Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 16:36   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Grootste olieveld van laatste kwarteeuw ontdekt

Citaat:
.
Grootste olieveld van laatste kwarteeuw ontdekt

De petroleumbedrijven Chevron, Statoil en Devon hebben langs de kust van Louisiana in de Verenigde Staten een nieuw olieveld gevonden. Volgens het Frans Petroleuminstituut (IFP) gaat het om de grootste ontdekking in 25 jaar.

Het olieveld is, volgens de drie bedrijven, goed voor een gas- en oliereserve van vijftien miljard vaten. De laatste grote ontdekking was in de Kaspische Zee. In het Kazachstaanse deel van die zee werd in 2000 een reserve van 13 �* 14 miljard vaten gevonden. Dat werd beschouwd als de grootste ontdekking in twintig jaar.

Voor de Verenigde Staten gaat het zelfs om het grootste olieveld in dertig jaar. De omvang kan volgens het IFP de vergelijking aan met de reserve in Alaska. De voorraad van de Verenigde Staten zal er met 5 tot 25 procent op vooruit gaan.

De nieuwe oliereserve gaat schuil onder meer dan 2.100 meter water en 6.000 meter sedimenten. De ontginning zal nog minstens vijf jaar op zich laten wachten. (belga)
En daar gaan weer al die doemscenario's van de betweters die hier duizenden pagina's onzin hebben volgeschreven.
Oud 7 september 2006, 16:45   #2
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

En wat hebben wij zitten zeggen op de NWO draad?
Oud 7 september 2006, 17:18   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
En daar gaan weer al die doemscenario's van de betweters die hier duizenden pagina's onzin hebben volgeschreven.
nee hoor....

Want dit bevestigd de "doemscenario's"....(uw bewoording overigens)

De winning zal niet gemakkelijk en niet goedkoop verlopen....

15 miljard vaten totaal....nu moeten we eens vergelijken met wat "oude" olieleveranciers als Saoudi-Arabie MAANDELIJKS uitvoeren en ff wat berekeningen doen.

Ik laat U geheel en al de eer voor de berekening
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 17:30   #4
Thomas-
Parlementslid

Standaard

15 miljard vaten is tegen de huidige consumptie van de hele wereld goed voor ongeveer 6 maand denk ik.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:49   #5
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
15 miljard vaten is tegen de huidige consumptie van de hele wereld goed voor ongeveer 6 maand denk ik.
oops, hebben ze ons blijgemaakt met een dooie mus?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:14   #6
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Olie consumptie is 80 milioen vatten per dag. Dan is 15 miljard iets minder dan zo'n 200 dagen dus wat Thomas zegt lijkt mij te kloppen.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 7 september 2006 om 19:14.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:19   #7
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks doemscenarios!

Laten we het allemaal de lucht in doempen!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:09   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben dus een voorraad van 15 supertankers gevonden.

Joepi, nu kan men weer een paar maanden wachten met aan andere oplossingen te denken. Als er tenminste geen van die schepen vergaat of het platform niet in brand vliegt. Anders is het weer gedaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 20:11   #9
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Dat is dan jammer hé.
Oud 7 september 2006, 20:38   #10
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
oops, hebben ze ons blijgemaakt met een dooie mus?
Ik denk dat dit bericht misschien ook wel in verband kan gebracht worden met de binnenlandse Amerikaanse politiek: de bewoners van Louisiana na de orkaan Katrina een beetje een hart onder de riem steken of zo?

Ik weet het ook niet verder.
Oud 8 september 2006, 10:23   #11
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
De Verenigde Staten consumeren vandaag ongeveer 19 miljoen vaten per dag.
De huidige ontdekking in Louisiana zou dus goed zijn voor meer dan twee jaar consumptie in de V.S., zonder dat ze ook maar één vat uit het buitenland zouden moeten importeren en zonder rekening te houden met hun "strategische voorraad" die ook goed is voor 687 miljoen vaten (bron), laat staan de bronnen in Alaska die nagenoeg even groot zijn als die in Louisiana en nog niet zijn uitgebuit.

Maar belangrijker dan dat is het feit zelf dat er een nieuwe bron is ontdekt. Het is dus helemaal niet uitgesloten dat er nog belangrijke oliebronnen zullen worden ontdekt in de wereld.

Er wordt trouwens de laatste tijden meer en meer geschreven dat de bestaande bronnen nog veel langer zullen meegaan dan wat men een paar jaar geleden wilde laten geloven. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren.

