![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb in de universiteitsbibliotheek van Gent al eens gesnuffeld, maar de oogst was mager. Ik heb via de literatuur van Schumpeter en Galbraith al enkele essentiële standpunten kunnen terugvinden over het staatskapitalisme, maar ik zoek nog meer concrete werken over dit economisch systeem.
Kan iemand mij helpen om nog enkele relevante werken te vinden, ik zal u eeuwig dankbaar zijn (liefst boeken dat ik nog kan kopen). Mvg, Praetorian |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Een heel goed boek dat treffend het communisme weergeeft is 1984 van Georges Orwell.
Als je enkel gehersenspoelde literatuur wil, kan je nog altijd het rode boekje kopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Orwell's 1984 gaat niet over staatskapitalisme. Het is een visionair literair werk en heeft niets vandoen met economie. Trouwens, wat heet 'staatskapitalisme'? Geleide economie? Kijk eens bij David C Korten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Valt dit niet eerder onder de rubriek "Koetjes en Kalfjes"?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ted Grant en Tony Cliff hebben dacht ik we het één en ander geschreven over staatskapitalisme in de Sovjetunie. Ted Grant is later van die stelling afgestapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Workin' on it, maar ik moet nog altijd "America's Great Depression" van Rothbard krijgen. Tis besteld, tis betaald, het moet alleen nog van over de grote plas komen tot bij mij.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik wacht op mijn boek over Hegels dialectiek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor wat het staatskapitalisme betreft, the place to be op dit moment is China. Het barst uit zijn voegen onder het succes van staatskapitalisme (privé-investeringen verwaarloosbaar). De crash is voorzien kort na de Olympische Spelen. In 2010... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |