Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2006, 01:45   #1
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard Absurde vrijspraken!

Gsm'en mag niet, dictafoon inspreken wel

SINT-NIKLAAS - Een automobilist is vrijgesproken van ,,gsm'en achter het stuur'', omdat zijn zogezegde mobiele telefoontoestel een dictafoon was. B.C. (49) uit Melle werd op 8 september vorig jaar geverbaliseerd in Sint-Niklaas. Een politieagent had gezien dat de chauffeur een langwerpig voorwerp tegen het oor drukte en tegelijk praatte en stuurde.
,,Ik was niet aan het bellen, maar ik sprak een boodschap in op mijn dictafoon'', verdedigde B.C. zich. De politierechter uit Sint-Niklaas besliste gisteren de chauffeur vrij te spreken. Ook bij een dictafoon gebruikt de bestuurder maar één hand en is zijn aandacht afgeleid, maar door een kronkel in de wet worden alleen telefonerende automobilisten bestraft.

Het aantal boetes voor écht niet handenvrij gsm'en achter het stuur is vorig jaar met een kwart gestegen, tot 9.691. Dat bleek gisteren uit het antwoord van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (SP.A) op een schriftelijke vraag van VLD-senator Stefaan Noreilde. De cijfers slaan enkel op de bekeuringen die uitgeschreven werden door de federale politie. Van de lokale politie zijn nog geen cijfers bekend. Sinds april kost gsm'en achter het stuur zonder een handenvrije set 100 euro. (dhs, belga)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zoveelste geval van zeer vreemde vrijspraak door de super wetgeving van ons eveneens super land. Ik begint spontaan te lachen wanneer ik weer opnieuw zoiets lees, de laatste weken is het echt aan de lopende band!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 20 december 2006 om 01:45.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:23   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Verkeersboetes moeten komen van gewone mensen... de controles zijn opgevoerd om de begroting te spijzen.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:42   #3
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Verkeersboetes moeten komen van gewone mensen... de controles zijn opgevoerd om de begroting te spijzen.
Tja... Wat moet ge doen als alle ambassades verkocht zijn?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:47   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Verhofstadt vermoorden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 03:23   #5
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt vermoorden?
Hopend op één of andere labiele suïcidale geest die eerst onze premier vermoord alvorens zich zelf te vermoorden.
Politici moeten inzien dat hun beroep ook nadelen inhoud (zoals dreigbrieven) en sommige mensen erg kwaad kunnen zijn omwille van beslissingen. Als je kiest om publiek en bekend te zijn en aan de haal te gaan met meer dan 10.000 € pree de maand moet je vind ik tegen een stootje kunnen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 03:36   #6
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Hopend op één of andere labiele suïcidale geest die eerst onze premier vermoord alvorens zich zelf te vermoorden.
Politici moeten inzien dat hun beroep ook nadelen inhoud (zoals dreigbrieven) en sommige mensen erg kwaad kunnen zijn omwille van beslissingen. Als je kiest om publiek en bekend te zijn en aan de haal te gaan met meer dan 10.000 € pree de maand moet je vind ik tegen een stootje kunnen.
Die kunnen wel tegen een stootje hoor, die van justitie zelfs tegen verschillende stoten...allochtone wel te verstaan.
Oud 20 december 2006, 07:21   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Verhofstadt vermoorden?
zijn eerste burgermanifest doen uitvoeren !

anders al zijn burgermanifesten de brandstapel op !

(alhoewel GROEN! daarmee niet akkoord zal zijn) dan maar recycleren zeker ?

blijft dan wel Verhofstadt...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 09:49   #8
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste maatregel is natuurlijk je aan die regels houden.
70 rijden waar zo een rond bord staat met "70" op. 120 op de snelweg...

Helpt altijd
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:05   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De belastingbeambten zelf de straat opsturen, met een bivakmuts op, zodat ze meteen en ter plaatse u van uw centen kan verlossen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:22   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Absurde vrijspraken!

Het vrij spreken mag niet belemmerd worden door handen aan het stuur.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:25   #11
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Die man gebruikte gewoon een lacune in de wet, blame the lawmakers, not the guy or judges
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 11:29   #12
globalisator
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Gsm'en mag niet, dictafoon inspreken wel

SINT-NIKLAAS - Een automobilist is vrijgesproken van ,,gsm'en achter het stuur'', omdat zijn zogezegde mobiele telefoontoestel een dictafoon was. B.C. (49) uit Melle werd op 8 september vorig jaar geverbaliseerd in Sint-Niklaas. Een politieagent had gezien dat de chauffeur een langwerpig voorwerp tegen het oor drukte en tegelijk praatte en stuurde.
,,Ik was niet aan het bellen, maar ik sprak een boodschap in op mijn dictafoon'', verdedigde B.C. zich. De politierechter uit Sint-Niklaas besliste gisteren de chauffeur vrij te spreken. Ook bij een dictafoon gebruikt de bestuurder maar één hand en is zijn aandacht afgeleid, maar door een kronkel in de wet worden alleen telefonerende automobilisten bestraft.

