Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Mogen kapitalisten investeren in dood, uitbuiting en slavernij?
Ja, kapitalisten mogen zich verschuilen achter de a-moraliteit van het kapitalisme 8 28,57%
Ja, maar ik ben zo naief te hopen dat de consument vroeg of laat zijn afkeuring laat blijken 0 0%
Nee, kapitalisten hebben zoals alle andere mensen een ethische verantwoordelijkheid 11 39,29%
Nee, en daar moet ook zéér streng tegen opgetreden worden, desnoods met het wapen van de goelag 9 32,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2007, 16:30   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Mogen banken en investeerders geld steken in clusterbommen, slavernij en prostitutie?

Een van de grootste kapitalisten van ons land investeert in prostitutie in Denemarken.

Bijna alle banken in ons land investeren in clusterbommen.

Bijna alle banken investeren in slavernij in het Zuiden.

De vraag is eenvoudig: hebben investeerders - wel degelijk mensen met een brein en een lichaam, allerminst abstracte entiteiten - een maatschappelijke, ethische en morele functie?

Of bent u van oordeel dat de fundamentele a-moraliteit van het kapitalisme een uitvlucht mag zijn voor deze investeerders om toch geld te pompen in dood en uitbuiting?

Laatst gewijzigd door C2C : 3 maart 2007 om 16:33.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:36   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

de goelag zal ze leren, dat kapitalistisch gespuis.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:50   #3
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Moet allemaal kunnen, een investeerder doet hem om de opbrengst.
De 'bedrijven' en landen zelf moeten zich maar aan bepaalde regels houden lijkt me.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 16:50   #4
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

En dat komt ene zeggen die met een van de allergrootste massamoordenaars in zijn avater staat. Subliem!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 17:03   #5
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
En dat komt ene zeggen die met een van de allergrootste massamoordenaars in zijn avater staat. Subliem!
Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel, hij heeft alleen nazis en kapitalisten verslagen. Moordenaars dus. Dat hij daar geweld moest voor gebruiken, spreekt vanzelf, want de kapitalist en de fascist laten zich niet zo gemakkelijk kisten.

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morale houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 maart 2007 om 17:05.
Oud 3 maart 2007, 17:40   #6
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel, hij heeft alleen nazis en kapitalisten verslagen. Moordenaars dus. Dat hij daar geweld moest voor gebruiken, spreekt vanzelf, want de kapitalist en de fascist laten zich niet zo gemakkelijk kisten.

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morele houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.
Gewoon om een spellingsfoutken recht te zetten hé.

Laatst gewijzigd door C2C : 3 maart 2007 om 17:41.
Oud 3 maart 2007, 17:44   #7
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Stalin heeft nooit mensen vermoord, integendeel
Oud 3 maart 2007, 18:02   #8
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin heeft nooit mensen vermoord,
:o ops::oop s:
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 18:22   #9
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

On topic blijven, kids.
Oud 3 maart 2007, 18:28   #10
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Zou hij het zelf geloven?
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 19:44   #11
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar nu terug terzake: aangezien er geen Stalin meer is om het Goede te verdedigen, moeten we het zelf doen. Hoe gaan we de a-morale houding van de hedendaagse kapitalist tegemoet? Met welke strategie bekampen we hem? Voor mij moet dat niet per se op stalinistische manier, zolang het maar grondig gebeurt.
U meent dit? U weet toch dat Stalin meer doden op zijn geweten heeft dan Hitler? De goelags waren dus volgens u geen concentratiekampen?
Oud 3 maart 2007, 20:36   #12
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Uit de poll blijkt dus dat er ongeveer één derde van de mensen daadwerkelijk bezeten is van het Kwade.

Dat lijkt me een realistische reflectie van de ware toestand in de maatschappij.

Van dit derde is de helft een meeloper die, opkijkend naar de rijke kapitalist zonder er ooit zelf een te kunnen worden, tegen zijn eigenlijke belangen stemt. De andere helft is gewoon niet erg verstandig, want ook in de echte wereld lopen domme mensen rond, dat is nu eenmaal een biologisch feit.

De echte kwade, diabolische krachten vormen de kruimels die nog resten. Zij zijn het ware gevaar. Zij moeten dan ook van tafel geveegd worden. In principe moet dat lukken. Er mag voor ons geen enkele reden zijn om er niet genadeloos tegen op te treden.
Oud 3 maart 2007, 20:37   #13
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de poll blijkt dus dat er ongeveer één derde van de mensen daadwerkelijk bezeten is van het Kwade.
Moest je daar een enquete voor opzetten? Dat wist je toch al via de verkiezingsuitslag?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 20:56   #14
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin heeft nooit mensen vermoord
Gelieve u bij het dichtsbijzijnde gekkenhuis aan te melden wegens totale krankzinnigheid.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 21:20   #15
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Gelieve u bij het dichtsbijzijnde gekkenhuis aan te melden wegens totale krankzinnigheid.
Ik doceer zelfs wat ik zeg aan een middelgrote universiteit in Vlaanderen. Daar loopt veel gek volk rond, maar ik heb nog nooit klachten gehad over de inhoud van mijn seminaries.

't is misschien eens een idee voor een paar thesissen: receptie-onderzoek naar Stalin. In Rusland is dat al gedaan. Het wordt tijd dat wij dat hier ook doen, want de mensen zijn duidelijk uitermate sterk geïndoctrineerd door de Koude-Oorlogspropaganda, die duidelijk tot op vandaag doorwerkt.

Maar laten we almaar eens beginnen met onze eigen koloniale geschiedenis te schrijven. We moesten beschaamd zijn over hoe we die negeren. Want, aansluitend bij de topic, heel België en het grootkapitaal dat er tot vandaag op teert, was gebouwd op die kolonisering.

Als historicus verbaast het me niet dat naties hun eigen kwaadaardige verleden onderdrukken, maar wij zijn daar toch wel echt kampioenen in. Frankrijk heeft bijvoorbeeld heel veel positief werk verricht om het geschiedenisonderwijs te herschrijven in functie van het koloniale verleden en de rol van Frankrijk in de slavernij.

Wij staan hier echt decennia achter.
Oud 3 maart 2007, 21:35   #16
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Een van de grootste kapitalisten van ons land investeert in prostitutie in Denemarken.
Naam en bewijs?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2007, 23:02   #17
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doceer zelfs wat ik zeg aan een middelgrote universiteit in Vlaanderen. Daar loopt veel gek volk rond, maar ik heb nog nooit klachten gehad over de inhoud van mijn seminaries.

't is misschien eens een idee voor een paar thesissen: receptie-onderzoek naar Stalin. In Rusland is dat al gedaan. Het wordt tijd dat wij dat hier ook doen, want de mensen zijn duidelijk uitermate sterk geïndoctrineerd door de Koude-Oorlogspropaganda, die duidelijk tot op vandaag doorwerkt.

Maar laten we almaar eens beginnen met onze eigen koloniale geschiedenis te schrijven. We moesten beschaamd zijn over hoe we die negeren. Want, aansluitend bij de topic, heel België en het grootkapitaal dat er tot vandaag op teert, was gebouwd op die kolonisering.

Als historicus verbaast het me niet dat naties hun eigen kwaadaardige verleden onderdrukken, maar wij zijn daar toch wel echt kampioenen in. Frankrijk heeft bijvoorbeeld heel veel positief werk verricht om het geschiedenisonderwijs te herschrijven in functie van het koloniale verleden en de rol van Frankrijk in de slavernij.

Wij staan hier echt decennia achter.
Mijn maag keert om als ik dit lees. Jij een docent?

Ter info: tenzij Hitler als korporaal mensen zou afgeschoten hebben tijdens de Eerste Wereldoorlog is niet geweten dat hij mensen zou vermoord hebben tijdens de tweede wereldoorlog. Maar ik voel me daarom nog niet geroepen om een foto van die man als avater te bezigen.

En de rest van je tussenkomst is niks meer dan de zieke redenering van de linkse kerk dat onze rijkdom komt uit de kolonies. Man, het zat daar in de grond, ze deden er niks mee en in veel gevallen doen ze er nu ook niks mee. En het kolonialisme was in heel wat gevallen wreed, da's juit, maar vraag eerst eens aan de koninklijke familie hoe alles in elkaar zit. Onze welvaart komt overigens veel meer uit de Verenigde Staten dan wel uit Congo. Dat zou je als historicus wel mogen weten.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 00:39   #18
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Naam en bewijs?
Naam: Guy Paquot.
Bewijs: Parlementair onderzoek in Denemarken. Dat bewijs zal aangevoerd worden als die man voor een Deense rechtbank verschijnt.
Oud 4 maart 2007, 00:59   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Naam: Guy Paquot.
Bewijs: Parlementair onderzoek in Denemarken. Dat bewijs zal aangevoerd worden als die man voor een Deense rechtbank verschijnt.
ja.
en verder, nog iets?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2007, 17:05   #20
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ja.
en verder, nog iets?
Metternich vroeg:
Citaat:
Naam en bewijs?
Ik geef:
Citaat:
Naam en bewijs.
Dus nee, verder niks. De zaak is zo duidelijk als iets. Een van België's grootste investeerders en kapitalisten, pompt geld in vrouwenhandel in Denemarken.

De vraag was: mogen kapitalisten en andere VLD'ers geld pompen in moord, verkrachting, prostitutie, clusterbommen en vrouwenhandel?

Laatst gewijzigd door C2C : 4 maart 2007 om 17:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be