![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
"uncle" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "karlos" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Dit toont in elk geval aan hoe vlug je op een hellend vlak terecht komt. >> Niet eens door slechte wil, integendeel, maar door wereldvreemdheid of >> domheid (ik heb die blog wel niet gelezen en heb dus geen weet van >> eventuele zaken die erin voor kwamen). >> Nu is het niet omdat het CGKR een klacht neer legt dat die ook >> ontvankelijk is en tot vervolging leidt voor de rechtbank. Daar gaat >> alleen de rechtbank over. Men doet hier te vaak alsof het CGKR als een >> uitzonderingsrechtbank fungeert (zie de reactie van Hayek als een klacht >> bij het CGKR over het beledigen van een homo-echtpaar niet tot bestraffing >> leidt bij het gerecht). >> Hopelijk is dit een zaak die zich op termijn zelf regelt: als het CGKR bij >> voortduring klachten zou neerleggen die ongegrond blijken, dan keert dat >> als een boemerang op hun terug. Leiden klachten wel tot een veroordeling >> dan zou je in een rechtsstaat ook mogen aannemen dat daar gegronde reden >> toe was. >> De opmerking dat het afschuimen door een soort staatsorgaan van alle media >> leidt tot "meer wantrouwen, meer wrijving, meer verzuring, en vooral: >> minder respect voor de overheid" vind ik iets om over na te denken. >> Dat het om preventieve censuur zou gaan vind ik onjuist. Toch niet in de >> zin zoals de vrijheid van meningsuiting grondwettelijk is vastgelegd. De >> klacht en het eventueel gerechtelijk optreden vindt pas plaats na >> publicatie, niet preventief. Dat is niet anders dan het altijd geweest is. >> Dat dit leidt tot zelfcensuur is wel waar, maar daar zullen de >> gerechtelijke uitspraken uiteindelijk leiden tot het afbakenen van de >> schemerzone, net zoals dat nu het geval is bij andere vormen van >> meningsuiting die als misdaad worden aanvaard (laster en eerroof, oproepen >> tot geweld). >> > > Zo is dat. > Niets is onbeperkt, ook FoS niet: deze eindigt waar het respect voor de > medemens begint. > Dat het Behang zich geroepen voelt om een bevolkingsgroep (in dit geval de > zwaksten in onze samenleving) aan te vallen, weten we. > Waar dit in het verleden toe geleid heeft, weten we ook. > Paul Belien en Luc Van Balberghe gebruiken hetzelfde perfide jargon als > destijds Julius Streicher. > Dat intelligente lieden als VH, F en LVB daar onachtzaam mee lijken in te > stemmen, verontrust me. > Dat 0110 nodig is, staat vast. > u. *au* u wordt mij meer en meer sympathiek, u.... |