![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wat is een vreemdeling volgens jullie?
is een vreemdeling iemand dat hier geboren en getogen is en perfekt de nederlandse taal beheerst, goed ingeburgerd is ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burger
|
![]() Een vreemdeling is eenieder die administratief gezien niet tot dezelfde natie behoort als mij.
PerfeKt de Nederlandse taal ? Nee, want dat was je zelf al geen Belg ! Niemand van de Belgen praat perfect Nederlands, zelfs Marc Uytterhoeven niet. Geboren en getogen ? Nee, ook niet. Goede inburgering ? Kunnen sjoemelen met de belastingen en int zwart werken dan ? Wat wel ? Gewoon iemand die hetzelfde stuk vod papier in handen heeft als ik, beschouw ik als landgenoot. Laatst gewijzigd door Hans.. : 17 augustus 2006 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat men zou kunnen zeggen dat een vreemdeling iemand is die hier niet geboren is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus iemand die geen Frans of nederlands kent, nooit frieten eet, nooit heeft gewerkt, nooit met ander mensen praat dan zijn eigen familie, maar een Belgische identiteitskaart heeft is voor jou geen vreemdeling. Maar iemand die Nederlands en Frans praat, regelmatig tegen zijn buren lult, regelmatig zelf naar de winkel gaat, regelmatig zijn pint gaat drinkenen zijn frietje eet, maar een ander nationaliteit dan jou heeft is een vreemdeling. Ik vind jou een grote hypocriet. Voor mij is iedereen die maar blijft zeggen dat zijn voorvaderen van daar of ginder kwamen en hij/zij dus nogsteeds de gewoontes van daar wil behouden en wil leven volgens wetten van daar een vreemdeling. En dit geld zowel voor mensen met Europeanen als Aziaten als Afrikanen als voorouders Laatst gewijzigd door Jantje : 17 augustus 2006 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Volgens Van Dale:Vreem·de·ling (de ~ (m.), ~en)
1 buitenlander 2 iem. die ergens niet bekend is => onbekende |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vreemdeling is iemand die ik niet ken.
Een buitenlander is iemand met een andere nationaliteit. Dan zijn er nog familieleden, kennissen, vrienden, vijanden, medestanders, collega's enz.. Een redeneringswijze die de mensheid opdeelt in vreemdelingen/niet-vreemdelingen is wel heel éénzijdig en kortzichtig, alsof men geen buitenlandse familie zou kunnen hebben of vijandige landgenoten ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is een vreemdeling iemand die uit een ander land komt of waarvan de ouders uit een ander land komen. Met daarbij als extra belangrijk kenmerk: die zich nog niet heeft aangepast aan de zeden en gewoonten van het land waar hij nu verblijft. Voeg er nog aan toe: die tijdens een zekere periode niet voor ernstige zaken problemen heeft gekregen met ons gerecht en onze wetten. Laat ons een periode van vijf jaar nemen bvb, waarin je als "aspirant-belg" reeds de rechten en de plichten van een Belg krijgt. Dit vraagt een zekere tijd... maar geen drie generaties of zo! Nu blijken er lieden rond te lopen met papieren volgens dewelke ze "belg" zijn, die zich verder als "vreemdeling" blijven gedragen, en enkel gekend zijn voor de problemen die ze berokkenen... en dat zorgt voor de discussies waarmee men hier dag in dag uit bezig is. Een beetje samengevat: om een burger van een ander land te worden moet men het verdienen. Enkel tot hier/daar geraken mag niet voldoende zijn. Wie het verknoeit tijdens de "aspirant-Belg-periode" moet terug het land verlaten. Laatst gewijzigd door andev : 17 augustus 2006 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Wettelijk gezien is een vreemdeling iemand(al dan niet ingeburgerd of Nederlandstalig) zonder de Belgische nationaliteit.
Alle andere definities zijn subjectief en dus redelijk zinloos als men het in een wettelijke context wil bekijken.
![]() |
#12 |
|
![]() maar de topicstarter zei: "volgens jullie". als ge redeneert dat het toch maar éen betekenis kan hebben is het zinloos erover te discussieren. Volgens de wet is iemand die het belgisch paspoort heeft geen vreemdeling meer, maar soms stel ik mij daar vragen bij (cfr snelbelg wet). Anderzijds kunnen er ook helemaal geintegreerde mensen zijn die dan geweigerd worden, terwijl ze eigelijk verdienen om opgenomen te worden bij de niet-vreemdelingen. Dus ik vind dat er ruimte moet zijn om het begrip vreemdeling ter discussie te stellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() beste nubian In deze wereld is er geen vreemdeling. ![]() ![]() ![]() {O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij God. Voorwaar, God is Alwetend, Alkennend.} (Koran 49: 13)
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 17 augustus 2006 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een vreemdeling is iemand die zich als een vreemdeling gedraagt.
mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() harald dat zegt alles
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() [quote=yahyazakarya;1875785]is iemand die pas op de forum politics.be ingeschreven is
![]() nu voel ik mij wel vreemdeling ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() maar desondanks je hier geboren bent, je de taal spreekt en je ingeburgerd hebt, beschouwen bepaalde groepen in de maatschappij u als vreemdeling!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |