Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2003, 21:53   #1
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Nu steeds duidelijker wordt dat de 'strijd tegen de bezetter' ook een strijd is tegen de Verenigde Naties [2e aanslag tegen het VN-hoofdkwartier in Irak) ben ik toch eens benieuwd te horen wat vooral de tegenstanders van de Amerikaanse politiek hiervan vinden? Verandert dit iets aan jullie opinie of aan jullie ideeen over de noodzaak om de strijd tegen de terreur ? Of zien jullie de VN als een marionet van de Amerikanen? Moet Europa zich meer de VS bijspringen in de oorlog tegen het terrorisme, eerder afstand nemen van het conflict, of toenadering zoeken tot de 'as van het kwaad' om samen de VS te bestrijden?

Blast near UN headquarters in Baghdad, http://edition.cnn.com/2003/WORLD/me...ain/index.html
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2003, 22:56   #2
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ik zie vooral een steeds verdergaande verenging van de oogkleppen van de mensen die zich laten opjutten tot zo'n "heilige oorlog", en dit op gang gebracht door een Amerikaans cowboyavontuur. Eigenlijk, volgens mijn redenering, is de USA nu verantwoordelijk voor het feit dat de mensen in Irak elke duidelijk niet volledige moslim-organisatie als doelwit beginnen te zien.
Oud 22 september 2003, 23:16   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eigenlijk, volgens mijn redenering, is de USA nu verantwoordelijk voor het feit dat de mensen in Irak elke duidelijk niet volledige moslim-organisatie als doelwit beginnen te zien.
Die mensen die die aanslagen plegen zijn helemaal geen doorsnee Iraakse burgers, maar meestal externe terroristen, die elke vooruitgang in Irak willen tegenwerken, vandaar dat ook de VN geviseerd wordt.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 16:41   #4
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik blijf het herhalen, de Irakezen zijn mensen met een torenhoge EERGEVOEL.
Het is niet dat de kiespijn (Saddam) is verdwenen dat ze nu een verlamming (VS) moeten tollereren.
Saddam WAS slecht, maar Bush IS slechter.

Overigens zijn de Irakezen (mensen met hoge eergevoel) de embargo NIET vergeten. Niet Saddam heeft hun land vernietigd maar de dodelijke embargo ingesteld door de VN.
Zeer begrijpelijk dus dat de VN kop van jut is uiteraard.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2003, 17:27   #5
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Ook al typt u maar 6 regeltjes Mustapha, toch staat het weer vol tegenstrijdigheden.

Citaat:
Saddam WAS slecht, maar Bush IS slechter
Hier kunnen we eindeloos over discussïëren, maar het gezond verstand en alle feiten zeggen mij dat dit een leugen is.

Citaat:
Overigens zijn de Irakezen (mensen met hoge eergevoel) de embargo NIET vergeten. Niet Saddam heeft hun land vernietigd maar de dodelijke embargo ingesteld door de VN.
Zeer begrijpelijk dus dat de VN kop van jut is uiteraard.
Ja, en door wie is er een einde aan dat embargo gekomen? Juist ja, de Amerikanen. Ik kan heel goed begrijkpen dat de Irakezen de Amerikanen zo snel mogelijk buiten willen, maar volgens u was dus de beste oplossing voor de Irakezen dat Saddam aan de macht bleef veronderstel ik?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 12:39   #6
Fred Kroket
Burger

Fred Kroket's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat de US de oorlog kon beginnen met een "mandaat" van de VN, heeft de VN tot vazal van de US gemaakt. Ze zijn partijdig en moeten daar nu de gevolgen voor dragen.
Oud 24 september 2003, 12:48   #7
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Op de site van Het Nieuwsblad staat dat enkele Irakezen omgekomen zijn bij een (mislukte) aanslag op een VS voertuig.
Ze gaan hun krediet verspelen ,die arme vrijheidstrijdertjes, als ze eigen volk eerst beginnen afknallen.

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2003, 21:23   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Op de site van Het Nieuwsblad staat dat enkele Irakezen omgekomen zijn bij een (mislukte) aanslag op een VS voertuig.
Ze gaan hun krediet verspelen ,die arme vrijheidstrijdertjes, als ze eigen volk eerst beginnen afknallen.
Tenzij met die Irakezen vrijheidstrijdertjes bedoeld worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be