![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, hoe denkt klein-links over ethiek?
wat met normen en waarden? wat met drugs? wat met sexuele voorkeur? wat met de definitie van familie? wat met godsdienst? wat met mensen met een conservatieve benadering van hun godsdienst (gelijk welke godsdienst uiteraard)? wat met de uiting van godsdienst? wat met euthanasie? wat met abortus? enz....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Drugs ben ik tegen. Druggebruikers zijn slachtoffers. Sexuele voorkeur: tussen twee instemmende volwassenen kan alles. Familie: Verzameling bloedverwanten Godsdienst: persoonlijke aangelegenheid. Georganiseerde godsdienst moet het zelf maar organiseren en bekostigen. Euthanasie: absoluut voorstander Abortus: voorstander |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ok, over het meeste zijn we het eens, maar efkes iets verder gaan over drugs. goed, druggebruikers zijn in ieder geval niet vrij, maar ga je druggebruik totaal verbieden? we hebben het uiteraard niet over medicamenten. ga je alcohol totaal verbieden? en hoe ga je dat controleren? ga je softdrugs toelaten?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja voor die drugs die nu al illegaal zijn (heroïne, cocaïne, xtc, ...). Ja voor cannabis. Alcohol verbieden. Neen. Sigaretten verbieden. Op termijn. Gebruikers (nu heb ik het over de eerste twee categorieën) niet langer als misdadigers behandelen, maar als slachtoffers. Dus niet langer veroordelen en opsluiten, maar helpen afkicken. Dealers als zware misdadigers behandelen. Een gebruiker die dealt om zijn gebruik te financieren is nog altijd in eerste plaats een gebruiker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is iemand die af en toe een pintje drinkt of een glas wijn een gebruiker? in Amerika hebben ze al eens een drooglegging geprobeerd hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Neen" Die horen samen. Sorry, mijn fout, ik had het duidelijker moeten formuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en wat met godsdienstbeleving? je zei dat dit een persoonlijke aangelegenheid was hé. wat met hoofddoeken? hoe sta jij tov conservatieve godsdienstigen? kan je er mee samenwerken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PVDA heeft ook samengewerkt met AEL, stond jij daarachter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja. Het was een taktische blunder, maar dat lag niet aan het vermeende conservatief godsdienstige karakter van AEL. Laatst gewijzigd door abou Anis : 29 juni 2007 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, AEL was niet godsdienstig, wel nationalistisch (Arabisch dan toch). maar ik herinner mij toch uitspraken van Abou Jajhah dat hij op etisch vlak goed overeenkomt met het VB, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik ben in ieder geval blij voor de PVDA dat ze gestopt zijn met zulke mensen samen te werken. Wat ik soms echt niet kan begrijpen is het politiek correct opurtunisme waar sommige linksen mee omgaan. Waneer we allemaal tegen de kerk en het de druk van het christendom protesteren moet je maar niet proberen om iets van kritiek te geven op de Islam.
Ik begrijp dat mensen religie buiten hun publieke omgeving willen houden, maar laten we dan consuquent zijn en niet staan schreeuwen waneer het over een hoofdoeken verbod gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Drugs totaal verbieden, zware straffen voor dealers, preventie en meer geld naar opvangtehuizen voor slachtoffers. - Sexuele voorkeur is persoonlijk. - Alle godsdiensten toestaan, zolang ze niet in strijd zijn met de mensen- en dierenrechten. - Alle godsdiensten toestaan hun eigen gebedshuizen te hebben. - Euthanasie onmiddellijk legaliseren. - Abortus toestaan (beter een doodgeboren kind dan een jarenlang geslagen of verwaarloosde, in de criminaliteit terechtgekomen tiener).
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Absoluut tegen het verbod.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo laat je het uitschijnen alsof drugsnaalden uit de lucht komen vallen en per toeval sommige mensen wél en andere mensen niét raken. Daar geloof ik niet in. Men is geen slachtoffer van drugs, men is slachtoffer van een eigen keuze. Ik denk dat er zeker in onze samenleving redelijk wat voorlichting over de gevaren van drugs voorhanden is; alleszins genoeg om de doorsnee junk niet als een slachtoffer van iets externs te beschouwen.
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Het programma van RESIST was zeer goed omlijnd. Dat programma was de basis van samenwerking. Bij mijn weten heeft Abou Jahjah dat soort uitspraken niet gedaan voor de oprichting van RESIST.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "Volgens mij heeft de PVDA helemaal niet beslist om niet meer met "dat soort mensen" samen te werken"
Inderdaad. Ik vertrouw trouwens veel liever op een man en een organisatie die de strijd tegen de onderdrukking en de verdeel en heers politiek voeren dan dat ik vertrouwen zou moeten hebben in mensen die de arbeiders terug naar een organisatie wil krijgen die de arbeiders laat stikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
efkes wel duidelijk stellen: ik heb niets tegen de Islam, laat staan tegen moslims, maar ik ben wel voor een strikte scheiding van Staat en Kerk en voor een seculiere samenleving. en maw voorstander van het hoofddoekenverbod aan de loketten van staatsinstellingen.
|
![]() |
![]() |