![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gsm'en mag niet, dictafoon inspreken wel
SINT-NIKLAAS - Een automobilist is vrijgesproken van ,,gsm'en achter het stuur'', omdat zijn zogezegde mobiele telefoontoestel een dictafoon was. B.C. (49) uit Melle werd op 8 september vorig jaar geverbaliseerd in Sint-Niklaas. Een politieagent had gezien dat de chauffeur een langwerpig voorwerp tegen het oor drukte en tegelijk praatte en stuurde. ,,Ik was niet aan het bellen, maar ik sprak een boodschap in op mijn dictafoon'', verdedigde B.C. zich. De politierechter uit Sint-Niklaas besliste gisteren de chauffeur vrij te spreken. Ook bij een dictafoon gebruikt de bestuurder maar één hand en is zijn aandacht afgeleid, maar door een kronkel in de wet worden alleen telefonerende automobilisten bestraft. Het aantal boetes voor écht niet handenvrij gsm'en achter het stuur is vorig jaar met een kwart gestegen, tot 9.691. Dat bleek gisteren uit het antwoord van minister van Mobiliteit Renaat Landuyt (SP.A) op een schriftelijke vraag van VLD-senator Stefaan Noreilde. De cijfers slaan enkel op de bekeuringen die uitgeschreven werden door de federale politie. Van de lokale politie zijn nog geen cijfers bekend. Sinds april kost gsm'en achter het stuur zonder een handenvrije set 100 euro. (dhs, belga) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Het zoveelste geval van zeer vreemde vrijspraak door de super wetgeving van ons eveneens super land. Ik begint spontaan te lachen wanneer ik weer opnieuw zoiets lees, de laatste weken is het echt aan de lopende band!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 20 december 2006 om 01:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeersboetes moeten komen van gewone mensen... de controles zijn opgevoerd om de begroting te spijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja... Wat moet ge doen als alle ambassades verkocht zijn?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verhofstadt vermoorden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Hopend op één of andere labiele suïcidale geest die eerst onze premier vermoord alvorens zich zelf te vermoorden.
Politici moeten inzien dat hun beroep ook nadelen inhoud (zoals dreigbrieven) en sommige mensen erg kwaad kunnen zijn omwille van beslissingen. Als je kiest om publiek en bekend te zijn en aan de haal te gaan met meer dan 10.000 € pree de maand moet je vind ik tegen een stootje kunnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn eerste burgermanifest doen uitvoeren !
anders al zijn burgermanifesten de brandstapel op ! (alhoewel GROEN! daarmee niet akkoord zal zijn) dan maar recycleren zeker ? blijft dan wel Verhofstadt... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het vrij spreken mag niet belemmerd worden door handen aan het stuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Die man gebruikte gewoon een lacune in de wet, blame the lawmakers, not the guy or judges
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Is geen "vreemde" rechtspraak, maar geheel correcte rechtspraak. Het strafrechtsprincipe is "wat niet uitdrukkelijk verboden is, is toegelaten", en aangezien men inderdaad enkel telefoneren aan het stuur heeft geviseerd, had de politierechter geen mogelijkheid om die man te veroordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Gouverneur
|
![]() Volgens mij had hij wel beboet kunnen worden op:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() OT: Ik dacht eigenlijk dat je zelfs beboet kon worden voor het "spelen" met je gsm achter het stuur. Ik bedoel, sms'en en zelfs aan- of uitzetten. Logischerwijze dan toch ook met een dictafoontje. Lijkt me iets om aan te passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Zoals ik reeds zei, blame it on the lawmakers, not lawenforcers
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Iedereen zou verdomme BLIJ moeten zijn dat je enkel veroordeeld kan worden voor zaken die uitdrukkelijk als verboden in de wet zijn opgenomen. Al eens aan gedacht wat voor een land dit zou zijn wanneer we dat essentiële principe de rug toekeren ?
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Het is gewoon hetzelfde alleen door iets anders uitgevoerd maar dat maakt in die twee zaken helemaal geen verschil of wel soms!
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 20 december 2006 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() 'k moest eigenlijk al een beetje lachen met de topic.. absurde vrijspraken, als je weet dat vrijspraken door rechtbanken bewerkstelligd worden... rechters die door de bomen het bos niet meer zien, en collega rechters die dommer zijn dan de gemiddelde wannebe pro deo... een ideale mix om een "recht" te hebben waar de weegschaal al tegen de grond hangt
![]() |
![]() |
![]() |