![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Waren voeren we geen referendum over dit thema:
Als van Waalse zijde, iedere vraag om meer zelfbestuur (economie,...) of de splitsing B/H/V, enz een njet bekomt! Waarom slaan de vlaamse politic dan niet meer op tafel? Meer zelfbestuur of anders een referendum eisen over splitsing België. De geldkraan dicht draaien om zo hun doel te bereiken?! Misschien kunnen we hier al eens een test doen: een poll opstarten met één simpele vraag: Splitsing JA of Nee, met na je stem je mening?? Misschien kan iemand hier een Poll bijvoegen, want zelf weet ik niet hoe dit moet. P.S.: ik heb nog nooit iets gepost, maar volg wel al enige tijd dit forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Splitsing JA
maar op termijn, geen bruuske splitsing, dat is voor niets goed. Beetje bij beetje bevoegdheden overbrengen, en dat liefst zo snel mogelijk natuurlijk (hopelijk nu in 2007) waarom? noodzaak Vlaanderen komt steeds in nauwere schoentjes te staan en moet daarom efficiënter kunnen fungeren en concurreren. In de huidige staatsstructuur kan dat niet. Voor Wallonië geldt trouwens hetzelfde. Maar Wallonië is het probleem niet he, dat is Brussel. Brussel kiest wat mij betreft maar zelf, desnoods gaat Vlaanderen alleen door. |
![]() |
![]() |