Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2003, 11:07   #1
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Op de Zevende Dag zei café-baas Stevaert dat hij niet wil dat Limburg wordt zoals de Ardennen.

Mag ik er de heer politicus toch op wijzen dat de Ardennen het mooiste natuurgebied zijn van België en vooral bestaan uit bossen, velden, natuurparken, mooie en propere rivieren en bergen en heuvels. Het is het geliefkoosd vakantie-oord van heel wat Belgen.

De uitspraak van Stevaert is dus een belediging voor de Ardennen en zijn inwoners ! Gelukkig voor hem heeft hij er geen kiezers, maar dat neemt niet weg !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:13   #2
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Van mij mag heel Vlaanderen worden als de Ardennen. Hoe vroeger hoe liever.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:17   #3
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Was ook grappig oen Stevaert de cafébaas (nadat de prof. vertrokken was) dat die theorie van die prof. verkeerd was
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:23   #4
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Stevaert is een populist. Dat is nu wel weer eens bewezen. Hij wil de nakende sluiting van Ford Genk niet onder ogen zien. Ik vind dat de gouverneur van Limburg volledig gelijk heeft wanneer ze zegt dat er een tweede reconversie nodig is.

Wat ook positief is, is dat er duidelijk gewezen werd op de specificiteit van Limburg als provincie wat onze stelling dat de gewesten nutteloos zijn en moeten afgeschaft worden, versterkt.
Oud 5 oktober 2003, 11:27   #5
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Belgisch Limburg heeft veel meer baat bij een goede samenwerking met Nederlands Limburg. Op termijn smelten ze best samen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:28   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

De werkloosheid licht wellicht lager in de Ardennen dan in Limburg.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 11:32   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Belgisch Limburg heeft veel meer baat bij een goede samenwerking met Nederlands Limburg. Op termijn smelten ze best samen.
De mentaliteit van die twee soorten Limburgers is wel nogal verschillend, maar niemand houdt hen tegen in het kader van de E.U. economisch samen te werken. Er bestaan ook als samenwerkingsverbanden tussen West-Vlaanderen, Henegouwen en Nord-Pas-de-Calais.
Oud 5 oktober 2003, 12:35   #8
Patrick F
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Op de Zevende Dag zei café-baas Stevaert dat hij niet wil dat Limburg wordt zoals de Ardennen.
En in welke context zei hij dat? Oh ja, sorry! Je wou weer een scheldpartij beginnen. Sorry dat ik u daarbij stoor.
Patrick F is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 12:45   #9
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik er de heer politicus toch op wijzen dat de Ardennen het mooiste natuurgebied zijn van België en vooral bestaan uit bossen, velden, natuurparken, mooie en propere rivieren en bergen en heuvels. Het is het geliefkoosd vakantie-oord van heel wat Belgen.

De uitspraak van Stevaert is dus een belediging voor de Ardennen en zijn inwoners ! Gelukkig voor hem heeft hij er geen kiezers, maar dat neemt niet weg !
Och die uitspraak van Stevaert is één van zijn zovele one-liners. Je moet het Stevaert nageven, hij is als de beste in het voorbereiden van zijn (vele) TV-optredens ...
Oud 5 oktober 2003, 12:52   #10
Vanelderen David
Burger

Vanelderen David's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Was ook grappig oen Stevaert de cafébaas (nadat de prof. vertrokken was) dat die theorie van die prof. verkeerd was
Is het jullie ook opgevallen hoe de VRT er weer in slaagde om de oppositie dood te zwijgen ?? Nu ja, ze doen maar laat de stuntmannen (Somers, Olympische Spelen in 2016) en sinterklaas Stevaert het maar uitleggen ...

Wel jammer dat er niet gereageerd werd op de (overigens erg domme) uitspraken van de Limburgse gouverneur mevr. Houben-Bertrand (CD&V) dat Ford weldra zijn deuren definitief zal sluiten.
Oud 5 oktober 2003, 12:55   #11
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De mentaliteit van die twee soorten Limburgers is wel nogal verschillend,
U bent werkelijk een Ei, mijnheer de voorzitter!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 16:56   #12
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat die uitspraak van de limburgse gouverneur nog zo dom niet is,maar er zal toch niemand schuld willen bekennen aan hetgene er zich nu afspeeld,iedereeen ziet toch dat het met de auto niet kan blijven duren,de markt is nu al oververzadigd,en meer werklozen is minder inkomen en minder te verteren,zodat vele luxe aankopen zullen uitgesteld worden of zelfs niet meer zullen gedaan worden. 8)
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 22:59   #13
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Je hebt de bizarre neiging om mensen waar je het niet mee eens bent met hun opleiding erbij te vermelden, alsof hen dat per definitie ongelijk geeft.

Zo was er al de grote gein over "madame pipi"-Maria Vindevoghel van de lijst MARIA, en nu moet Stevaert eraan geloven omdat hij maar cafébaas was blijkbaar...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2003, 23:06   #14
DJ Amiga
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
en vooral bestaan uit bossen, velden, natuurparken, mooie en propere rivieren en bergen en heuvels. Het is het geliefkoosd vakantie-oord van heel wat Belgen.
propere rivieren??? het is niet omdat het mooi klatert, dat het ook proper is.... Waar loost de Luikse industrie hun afvalwater???
bergen? de les aardrijkskunde moet dringend aangepast worden naar de BUB-normen

het geliefkoosd??? een geliefkoosd, zoals de kust ook een geliefkoosd vakantieoord is....

toch typisch dat de Bub-ers houden van alles wat uit Wallonië komt of er ligt...
DJ Amiga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 00:19   #15
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Ik heb ook de uitspraken gezien van de Limburgse provinciegouverneur, en die vrouw had 100% gelijk. Het wordt tijd dat het provinciale niveau opgewaardeerd wordt.

Zie ook:

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6455
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 09:38   #16
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Steve Stevaert Beledigt De Ardennen

[size=6]En dan is men verwonderd dat een Vlaamse politicus niet in debat wenst te gaan met de BUB-idioten!!![/size]
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 11:24   #17
Calle
Parlementslid

Standaard

Ik denk trouwens dat die heuveltjes en boompjes daar niet zwaar aan tillen hoor
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 11:39   #18
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit is totaal ontoelaatbaar. Hoe durft die Steve wel.

Maar gene schrik hebben zenne
Een protestbetoging is al in volle organisatie. De sparren zullen de spits afbijten gevolgd door de bergen.
Als Steve niet naar de berg wil komen, dan komt de berg wel naar Steve. Hij gaat er niet goed vanzijn deze keer.

Ik zie dat er hier nog lolbroeken zitten zoals ik.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 22:34   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft ons programma waarschijnlijk gezelen ! Ook de gouverneur van Antwerpen kwam de laatste dagen goed in het nieuws met zijn politiecontroles.
Oud 6 oktober 2003, 22:55   #20
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volledig met je eens. Alleen vraag ik me af of hij het niet over de Vlaamse Ardennen had

Ttz: de streek van Oudenaarde, Ronse, Zottgem en Geeraardsbergen.

Vlaamse Ardennen: http://www.vlaamse-ardennen.be/

Op de foto: Een autochtone bewoner van de Vlaamse Ardennen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be