Laatst gewijzigd door Antoon : 8 september 2006 om 10:25.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 14:29   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Ik denk dat dit bericht misschien ook wel in verband kan gebracht worden met de binnenlandse Amerikaanse politiek: de bewoners van Louisiana na de orkaan Katrina een beetje een hart onder de riem steken of zo?

Ik weet het ook niet verder.
Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?
Oud 8 september 2006, 16:24   #13
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?
Oud 8 september 2006, 19:51   #14
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Verenigde Staten consumeren vandaag ongeveer 19 miljoen vaten per dag.
De huidige ontdekking in Louisiana zou dus goed zijn voor meer dan twee jaar consumptie in de V.S., zonder dat ze ook maar één vat uit het buitenland zouden moeten importeren en zonder rekening te houden met hun "strategische voorraad" die ook goed is voor 687 miljoen vaten (bron), laat staan de bronnen in Alaska die nagenoeg even groot zijn als die in Louisiana en nog niet zijn uitgebuit.

Maar belangrijker dan dat is het feit zelf dat er een nieuwe bron is ontdekt. Het is dus helemaal niet uitgesloten dat er nog belangrijke oliebronnen zullen worden ontdekt in de wereld.

Er wordt trouwens de laatste tijden meer en meer geschreven dat de bestaande bronnen nog veel langer zullen meegaan dan wat men een paar jaar geleden wilde laten geloven. Maar dat is dan weer een andere discussie.

Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren.

Er zullen voor de komende duizend jaar ongetwijfeld nog nieuwe bronnen,op steeds "uitdagender" plaatsen,gevonden worden.NIEMAND ontkent dit,ook de "oliepiekers" niet

Maar of de teerzand-voorraden van Canada (de laatste mega-store goed voor decennia,groter dan die van Saoudi-Arabie) overtroffen zullen worden is maar de vraag...en bovendien zijn dergelijke vormen van aardolie niet exploiteerbaar met een prijs lager dan,pakweg 35$ per barrel (momenteel bijna dubbel)

DAT is het probleem.....

Mocht de auto-industrie een 1600 cc moteurke uitvinden die tevreden is met,pakweg,300ml/100 km dan zou het nog gaan,betalen we met plezier,pakweg,10€/liter aan de pomp

eens zien
Oud 8 september 2006, 20:36   #15
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Olie consumptie is 80 milioen vatten per dag.
Het is wel niet echt on topic maar, weet je toevallig niet hoe die consumptie eruit ziet?
Hoeveel vaten daarvan gaan op in mobiliteit en energie en hoeveel in de productie van oliederivaten (gebruiksgoederen...)?

PS: Als het kan met een bron
Oud 9 september 2006, 10:26   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Grootste olieveld van laatste kwarteeuw ontdekt

Rap afsluiten met prikkeldraad, wachttorens met mitrailletten errond plaatsen, en iedereen neerschieten die het wil exploiteren...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 15:22   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Rap afsluiten met prikkeldraad, wachttorens met mitrailletten errond plaatsen, en iedereen neerschieten die het wil exploiteren...
mooooomentje...we hebben wel ongeveer 5% ervan nodig om allerlei plastieken dinges en chemicalien en zo te maken......

Oud 9 september 2006, 16:29   #18
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

alle commoditeiten pieken, olie is daar geen uitzondering op. de gevolgen zullen niet bestaande zijn, zoals met de andere commodities.

de energie zal op zijn binnen een paar miljard jaar, wanneer de zon uitgaat. Maar dat is ook geen probleem, want ze zal eerst de aarde wel verschroeien.
Oud 9 september 2006, 16:38   #19
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht

de energie zal op zijn binnen een paar miljard jaar, wanneer de zon uitgaat. Maar dat is ook geen probleem, want ze zal eerst de aarde wel verschroeien.
Op dat ogenblik is de mensheid al gemigreerd...

Energie zal nooit vergaan het heelal is te groot...

Over de oliediscussie; Dikke zever allemaal... Hoeveel putten werden niet gevonden in Congo, groenland,... Olie is niet de toekomst dus dat die araben er maar van profiteren...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 16:42   #20
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Op dat ogenblik is de mensheid al gemigreerd...

Energie zal nooit vergaan het heelal is te groot...
Het heelal deint echter uit, en het is nog steeds een vraag of het terug inkrimpt of niet. als het verder spreidt wordt de energievoorraad te dun, als het terug inkrimpt de massa te groot.

In the end, we'll all be dead.

Niet iets waar ik me zorgen over maak.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be