Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2006, 20:36   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Maximum aantal posts per dag

Ik stel voor om een maximum aantal posts per dag per gebruiker in te voeren. (over het aantal kan gediscussieerd worden)

Mijn reden hiervoor is dat er eigenlijk een vrij select clubje van notoire meestal inhoudsloze of op kleuterniveau postende spammers het algemeen niveau van de discussie hier zwaar naar beneden trekt.

Er kan ook overwogen worden om het maximumaantal eerder per week of per maand te zetten zodat de persoon die occassioneel in een uitgesponnen discussie beland hier niet het slachtoffer van wordt.

Is dit technisch haalbaar?

Een maximum aantal posts lijkt me een goede zaak om mensen twee keer te doen nadenken voor ze iets schrijven en het is een objectieve regel dus er kan geen sprake zijn van voorkeursbehandeling voor deze of gene politieke zijde door de moderatoren.

Eventueel zou het maximum aantal posts ook beperkt kunnen worden tot de echte politieke fora. Voor K&K hoeft dat voor mij niet te gelden

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 25 juli 2006 om 20:42.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 20:43   #2
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Héla, als de posts in de quizzen meetellen, wordt dit een regelrechte ramp !
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 20:53   #3
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Héla, als de posts in de quizzen meetellen, wordt dit een regelrechte ramp !

Voor mij hoeft K&K niet mee te tellen. Ondanks de 'benijdenswaardige' 18.000 posts acter uw naam reken ik u niet tot het clubje waarover ik het heb.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 20:57   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik stel voor om een maximum aantal posts per dag per gebruiker in te voeren. (over het aantal kan gediscussieerd worden)

Mijn reden hiervoor is dat er eigenlijk een vrij select clubje van notoire meestal inhoudsloze of op kleuterniveau postende spammers het algemeen niveau van de discussie hier zwaar naar beneden trekt.

Er kan ook overwogen worden om het maximumaantal eerder per week of per maand te zetten zodat de persoon die occassioneel in een uitgesponnen discussie beland hier niet het slachtoffer van wordt.

Is dit technisch haalbaar?

Een maximum aantal posts lijkt me een goede zaak om mensen twee keer te doen nadenken voor ze iets schrijven en het is een objectieve regel dus er kan geen sprake zijn van voorkeursbehandeling voor deze of gene politieke zijde door de moderatoren.

Eventueel zou het maximum aantal posts ook beperkt kunnen worden tot de echte politieke fora. Voor K&K hoeft dat voor mij niet te gelden
Ooit al eens van vrije meningsuiting gehoord? Dat houdt namelijk in dat ge uw mening zo veel en zo vaak en op welke manier die ge maar verkiest moogt verkondigen. Uw voorstel druist dus regelrecht tegen het principe van de vrije meningsuiting in.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 21:10   #5
Jozef Ostyn

Standaard

Waarom willen zoveel mensen toch zoveel idiote regeltjes? Zijn er nog niet genoeg regeltjes in het leven?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 21:13   #6
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

In zekere zin is er toch al een gelijkaardige regel. Voor het veelvuldig na elkaar posten van berichten kan je 2 waarschuwingspunten krijgen. Een maximum aantal posts per dag lijkt me daardoor overbodig.
Oud 25 juli 2006, 21:14   #7
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Ooit al eens van vrije meningsuiting gehoord? Dat houdt namelijk in dat ge uw mening zo veel en zo vaak en op welke manier die ge maar verkiest moogt verkondigen. Uw voorstel druist dus regelrecht tegen het principe van de vrije meningsuiting in.
Ik vind het idee het overdenken waard. Alles heeft voor- en nadelen, ook dit idee, maar het voordeel (hersenloze reacties beperken) is hier toch niet onbelangrijk.

Vrijheid van meningsuiting? Die is op dit forum al niet absoluut: schelden, persoonlijke topics, racisme en revisionisme zijn verboden. Een maximum aantal postings voor politieke berichten (niet voor K&K en de quiz, of course) zal daar zeker geen overmatige beperking aan toevoegen.

Niet direct weggooien, a.u.b.

Laatst gewijzigd door baarle : 25 juli 2006 om 21:15.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2006, 23:21   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Als er dan toch een beperking moet zijn, dan liever wat betreft de lengte van de berichten, ipv het aantal.
Sommige forummers schrijven zeer interessante berichten, maar die zijn zo lang dat je ze met tegenzin leest.

Maar hoe dan ook. Waarom al die regeltjes? Ik heb mezelf de regel opgelegd dat ik nooit (tenzij bij uitzondering) berichten lees die langer zijn dan één schermgrootte (1280x1024). Maar ik vraag de mods ook niet om daar een systeem voor te ontwikkelen.

Rr00ttt, het lijkt me best dat je gewoon de personen die volgens jou teveel posten, in je negeer-lijst zet.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 25 juli 2006 om 23:22.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 00:24   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Rr00ttt, het lijkt me best dat je gewoon de personen die volgens jou teveel posten, in je negeer-lijst zet.
Idem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 05:43   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Jaja...
Oud 26 juli 2006, 06:41   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Een zinloos voorstel.

