Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2006, 07:21   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard Volvo V40 TD

Ik sta op het punt zo'n auto (tweedehands) aan te schaffen.

Rijdt er hier iemand met zo'n wagen en zo ja;

Content van?
Dingen waar ik op moet letten?
...
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 2 september 2006 om 07:24.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 09:27   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

Euh, liefst alleen nog maar positieve geluiden,

heb hem al gekocht...
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 09:28   #3
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Ik ben eens met mijn wagen tegen zo'n model gereden.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 09:32   #4
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

goede auto, alleen niet pittig genoeg
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 09:33   #5
Nick_
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Nick_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2004
Locatie: Kuurne
Berichten: 16.657
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
goede auto, alleen niet pittig genoeg
Pittig is natuurlijk wat je nodig hebt in het verkeer van vandaag.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:32   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502 Bekijk bericht
Ik ben eens met mijn wagen tegen zo'n model gereden.
En de welke was het ergst beschadigd?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:33   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
goede auto, alleen niet pittig genoeg
Ik heb er een testritje mee gemaakt en als je overstapt van een Fiat diesel van 15 jaar oud lijkt die Volvo wel ne Gti.
Meer dan pit genoeg dus voor mij.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 12:46   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Je hebt met een fiat gereden en je wil weten of volvo kwaliteit is?
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 13:31   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

One never knows...
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 13:35   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik rijd met de niet-turbo 1.9 l diesel.
Méér dan pittig genoeg.
190 op zijn sokken.

Turbo-diesels zou ik persoonlijk 2e hands niet betrouwen.
Maar om mee te rijden is de V40 een parel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:03   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Maar om mee te rijden is de V40 een parel.
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 14:46   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.
droog
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 16:12   #13
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 16:50   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dat was ik er dan ook voornamelijk mee van plan.
Wanneer de turbo van een diesel het laat afweten, dan kan je er uiteraard nog mee rijden,............ aan 500 € de rit met de takelwagen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 17:08   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Euh, liefst alleen nog maar positieve geluiden,

heb hem al gekocht...
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?

Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.

Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.

Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.

Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.

De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.

En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 september 2006 om 17:25.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 17:12   #16
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

T4 gehad tot drie jaar geleden. S/V 40's zijn perfecte auto's. Voor de rest: Zie Superstaaf.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:18   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wanneer de turbo van een diesel het laat afweten, dan kan je er uiteraard nog mee rijden,............ aan 500 € de rit met de takelwagen.
Zonder turbo moet je betalen voor de fietsers die op je koffer inrijden.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 september 2006 om 19:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 19:19   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?

Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.

Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.

Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.

Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.

De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.

En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
car lease via het werk geen onderhoudskosten.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 20:37   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
car lease via het werk geen onderhoudskosten.
Eerlijk gezegd vallen die onderhoudskosten dik mee.
Een VW bij een officiële VW-garage onderhouden is heel wat erger.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 23:59   #20
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 28.753
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Oeps sorry.
Deze post had ik niet gezien.
Ik zal dus maar zwijgen over de fikse rijtaks die je vanaf nu jaarlijks moet ophoesten, zeker?
Die is goedkoper dan die ik betaalde voor mijn Fiat.

Citaat:
Is er airco in? Vergeet die niet om de 2 jaar te laten 'hervullen'. Ik zal u volgende maand weten vertellen hoeveel dat kost.
Er zit airco in ja, maar die mag er voor mijn part uit. Ik heb ooit airco gehad in een wagen (Toyota Carina) en die heeft in 3 jaar misschien 2 keer opgestaan.

Citaat:
Hopelijk heb je een garage of carport. Het is een aantrekkelijk model om van voor tot achter met een scherp voorwerp in te kerven (800 € in garage, 400 € rechtstreeks bij carossier)
De V 40 oefent eveneens een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op hagelstenen. Gelukkig weerstaat het roemruchte Zweedse staal van Sidmar-Gent daar redelijk goed aan.
Garage en carport. De hagelstenen zullen dus hun best mogen doen.

Citaat:
Ondanks dat het een grote break lijkt, is hij niet echt een comfortabele kar om in te stappen, en er gaat nauwelijks meer in dan in pakweg een Vento.
Ik heb hem niet speciaal gekocht omdat het een break is. In mijne Fiat is meer plaats, dat had ik ook al wel gezien.

Citaat:
Laat niemand anders aan de bestuurszetel prutsen. Het is een hels karwij om hem perfect af te stellen.
Vrouwtje heeft eigen auto. En een zetel afstellen is in wel meer wagens een hels karwij.

Citaat:
De achterruit biedt niet echt een ruim zicht op het achterliggende verkeer, en de zijbalken steken ook verrassend veel weg.
Dat was mij tijdens de proefrit ook al opgevallen, maar daar ga ik mee kunnen leven. Lang met een camionette gereden zonder achterruit. Ik ken dat dus.

Citaat:
En dan nu de positieve geluiden over een V40 die 2 jaar terug nieuw was:
-Vrij zuinig (gem. 6.1 l / 100 km over een totaal van 80.000)
-Zeer geluidsarm (zoniet is hij veel ouder dan ze je wijsmaakten)
-Eens je er in raakt met goed afgestelde bestuurszetel: een droom om mee te rijden (als er geen file is)
-Puike acceleratie (ook zonder turbo)
-Fijne grip op de weg.
-Sober doch stijlvol interieur
-Elegantste model break aller tijden, maar stilaan begin ik de V 50 ook te smaken. Dus als je volgende zomer jouw V40 wegens veelvuldige problemen met cilinderkoppakking en turbo etc., wil inruilen voor een perfect onderhouden V40 diesel van 2.5 jaar oud met 100.000 km. op de teller, leg je oor dan eens te luisteren. Misschien doe ik hem wel weg.
Volgende zomer valt nog onder de garantie.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be