Het aantal boetes voor écht niet handenvrij gsm'en achter het stuur is vorig jaar met een kwart gestegen, tot 9.691. Dat bleek gisteren uit het antwoord van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (SP.A) op een schriftelijke vraag van VLD-senator Stefaan Noreilde. De cijfers slaan enkel op de bekeuringen die uitgeschreven werden door de federale politie. Van de lokale politie zijn nog geen cijfers bekend. Sinds april kost gsm'en achter het stuur zonder een handenvrije set 100 euro. (dhs, belga)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het zoveelste geval van zeer vreemde vrijspraak door de super wetgeving van ons eveneens super land. Ik begint spontaan te lachen wanneer ik weer opnieuw zoiets lees, de laatste weken is het echt aan de lopende band!

Is geen "vreemde" rechtspraak, maar geheel correcte rechtspraak. Het strafrechtsprincipe is "wat niet uitdrukkelijk verboden is, is toegelaten", en aangezien men inderdaad enkel telefoneren aan het stuur heeft geviseerd, had de politierechter geen mogelijkheid om die man te veroordelen.
globalisator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 12:42   #13
araneus
Gouverneur

Standaard

Volgens mij had hij wel beboet kunnen worden op:

Citaat:
AR 8.3 Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.
Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.
in plaats van:

Citaat:
AR 8.4. Behalve wanneer zijn voertuig stilstaat of geparkeerd is, mag de bestuurder geen gebruik maken van een draagbare telefoon die hij in de hand houdt.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 12:44   #14
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze terugleasen voor een kleinere prijs anders ben je een uil...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 12:59   #15
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, degene die de overtreding pleegt is het slachtoffer.

OT: Ik dacht eigenlijk dat je zelfs beboet kon worden voor het "spelen" met je gsm achter het stuur. Ik bedoel, sms'en en zelfs aan- of uitzetten.
Logischerwijze dan toch ook met een dictafoontje. Lijkt me iets om aan te passen.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 13:57   #16
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator Bekijk bericht
Is geen "vreemde" rechtspraak, maar geheel correcte rechtspraak. Het strafrechtsprincipe is "wat niet uitdrukkelijk verboden is, is toegelaten", en aangezien men inderdaad enkel telefoneren aan het stuur heeft geviseerd, had de politierechter geen mogelijkheid om die man te veroordelen.
Nee volgens de wet is het natuurlijk 100% correct maar in de praktijk is het zever hé!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
Oud 20 december 2006, 14:30   #17
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Nee volgens de wet is het natuurlijk 100% correct maar in de praktijk is het zever hé!
Zoals ik reeds zei, blame it on the lawmakers, not lawenforcers
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 14:40   #18
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Iedereen zou verdomme BLIJ moeten zijn dat je enkel veroordeeld kan worden voor zaken die uitdrukkelijk als verboden in de wet zijn opgenomen. Al eens aan gedacht wat voor een land dit zou zijn wanneer we dat essentiële principe de rug toekeren ?
Oud 20 december 2006, 23:07   #19
baseballpolitieker

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Iedereen zou verdomme BLIJ moeten zijn dat je enkel veroordeeld kan worden voor zaken die uitdrukkelijk als verboden in de wet zijn opgenomen. Al eens aan gedacht wat voor een land dit zou zijn wanneer we dat essentiële principe de rug toekeren ?
Dit heeft niets met de zaak te maken en ik hoop dat u dat ook beseft. Ik zal een vb geven: Honden die na 10 uur nog luid blaffen in het openbaar worden gestrafd (hun baasjes natuurlijk) om de nachtrust van iedereen te bewaren, dan moet je daar ook niet met je kat aan de leiband lopen die verschrikkelijk zit te miauwen en zeggen dat het niet hetzelfde is.
Het is gewoon hetzelfde alleen door iets anders uitgevoerd maar dat maakt in die twee zaken helemaal geen verschil of wel soms!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 20 december 2006 om 23:07.
Oud 21 december 2006, 11:58   #20
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

'k moest eigenlijk al een beetje lachen met de topic.. absurde vrijspraken, als je weet dat vrijspraken door rechtbanken bewerkstelligd worden... rechters die door de bomen het bos niet meer zien, en collega rechters die dommer zijn dan de gemiddelde wannebe pro deo... een ideale mix om een "recht" te hebben waar de weegschaal al tegen de grond hangt .. nee hoor er bestaat dus geen rechtspraak meer in België !
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be