Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2006, 14:09   #1
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard Topless zonnen in Parijs verboden

Citaat:
PARIJS - Zonneaanbidders mogen niet meer topless of in g-string verschijnen op de kunstmatige stranden in de Franse hoofdstad Parijs. Dat heeft de gemeente besloten, meldde de krant Le Parisien zaterdag. Worden zij toch gepakt met blote billen of ontblote borsten dan wacht hen een boete van 38 euro. De gemeente hoopt zo „de rust, veiligheid en openbare orde” te bewaren op de populaire stranden.

Het is volgens een gemeentezegsman een preventieve maatregel en niet een reactie op een incident. De tijdelijke stranden worden sinds 2001 elke zomer langs de rivier de Seine aangelegd. Naar verwachting zullen deze zomer vier miljoen mensen er gebruik van maken. De kunstmatige stranden hebben navolging gevonden in andere landen
Wsl naar aanleiding van de vele 'zwembadincidenten(aanranden en lastigvallen van meisjes door allochtone)' in België, NL en waarschijnlijk ook Frankrijk (+ andere), is men blijkbaar genoodzaakt om zo'n maatregelen te nemen.
Men beperkt dus de vrijheid van zonnebaders uit schrik voor sexueel gefrustreerd (allochtoons)crapuul. Meer zelfs, de vrouw die het toch aandurft met een string rond te lopen mag een boete verwachten . En dit terwijl strings intussen niet zó uitzonderlijk meer zijn en aan de rest van Franse stranden nog wel toegelaten zijn.

Men kiest er hier dus voor om de gewone mens te beperken/bestraffen ipv. die idioten aan te pakken....jammer .

Met deze maatregel wordt ook ineens duidelijk dat men zich aanpast aan dit crapuul en dus dat zij onrechtstreeks het beleid dicteren.
Nu vraag ik me af wat het volgende is.......Geen rokjes meer boven de knieën in de binnestad? Waar daar kunnen die jongens ook niet meer aan weerstaan, ofwat!

Ps. heb dit niet in 'Internationaal' gezet omdat't voornamelijk een maatschappelijk probleem is.

Laatst gewijzigd door zorlac : 31 juli 2006 om 14:10.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 14:40   #2
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

ja ik vind deze maatregel ook wel spijtig. Gelukkig is het in parijs en niet in Belgie. Laat ons hopen dat het hier niet zover komt.
een puntje vind ik wel vreemd. Waarom heb je het altijd over allochtonen? Er zijn ook veel Belgen/Fransen die zich aan zulke vunzigheden schuldig maken
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 14:53   #3
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Er zijn ook veel Belgen/Fransen die zich aan zulke vunzigheden schuldig maken
Bij uitzondering...

Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 31 juli 2006 om 14:57.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 14:54   #4
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ja ik vind deze maatregel ook wel spijtig. Gelukkig is het in parijs en niet in Belgie. Laat ons hopen dat het hier niet zover komt.
een puntje vind ik wel vreemd. Waarom heb je het altijd over allochtonen? Er zijn ook veel Belgen/Fransen die zich aan zulke vunzigheden schuldig maken
Ik baseer me wat dat betreft op de berichtgeving in de pers van de laatse jaren mbt zwembadincidenten. Daarbij ging het jammergenoeg altijd over 'allochtoonse jongeren'.
Oud 31 juli 2006, 15:37   #5
Casca
Minister

Standaard

Hier aan de Blaarmeersen hebben we naar mijn ervaring nooit problemen en er komen daar ook constant 'allochtoonse jongeren'...
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 15:48   #6
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Hier aan de Blaarmeersen hebben we naar mijn ervaring nooit problemen en er komen daar ook constant 'allochtoonse jongeren'...
Proficiat.
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 15:50   #7
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Koester dat zou-ik-zeggen.

Hier in het antwerpse hebben we andere ervaringen
Oud 31 juli 2006, 15:59   #8
Casca
Minister

Standaard

Er mag ook altijd wat berichtgeving over het tegendeel...
Oud 31 juli 2006, 16:34   #9
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd voor geweldloos verzet:

Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 22:37   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Wsl naar aanleiding van de vele 'zwembadincidenten(aanranden en lastigvallen van meisjes door allochtone)' in België, NL en waarschijnlijk ook Frankrijk (+ andere), is men blijkbaar genoodzaakt om zo'n maatregelen te nemen.
Men beperkt dus de vrijheid van zonnebaders uit schrik voor sexueel gefrustreerd (allochtoons)crapuul. Meer zelfs, de vrouw die het toch aandurft met een string rond te lopen mag een boete verwachten . En dit terwijl strings intussen niet zó uitzonderlijk meer zijn en aan de rest van Franse stranden nog wel toegelaten zijn.

