![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() CGKR dient klacht in tegen journalist Luc van Balberghe. Van persvrijheid hebben ze bij CGKR nog nooit gehoord.
Meer info over het artikel en deze zaak op: http://www.vrijvanzegel.net/blog/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De onmacht van links
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het gewraakte artikel heet "waar wachten we nog op".
Waar kan ik dat vinden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij veranderde "ongedierte" en "bloedzuigers" in "jongeren" en verwijderde de zogezegde "parabel" uit zijn tekst. De "parabel" ging over mieren die moeten bestreden tot der dood worden wanneer ze je terrein binnendringen... En hij verwijderde ook de slotwoorden "Affikken, die troep!", doelend op dezelfde jongeren en verwijzend naar het middel dat zijn moeder gebruikte om de mieren te doden (een bunzenbrander)... Terechte klacht dus en het feit dat hij de tekst al aanpaste voor hij op de hoogte werd gebracht van die klacht, toont aan dat hij zelf besefte dat hij zwaar over de schreef was gegaan. Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2006 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik zie in de originele tekst niet veel meer staan dan een simplistische mening die op een nogal brutale manier wordt geuit. Laat mensen toch die onzin uitkramen, dan weet men tenminste met wie men te doen heeft.
Men heeft het over de strijd tegen extreemrechts. Misschien een korte les in het voeren van strijd... Sun Tzu, de kunst van de oorlogsvoering, iemand? Kennis? Hét belangrijkste gegeven als je wil winnen: zorg ervoor dat je je vijand blijvend kan observeren en hij geen noodzaak ziet in het zich verschuilen, dan heb je - om het plat te stellen - er maar op te knallen. Door het aan banden leggen van het uiten van hun wreedaardige meningen, lever je jezelf over aan een onzekere situatie waarbij je 'vijand' je vanuit zijn guerilla-stellingen voortdurend kan beschieten, terwijl je met je ethische vlag staat te zwaaien.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tijd voor de verklaring van de betreffende journalist zelf:
Citaat:
Aan wie moet hij nu schadevergoeding gaan betalen? Aan de bosmieren? Of aan degenen die zich aangesproken voelden als het over de parabel van de bosmieren ging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2006 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
even een weetje (beetje) off topic, je weet toch dat die vgl 'roofdieren' niet van Beliën kwam maar een vertaling was van een citaat in Lesoir ... van vader Van Holsbeeck ... kijk, zoiets vind ik nu lollig zie, maakt dat 'ne slechte mens' van mij ? het zij zo, maar het maakt van mij geen racist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan me iemand het verschil tussen bosmieren en mestkevers uitleggen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
(wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de Gucht zijn uitspraken) Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2006 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De geschiedenis leert dat men tijdig alert moet zijn tegen dat soort geweld dat zich heden uitdrukt in het islamofascisme, met de collaboratie van cultuurrelativisten gekenmerkt door een grote zelfhaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Edina laat zich weer eens langs haar meest hypocriete kant zien. Een (1)artikel met een persoonlijke mening op een weblog interpreteert ze als een oproep tot geweld, terwijl ze de 3-dagen lange oproepen tot het affikken van kaffiren-auto's en ziekenhuizen en andere geweldplegingen door magrebijnen tot in het eindeloze minimaliseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Simpel hé. Een bevolkingsgroep ontmenselijken is personen van die groep niet als mensen voorstellen. Wanneer dat systematisch en op grote schaal gebeurt, vervaagt het moraliteitsbesef en zullen derden niet meer ingrijpen wanneer mensen van die groep geweld wordt aangedaan.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2006 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() [quote]
Citaat:
Dus: iemand die zich daaraan bezondigd mag als racist worden geconnoteerd? Wat dan met de "mestkevers" van De Gucht? Wat dan met de "criminelen" van Leterme? .... BTW: is de mantrische herhaling van (onterechte) koosnaampjes als "fascisten" "achterlijken" "onverdraagzamen" "racisten" enz ook geen vorm van ontmenselijking met dezelfde en door uzelf aangehaalde evidente gevolgen geen vorm van doelbewuste ontmenselijking? Ikzelf denk van wel... Eén van de meest zichtbare uitingen van dit fenomeen is het moraliteitsdeficit of ten minste het gebrek aan ethische/deontologische terughoudendheid bij de reeds half aanvaarde mediaboycot tav een welbepaalde groep van mensen...
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laatste kan niet gezegd worden van de moslims, zelfs niet van de gematigde moslims die de inhoud van de koran letterlijk nemen : het woord van Allah is onveranderlijk en eeuwig. Ooit al een zogenaamde "gematigde" moslim de moordopdrachtverzen van Mo de pedo weten af te keuren? Nope Edina, geen een durft dat aan, want dan is hij afvallige en mag hij volgens zijn vredelievende religie gedood worden. Gematigde moslims bestaan niet, net zomin er een gematigde koran bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Afwachten wat de rechter zegt, en of ie wel zal vervolgd worden...
Mijns inziens verdient hij eerder een cursus filosofie te moeten volgen: daar is hij niet tegen bestand. Een non-event. De man is overduidelijk zo geborneerd dat de enige die hier door opgejut worden medestanders zijn. Anderen lezen dit niet uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind het belangrijk jou een spiegel voor te houden in de hoop dat je op een dag bewust wordt van je immense hyprocrisie en onverdraagzaamheid. |
||
![]() |
![]() |