Citaat:
Wat weerhoudt u om met intellectuele, inhoudsvolle post op universitair niveau de discussie op te vrolijken?
Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Citaat:

Regelneven kunnen voor 5$/maand een forum oprichten waarop ze zich formalistisch kunnen uitleven naar eigen goeddunken.
Veel succes.
Oud 26 juli 2006, 08:28   #12
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een zinloos voorstel.

Wat weerhoudt u om met intellectuele, inhoudsvolle post op universitair niveau de discussie op te vrolijken?
Woorden wekken, voorbeelden trekken.

Regelneven kunnen voor 5$/maand een forum oprichten waarop ze zich formalistisch kunnen uitleven naar eigen goeddunken.
Veel succes.
is het niet voorbeelden strekken ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 08:30   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
is het niet voorbeelden strekken ?
Inderdaad.
En 't was geen typfout, ik had het echt verkeerd voor.
Oud 26 juli 2006, 09:29   #14
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als er dan toch een beperking moet zijn, dan liever wat betreft de lengte van de berichten, ipv het aantal.
Sommige forummers schrijven zeer interessante berichten, maar die zijn zo lang dat je ze met tegenzin leest.

Maar hoe dan ook. Waarom al die regeltjes? Ik heb mezelf de regel opgelegd dat ik nooit (tenzij bij uitzondering) berichten lees die langer zijn dan één schermgrootte (1280x1024). Maar ik vraag de mods ook niet om daar een systeem voor te ontwikkelen.

veel dingen kun je niet met one liners uitleggen of verdedigen.maar ik geef toe dat het soms wel te lang is om nog met plezier te willen lezen;
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 09:43   #15
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ik vind het idee het overdenken waard. Alles heeft voor- en nadelen, ook dit idee, maar het voordeel (hersenloze reacties beperken) is hier toch niet onbelangrijk.

Vrijheid van meningsuiting? Die is op dit forum al niet absoluut: schelden, persoonlijke topics, racisme en revisionisme zijn verboden. Een maximum aantal postings voor politieke berichten (niet voor K&K en de quiz, of course) zal daar zeker geen overmatige beperking aan toevoegen.

Niet direct weggooien, a.u.b.
Juist daarom is het belangrijk dat er niet nog een beperking aan toegevoegd wordt.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 09:58   #16
Arnold
Minister

Arnold's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij een technisch moeilijk haalbare stunt om het maximum aantal posts per subforum te regelen (vermits men K&K niet wil meetellen), maar los daarvan sta ik ook niet achter het idee om mensen te beperken in het aantal posts dat ze maken.
Mensen die voortdurend off-topic en zever posten in reacties kunnen ook nu al op de vingers worden getikt met een waarschuwing voor flooding (Spam/flooding). Het lijkt mij niet wenselijk om mogelijk sterke en goed gefundeerde bijdragen aan dit forum in te perken omdat er een paar flooders zouden aanwezig zijn.

mvg,
Arnold.
Arnold is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 09:59   #17
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
In zekere zin is er toch al een gelijkaardige regel. Voor het veelvuldig na elkaar posten van berichten kan je 2 waarschuwingspunten krijgen. Een maximum aantal posts per dag lijkt me daardoor overbodig.
ga ik volledig mee akkoord, het is een onzinnig voorstel
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2006, 11:08   #18
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Mensen die voortdurend off-topic en zever posten in reacties kunnen ook nu al op de vingers worden getikt met een waarschuwing voor flooding (Spam/flooding). Het lijkt mij niet wenselijk om mogelijk sterke en goed gefundeerde bijdragen aan dit forum in te perken omdat er een paar flooders zouden aanwezig zijn.
En daar is dan ook weer iets van.

Alles bij elkaar onthoud ik hieruit: het is belangrijk dat het forum gemodereerd wordt, en sterk en zo evenwichtig mogelijk gemodereerd wordt.
Oud 26 juli 2006, 11:21   #19
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We leven inderdaad in het tijdperk van vrouw Holle : het mag niet moeilijk en lang zijn. Het moet simpel en begrijpbaar zijn. Over iets nadenken
is moeilijk - eenvoudige zaken liefst in één zin moeten noodzakelijkerwijze waar zijn en behoeven geen verdere overdenking of toetsing.

Al de rest is zever...
Oud 26 juli 2006, 11:52   #20
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Bekijk bericht
Het lijkt mij een technisch moeilijk haalbare stunt om het maximum aantal posts per subforum te regelen (vermits men K&K niet wil meetellen), maar los daarvan sta ik ook niet achter het idee om mensen te beperken in het aantal posts dat ze maken.

mvg,
Arnold.
akkoord maar dat moet je dan vind ik ook toepassen op de mogelijkheid om met grotere letters te posten. Niet omdat een paar idioten van deze mogelijkheid misbruik maken iedereen deze mogelijkheid afnemen. Pak de idioten dan aan ipv iedereen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be