje onder Wine(windows "emulator").
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 16 juli 2006 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen ik mijn PC resette, kwam ik tot de onaangename ontdekking dat mijn Windows XP Home niet te resetten was. Na het te proberen met 3 verschillende CD's heb ik dan maar een illegale professional erop gezet.
Het spijtige was dat vanaf 30 mei dit jaar ze een irritant bestandje op je PC zetten die je er constant aan herinnerd dat je windows illegaal is, en het downloaden van updates voorkomt. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 16 juli 2006 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gebruik een legale versie van XP maar omdat men blijkbaar te gierig was om installatieprogramma's voor office (word, powerpoint, access...) mee te geven, heb ik dit laatste programma vanuit een kopie geïnstalleerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() PS: www.openoffice.org Buiten Access even goed en gratis en legaal. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Open office heb ik een tijdje gebruikt maar dat gaf veel problemen...
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Punt is dat je andere mensen uitscheldt gierig te zijn, terwijl je langs de andere zelf aangeeft dat het veel geld is. Ik vind dat nogal een contradictie, maar dat kan ook aan mij liggen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door DaBlacky : 16 juli 2006 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De laptop van mijn vader was wel uitgerust met een legale office-versie, waarom kon dat bij mijn laptop niet? Zelfde bouwjaar maar een ander merk (HP - Acer). Waarom moet Microsoft daar een onderscheid in maken? Dat zou verdorie standaard in elke legale XP-versie moeten zitten! Citaat:
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 16 juli 2006 om 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 16 juli 2006 om 14:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij uw pa heeft de fabrikant Office bijgestoken voor hem. Uwe fabrikant heeft dit niet gedaan om de prijs te drukken (uw pa heeft er wel degelijk voor betaald, hoor, het was alleen niet zo duidelijk en eigenlijk een regelrechte vorm van koppelverkoop). Laatst gewijzigd door DaBlacky : 16 juli 2006 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn pa mét office, ik zonder.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof jouw laptop/pc 100% legaal zou zijn... ![]() Ik ben zo eerlijk als maar zijn kan, maar als Microsoft het vertikt om office mee te leveren, dan vertik ik het om 300 euro te spenderen aan een schijfje dat ik op een andere manier gratis verkrijg. ![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 16 juli 2006 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En om op uw vraag te antwoorden: Micro$uck-licenties zijn een pak goedkoper indien die bij een nieuwe pc/laptop gekocht worden. Tel daar nog eens bij dat een fabrikant korting kan krijgen wegens aankoop in grote hoeveelheden en je hebt je antwoord. Kans is trouwens ook groot dat de prijs verrekend zit in andere "opties" zoals verplichte dure service-garanties die je eigenlijk toch niet nodig hebt. Waarom zou MS of eender wie eigenlijk gratis licenties uitdelen? Als ik naar de Colruyt ga, moet ik ook betalen voor mijn groenten en fruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Denk jij dat ik misschien niet betaal in de Colruyt of zo? Dat ik van mening ben dat groenten en fruit gratis meegeleverd moeten worden met andere bestellingen? ![]() Ik erger me alleen aan het feit dat het bij de meeste laptops vanzelfsprekend is dat je office meekrijgt maar dat het bij anderen blijkbaar weer dubbel zoveel moet opbrengen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 16 juli 2006 om 18:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel eigendom van microsoft geschonden of van eigenaar verwisseld. Als ik tijdens een examen van u afkijk en schrijf uw antwoorden over, is dat dan diefstal? Neen toch. Het zou een andere zaak zijn moest ik uw blad afgenomen hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Microsoft is veroordeeld voor de Europese Commissie. Betalen voor Windows maakt u dus medeplichtig aan de misdaden van Microsoft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |