![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vorige week in het nieuws zag ik iets waarbij ik mij wel vragen stel. Het gaat over de asielzoekers in een of andere kerk. Mensen zonder papieren dus. Er was een meisje bij dat hier studeert (apotheek of zoiets?), maar geen papieren heeft.
Heb ik dit juist gehoord? En zoja, hoe geraakt ge binnen aan een universiteit zonder papieren? ![]()
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor asielzoekers van wie het dossier nog niet is afgesloten betaald de staat mee voor de opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja da dacht ik ook al.
Ergste van al is dan nog dat diezelfde staat die mensen dan in het midden van hun studies weer wil buitenkegelen... ![]()
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een meerderjarige student kan een studenten verblijfvergunning aanvragen maar moet dan wel zelf voor de kosten van die studies opdraaien. Dus snap je waar het schoentje wringt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het schoentje wringt door het feit dat de regering teveel twijfelt en veel te laks is met het integratiebeleid. Er moeten strengere wetten op komen, en die moeten bovenal nageleefd worden. Uitgeprocedeerd zijn en in hongerstaking gaan om toch maar papieren te krijgen zou niet mogen werken.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iemand met een studentenkaart mag weldegelijk werken. en zelfs voltijds hij/zij moet enkel ook college lopen. Een buitenlandse student hoeft helemaal niet in het zwart te werken. Zij zijn zolang ze een studentenkaart hebben ook beschermt tegen uitwijzing en hebben zelf een jaar tijd om een werkvergunning aan te vragen na hun studies. Dus op dat punt is het beleid wel juist en humaan. Maar zij willen dat de staat blijft betalen voor hun studies en levensonderhoud. Dus een studente hoeft helemaal niet in hongerstaking te gaan. zij kan haar papieren op een paar uur tijd in orde hebben en moet daarvoor nieteens zelf lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dus, infeite heeft ze wel 'papieren' en hoeft ze dus helemaal niet in hongerstaking te gaan. Wat zit ze daar dan in godsnaam te verkondigen? Vrij hypocriet vind ik.
![]()
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn ook dit soort mensen die het VB voedsel geven voor hun racisme. Laatst gewijzigd door Jantje : 3 september 2006 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Zulke toestanden aanklagen en openbaar maken is dat aanzetten tot racisme? Zulke toestanden oogluikend toestaan en doen of er niets gebeurt onder welke noemer valt dit dan volgens u?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit goedkeuren is ook racisme , maar dan tegen de mensen die alles wel volgens de we doen. En ik zeg ook niet dat de wet juist en goed is hé. Want er zijn ook dingen waar het VB zeker gelijk heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze heeft liever geen papieren maar wil toch haar studies afmaken. Zo hoeft ze niet voor haar opleiding te betalen. Haar studentenverblijfsvergunning zou haar geld kosten.
|
![]() |
![]() |