Men kiest er hier dus voor om de gewone mens te beperken/bestraffen ipv. die idioten aan te pakken....jammer .

Met deze maatregel wordt ook ineens duidelijk dat men zich aanpast aan dit crapuul en dus dat zij onrechtstreeks het beleid dicteren.
Nu vraag ik me af wat het volgende is.......Geen rokjes meer boven de knieën in de binnestad? Waar daar kunnen die jongens ook niet meer aan weerstaan, ofwat!

Ps. heb dit niet in 'Internationaal' gezet omdat't voornamelijk een maatschappelijk probleem is.
het zit in Paris stampvol met allochtonen van arabische of zwart-afrikaanse afkomst.En wél gespuis van de ergste soort.Genre bak-in, bak-uit, en flink gewelddadig daarbij.
Ik verschiet er niks van , dat de Parijse burgemeester liever boetes uitdeelt aan mooie meisjes die het stadscentrum opvrolijken, dan de wilde beesten die hen eventueel zouden aanranden hard aan te pakken.
Deze burgemeester, Delanoë, is trouwens een homo, die aan blote tieten geen boodschap heeft.Zolang er jongens in zwembroek op z'n nepstrand liggen, is dat vor hem genoeg.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 22:39   #11
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al de "brave" hebben zich daar waarschijnlijk afspraak gegeven, om goeiedag te komen zeggen aan hun vriend Casca...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 22:40   #12
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Deze burgemeester, Delanoë, is trouwens een homo
Dat verklaart inderdaad al heelwat.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2006, 23:26   #13
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er mag ook altijd wat berichtgeving over het tegendeel...

De Ster (St. Niklaas)...vorig jaar.
http://www.newsfeeds.com/archive/soc.../msg39086.html
En dit jaar opnieuw
http://forum.politics.be/showthread.php?t=52053

De Molen (Linkeroever)
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g7a6odtk

Brasschaat
http://groups.google.be/group/be.mis...b2ec53f41f2342

En ivm Brasschaat moet je weten dat dit openluchtzwembad intussen permanent gesloten is onder het mom van 'te dure aanpassingswerken'

Nu is er een overdekt zwembad, maar je mag er niet in met zwem'shorts'('t moeten van die korte(klassieke) zwembroekjes zijn)...onder het mom van hygiëne. Dat deze maatregel eigenlijk dient om crapuul buiten te houden, zegt men liever niet.
Oud 1 augustus 2006, 00:15   #14
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dit jaar opnieuw

De Molen (Linkeroever)

Brasschaat

En ivm Brasschaat moet je weten dat dit openluchtzwembad intussen permanent gesloten is onder het mom van 'te dure aanpassingswerken'

Nu is er een overdekt zwembad, maar je mag er niet in met zwem'shorts'('t moeten van die korte(klassieke) zwembroekjes zijn)...onder het mom van hygiëne. Dat deze maatregel eigenlijk dient om crapuul buiten te houden, zegt men liever niet.
in de eerste link (die van het ster) lees ik al dat de schrijver van het artikel ontslagen is omdat hij veel te veel overdreef.
zo zie je maar, wat je leest in de kranten moet je met een korreltje zout nemen.
Oud 1 augustus 2006, 00:17   #15
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Deze burgemeester, Delanoë, is trouwens een homo, die aan blote tieten geen boodschap heeft.

Dus jongens in string mogen dan wel wsl
Oud 1 augustus 2006, 00:23   #16
zorlac
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
in de eerste link (die van het ster) lees ik al dat de schrijver van het artikel ontslagen is omdat hij veel te veel overdreef.
zo zie je maar, wat je leest in de kranten moet je met een korreltje zout nemen.
Klopt,hij is ontslagen.....maar wel onder druk van de SP-a clan. (eerder censuur dus)

Gaat u nu ontkennen dat er problemen geweest zijn in De Ster vorig jaar? Herinnert u zich de nieuwsberichten van vorig jaar niet, met oa. de politie-razzia?
Ook overdreven zekers...
Oud 1 augustus 2006, 08:04   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dit jaar opnieuw

De Molen (Linkeroever)

Brasschaat

€ 6 voor een zwembeurt helpt ook al, wel wat sneu voor gezinnen uit de omgeving ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 10:05   #18
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Bullshit. Ik ben al naar genoeg zwembaden geweest waar ze dezelfde vestimentaire eisen stellen en de meest dichtbijzijnde allochtoon zich bij wijze van spreken tientallen kilometers ver weg bevindt. Maw, je ziet spoken...
Oud 1 augustus 2006, 10:43   #19
Tegendradigaard

Standaard

ik vind dit niet de top....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2006, 10:45   #20
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja als een stadsbestuur beslist om Topless Zonnen te verbieden in hun stad dan kan je daar weinig aan veranderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be