![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dutroux wil statuut gehandicapte terug
BRUSSEL - Marc Dutroux wil zijn statuut als gehandicapte terugkrijgen en zo achterstallige uitkeringen bekomen. Hij heeft bij de arbeidsrechtbank van Bergen beroep aangetekend tegen een beslissing van de arbeidsrechtbank van Charleroi die hem verplicht om meer dan 35.000 euro aan uitkeringen terug te betalen die hij tussen 1992 en 1995 onrechtmatig verkreeg. Dat meldt Le Soir. Het beroep wordt donderdagochtend behandeld. De krant benadrukt dat Dutroux zelf niet voor het hof zal verschijnen. Hij wil de gevangenis van Itter niet meer verlaten omdat hij de veiligheidsbril niet wil dragen die voortaan is verplicht bij elke overbrenging van een gevaarlijke gevangene. ![]() ![]() ![]() Dit is echt om van te gillen gewoon!!
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() onbegrijpelijk, maar dat zijn we al gewoon in België: het land waar alles kan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Twee keer raden ... De PS natuurlijk. Voor de geïnteresseerden : een lidkaart volstaat om levenslang een uitkering gearrangeerd te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is toch ideaal?
Maak hem gehandicapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, straks komt hij vrij door de wet Lejeune...Iedereen moet toch een spaarcentje kunnen bij elkaar schrapen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Wel hij zal zijn geld niet krijgen hoor in beroep, hij zal eerder die 35.000 Euro moeten terugebetalen. Hoe hij dat gaat doen is mij ook een raadsel. Dat geld is de staat zo al kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat ze m daar in de gevangenis na uitzitten van zijn straf een jobje geven betaald aan 10 ct per uur en dat ie vrij mag als hij 35.000 € bijeengespaard heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() En blij dat Dutroux is dat hij nog eens de gazet heeft gehaald!
De ergste straf voor dat soort gestoorden is om vergeten te worden; om geen aandacht meer te krijgen. D�*�*r was het hem immers allemaal om te doen. Het onderzoek en het proces zijn achter de rug; nu zit hij daar maar wat te verkommeren in z'n cel. Dus, even proberen "of hij het nog altijd heeft". En ja hoor... het werkt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bedoelt toch niet door amputatie van een bepaald lichaamsdeel ? Nee zeg, dat vind ik niet netjes.
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb vroeger eens gelezen waarom hij een handicapten vergoeding kreeg. Nml omdat hij een ex gedetineerde was (toen al) en psychologisch dat niet kon verwerken. Kan ik enigzins inkomen feitelijk.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() heeft hij levenslang gekregen? want dat weet ik precies niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ik ben er trouwens zeker van dat hij nog eens gaat proberen te ontsnappen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ouders van de vermoorde kinderen hadden het recht moeten hebben om de doodstraf te eisen - en anders om hem op te sluiten zonder dat het rechtlievende burgers een pfenning kost.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Het is ook een beetje door de maatschappij dat hij zo geworden is. Dus ik vnd dat de maatschappij er ook maar deels moet voor opdraaien
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 7 september 2006 om 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De doodstraf is geen straf voor elke crimineel - enkel voor zij die zich het recht hebben toegeëigend om het leven van anderen af te nemen (tenslotte kunnen zij zelf nooit tegen de doodstraf zijn); indien dus het de eis is van de aanklager.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ik dacht dat het volstond om buitenlander van arabische of afrikaanse afkomst te zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() hij zal wel een boek uitgeven zeker..."les mémoires de Dutroux". Da's in de mode tegenwoordig, elke beruchte gangster, lustmoordenaar en politieker doet dat, boeken schrijven over zijn misdaden...dat kan goed opbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke handicap heeft dutroux? (naast het ontbreken van een hart?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij verdient de doodstraf dubbel en dik.En zo een straf zou ik niet uitspreken voor elke crimineel.Voor hem en zijn soort echter wel.Dolle honden kan je niet genezen, die schiet je omver.Met dolle mensen moet dat ook kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is gewoon ongelooflijk grappig het gillen overkomt mij pas als jij en anderen ervan zouden uitgaan dat de straf die Dutroux uitzit ook moet bestaan uit schendingen kortom da's zou op puur weerwraak komen |
![]() |
![]() |