Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 18 september 2006, 09:45   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard CD&V-nva wil meertalig multicultureel Gent

In Gent verspreidt een gemeenteraadskandidaat van de kartellijst CD&V-n.va een drietalige propagandafolder (Nederlands, Frans en Engels).
De betrokkene Mulongo Dimoneken-Vaneste laat ook drietalige affiches aanplakken. M.a.w. taalfaciliteiten in de Arteveldestad.
Uit dit alles kan het volgende geconcludeerd worden:
- er bestaat een hemelsbrede afstand tussen de stoere Vlaamse verklaringen van CD&V minister-president Leterme en de dagdagelijkse politiek die door zijn partij gevoerd wordt.
- aan het Vlaams allooi van het ander componentje van het kartel, de nv.a, (de rest-Volksunie) kan gerust getwijfeld worden.
- deze drietalige propaganda past in de multiculturele maatschappijvisie van de betrokken kandidaat en dus van het zogenaamd “Vlaams” kartel CD&V - nv.a.
De CD&V-nva laat hier dus platte electorale motieven primeren boven de verwezenlijkingen van de Vlaamse Beweging.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 18 september 2006 om 09:47.
jan hyoens is offline  
Oud 18 september 2006, 09:48   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

waarom geen turks en arabisch? Ze is vast een vuile racist!
circe is offline  
Oud 18 september 2006, 09:49   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom geen turks en arabisch? Ze is vast een vuile racist!
't zal wel geen kwade wil geweest zijn, eerder onkunde ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 september 2006 om 09:50.
Anna List is offline  
Oud 18 september 2006, 09:57   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Het is een hij. En van de Turken moet hij als zwarte geen stemmen verwachten.
jan hyoens is offline  
Oud 18 september 2006, 10:08   #5
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

@ hyoens :

Citaat:
En van de Turken moet hij als zwarte geen stemmen verwachten.
raSScist
Oud 18 september 2006, 10:32   #6
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ze hebben daar ook al in het turks campagne gevoerd hoor de tsjeven net als spa etc...

Je moet trouwens maar eens kijken bij allochtone winkels enzo. Die maken voor alle partijen campagne zo lang het allochtonen zijn.
Die stemmen dus niet omwille van de inhoud op een kanidaat maar omdat er bvb iemand van hun moskee op staat. Ik vraag me dan ook af in hoeverre zij de programma's van die partijen onderschrijven.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 18 september 2006 om 10:33.
ilfalco is offline  
Oud 18 september 2006, 10:38   #7
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
In Gent verspreidt een gemeenteraadskandidaat van de kartellijst CD&V-n.va een drietalige propagandafolder (Nederlands, Frans en Engels).
De betrokkene Mulongo Dimoneken-Vaneste laat ook drietalige affiches aanplakken. M.a.w. taalfaciliteiten in de Arteveldestad.
- er bestaat een hemelsbrede afstand tussen de stoere Vlaamse verklaringen van CD&V minister-president Leterme en de dagdagelijkse politiek die door zijn partij gevoerd wordt.
- aan het Vlaams allooi van het ander componentje van het kartel, de nv.a, (de rest-Volksunie) kan gerust getwijfeld worden.
- deze drietalige propaganda past in de multiculturele maatschappijvisie van de betrokken kandidaat en dus van het zogenaamd “Vlaams” kartel CD&V - nv.a.
De CD&V-nva laat hier dus platte electorale motieven primeren boven de verwezenlijkingen van de Vlaamse Beweging.
Ze doen maar, al vind ik de achterliggende gedachte wel een beetje vreemd. Waarom maken ze hun campagne ook in het Frans & Engels? Omdat een deel van hun kiezers geen Nederlands kunnen spreken? Maar als die kiezers geen Nederlands kunnen spreken, hoe kunnen ze dan hun oproep om te gaan stemmen begrijpen?

Daarnaast denk ik dat er veel Vlaamsgezinden in Gent ferm op hun tenen gaan getrapt zijn met een - deels - Franstalige campagne in een Vlaamse stad.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline  
Oud 18 september 2006, 10:42   #8
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
waarom geen turks en arabisch? Ze is vast een vuile racist
Daar hebben ze al andere kandidaten voor..
ilfalco is offline  
Oud 18 september 2006, 11:02   #9
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Ze doen maar, al vind ik de achterliggende gedachte wel een beetje vreemd. Waarom maken ze hun campagne ook in het Frans & Engels? Omdat een deel van hun kiezers geen Nederlands kunnen spreken? Maar als die kiezers geen Nederlands kunnen spreken, hoe kunnen ze dan hun oproep om te gaan stemmen begrijpen?

Daarnaast denk ik dat er veel Vlaamsgezinden in Gent ferm op hun tenen gaan getrapt zijn met een - deels - Franstalige campagne in een Vlaamse stad.

zo leren de echte gentenaren misschien ook eens een stukje frans en engels
slegie is offline  
Oud 18 september 2006, 11:09   #10
vulpes
Gouverneur

Standaard

'k vraag mij af wat de kartelpartner daarvan vindt..
vulpes is offline  
Oud 18 september 2006, 13:03   #11
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil men nu eigenlijk de Vlaamse eigenheid van Gent verpanden ? En waarom als derde taal Engels ? De derde taal in België is Duits. Waar blijft die taal dan ? Dat is discriminatie van een bevolkingsgroep in eigen land.
Als de mensen nu eens goed gaan nadenken voor 8 oktober, zou Leterme eens kunnen afgaan als een gieter. Is men nu volledig met de voeten van het Vlaamse volk aan het spelen ?
Oud 18 september 2006, 13:07   #12
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Ik denk niet dat de achterban echt gelukkig met deze werkwijze is. Je mag hen natuurlijk niet aanvallen als de "bazen" zo beslissen, wel ?
Maar zo'n handelswijze is niet goed te praten.
Oud 18 september 2006, 14:14   #13
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Nederlands, frans en engels.
De talen die ieder vlaming machtig zou moeten zijn imo
Voodoo Child is offline  
Oud 18 september 2006, 14:23   #14
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees niet dat het VB ooit voor taalfaciliteiten zal pleiten, maar ik er zal niet van verschieten als er ooit een bwana kitoko op de lijst zou komen. (Voorzover dat nog niet het geval is.)

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 18 september 2006 om 14:24.
Volksstormer is offline  
Oud 18 september 2006, 14:34   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik kom net van Gent en heb slechts 1 affiche ervan gezien.
Trouwens, het VB voert ook in het Brusselse en errond campagnes in het Frans, maar ja dat zal weer wat anders zijn zeker?

Als je mensen jouw eigen taal wil doen spreken, moet je ze wel eerst in hun taal aanspreken.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 september 2006, 14:35   #16
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
De kartelpartner zal het vermoedelijk wel afkeuren, maar inmiddels is het kwaad geschied. Het kan zelfs zo zijn dat de bewuste kandidaat op eigen kosten de affiches heeft laten drukken en verspreiden zonder dat zelfs CD&V er weet van had. Wat er ook van zij, het is een blunder van jewelste. Foei CD&V.
robert t is offline  
Oud 18 september 2006, 14:35   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens: taalfaciliteiten, meneer Hyoens? Jouw beweringen zijn echt nog beter soms dan de grappen van Geert Hoste!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 18 september 2006, 14:35   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik kom net van Gent en heb slechts 1 affiche ervan gezien.
Trouwens, het VB voert ook in het Brusselse en errond campagnes in het Frans, maar ja dat zal weer wat anders zijn zeker?

Als je mensen jouw eigen taal wil doen spreken, moet je ze wel eerst in hun taal aanspreken.

Brussel is officiëel tweetalig. Bij mijn weten is in Gent het Nederlands nog steeds de enige officiële taal.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 18 september 2006, 14:38   #19
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De kartelpartner zal het vermoedelijk wel afkeuren, maar inmiddels is het kwaad geschied. Het kan zelfs zo zijn dat de bewuste kandidaat op eigen kosten de affiches heeft laten drukken en verspreiden zonder dat zelfs CD&V er weet van had. Wat er ook van zij, het is een blunder van jewelste. Foei CD&V.
Van wat ik weet van de man, is het iemand die nadruk legt op vele Gentenaars van buitenlandse origine die Engels of Frans spreken. Naar t schijnt zou hij mensen via hem willen aansporen inburgeringstrajecten te volgen, ale dat is toch wat ik weet van een vriendin daar in het Gentse

Als het toch gaat over een verdoken facilitist, dan zal ik mij eens gauw aan het werk zetten en zorgen dat de man al zeker op enkele stemmen minder kan rekenen
Oud 18 september 2006, 14:39   #20
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Brussel is officiëel tweetalig. Bij mijn weten is in Gent het Nederlands nog steeds de enige officiële taal.
Jullie zijn soms sneller dan ik kan typen (tgaat niet zo goed vandaag, beetje ziekjes maar dat overleef ik wel)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be