![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Het einde van België... | |||
...is onafwendbaar, wat er ook gebeurt |
![]() ![]() ![]() |
33 | 63,46% |
...kan er enkel komen door de staat actief af te breken |
![]() ![]() ![]() |
10 | 19,23% |
...komt er toch niet (speciaal voor Patriot!) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,54% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,77% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stelling: België is een constructie die zal verdwijnen. Dat is een mathematische zekerheid, precies als een schip dat teveel water heeft gemaakt zal zinken.
Wat denkt u? Klopt dit? Of moeten we wel degelijk werken om dit Belze schip te doen zinken? Of is België wel degelijk zo zelfvernietigend, dat zelfs als alle 10 miljoen inwoners van de staat staan hozen, het toch zal zinken?
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() U mag altijd dromen maar verdwijnen zullen we niet zo snel hoor
Met Belgische groet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 augustus 2006 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Belgische schip zal ter ziele gaan zoals de onzinkbaar gewaande Titanic.
Een van de ijsschotsen waar het schip al schade door opliep zit voorlopig in een Belgische diepvriezer maar groeit met de dag. Verhofstadt dirigeert een bubbel-orkest en houdt de goedgelovige opvarenden derde klas rustig terwijl de 'elite' zich ongestoord naar de reddingsloepen begeeft. 8) Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2006 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België zal, net zoals vele andere landen, na verloop van tijd overgaan in een ander staatsbestel. Een opdeling in Vlaanderen en Wallonië is één van die mogelijkheden maar ook een republiek Vlaanderen zie ik geen lang leven beschoren. Europa evolueert dagelijks en spreken van een "Europa der regio's" is redelijk lachwekkend (maar goed, dat is mijn visie).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is een kwestie van tijd dat België verdwijnt. De verschillen zijn te groot op sociaal en economisch gebied. Enkel wat misplaatst sentiment en gebrek aan ruggengraat bij onze Vlaamse politici is de oorzaak dat België überhaupt nog bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Het einde van België komt er zowieso, de vraag is wanneer. Ik vermoed in de nabije toekomst.
Dat België ooit gaat stoppen met bestaan kunnen zelf belgicisten niet ontkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eigelijk ben ik een beetje aan het mierenneuken maar tenzij deze poll in tijd beperkt is, tot bijvoorbeeld 2050, is de enige realistische mogelijkheid om op te stemmen het eerste. De kans dat België binnen 500 jaar, laat staan binnen 1000 jaar of nog meer, nog steeds zal bestaan is niet zo groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn mening: het einde van België komt sowieso, waarschijnlijk zelfs in de nabije toekomst. De vraag of België zal barsten is een no brainer geworden. De vraag moet zijn wanneer het dat zal doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Ik citeer mezelf maar even (vanaf "De revolutie van 1830 was een historische vergissing"):
Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Laten we beginnen met Vlaanderen een begin te laten kennen...
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens beginnen met Vlaanderen evenveel tijd te gunnen als Belgique om er iets van te maken?
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs al benoemt men alle tien miljoen inwoners tot minister van Staat, burggraaf of baron, dan nog is dit land gedoemd om te verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaan steeds meer bevoegdheden naar de gewesten en naar de EU. zo zal België opgaan in een VSE maar dan wel met 2 regio's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() Òf in een VSE waarin de Nederlandse Taalunie bestaat uit meerdere regio's en Wallonië ... eens aan mag kloppen bij Parijs.