![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Franstalige eisen tot uitbreiding Brussel? Waar is dat voor nodig. Laat ons ons eerst bezig houden met de problemen waar de "Belgen" echt wakker van liggen, veiligheid en jobs en zo
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Oh, dan laten we alle vliegtuigen van Zaventem over Brussel vliegen.
![]() En nog veel meer natuurlijik. Afschaffing van de faciliteiten, splitsing BHV. Vlaamse gemeenten bij Vlaanderen (Edingen, Komen, Moeskroen). Een corridor naar Voeren, Opdroging van de transfers, Verdere staatshervorming... Laatst gewijzigd door vercetti : 3 september 2006 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Toch opvallend he? Als de Vlamingen iets vragen hoor je altijd: OH, eerst de ECHTE problemen (precies alsof die in het belzieke kader opgelost raken, want het echte probleem is dat België een contrafederatie is).
Als de Walen iets vragen, hoor je dat nergens... Nogal wiedes, het Franstalige streven is immers altijd compatibel met het Belgische project, nl. de verfransing van de Zuidelijke Nederlanden.
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon de geldkraan dicht voor die geldgulzige francophone Brusselaars. Einde probleem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ach, Vlaanderen heeft geen bevoegdheden om dat te doen... Tenzij het haar onafhankelijkheid uitroept...
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() Raak!!
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 3 september 2006 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Alles op zijn tijd zeg ik altijd. België gaat volgend jaar enkele stevige klappen krijgen met BHV en de federale verkiezingen (sowieso, wat CD&V ook doet, het zal hevige kritiek krijgen uit Wallonië, en dat kom belgique nooit ten goede). Het VB gaat blijven groeien, waar ik principieel niet gelukkig mee ben, maar ik geef toe dat het een noodzakelijk kwaad is om wat extra druk te zetten op de Belgische ketel. Laat dat keteltje nog een paar jaartjes pruttelen, België wordt op den duur een soort van pseudo-confederatie, men merkt uiteindelijk dat ook die confederatie meer nadelen dan voordelen biedt, en men roept na een referendum de onafhankelijkheid uit, en we zijn ervan af. ![]() Laatst gewijzigd door end : 3 september 2006 om 20:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |