![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Nu steeds duidelijker wordt dat de 'strijd tegen de bezetter' ook een strijd is tegen de Verenigde Naties [2e aanslag tegen het VN-hoofdkwartier in Irak) ben ik toch eens benieuwd te horen wat vooral de tegenstanders van de Amerikaanse politiek hiervan vinden? Verandert dit iets aan jullie opinie of aan jullie ideeen over de noodzaak om de strijd tegen de terreur ? Of zien jullie de VN als een marionet van de Amerikanen? Moet Europa zich meer de VS bijspringen in de oorlog tegen het terrorisme, eerder afstand nemen van het conflict, of toenadering zoeken tot de 'as van het kwaad' om samen de VS te bestrijden?
Blast near UN headquarters in Baghdad, http://edition.cnn.com/2003/WORLD/me...ain/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Ik zie vooral een steeds verdergaande verenging van de oogkleppen van de mensen die zich laten opjutten tot zo'n "heilige oorlog", en dit op gang gebracht door een Amerikaans cowboyavontuur. Eigenlijk, volgens mijn redenering, is de USA nu verantwoordelijk voor het feit dat de mensen in Irak elke duidelijk niet volledige moslim-organisatie als doelwit beginnen te zien.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ik blijf het herhalen, de Irakezen zijn mensen met een torenhoge EERGEVOEL.
Het is niet dat de kiespijn (Saddam) is verdwenen dat ze nu een verlamming (VS) moeten tollereren. Saddam WAS slecht, maar Bush IS slechter. Overigens zijn de Irakezen (mensen met hoge eergevoel) de embargo NIET vergeten. Niet Saddam heeft hun land vernietigd maar de dodelijke embargo ingesteld door de VN. Zeer begrijpelijk dus dat de VN kop van jut is uiteraard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Ook al typt u maar 6 regeltjes Mustapha, toch staat het weer vol tegenstrijdigheden.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() Het feit dat de US de oorlog kon beginnen met een "mandaat" van de VN, heeft de VN tot vazal van de US gemaakt. Ze zijn partijdig en moeten daar nu de gevolgen voor dragen.
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Op de site van Het Nieuwsblad staat dat enkele Irakezen omgekomen zijn bij een (mislukte) aanslag op een VS voertuig.
Ze gaan hun krediet verspelen ,die arme vrijheidstrijdertjes, als ze eigen volk eerst beginnen afknallen.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |