![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En wat hebben wij zitten zeggen op de NWO draad?
![]()
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dit bevestigd de "doemscenario's"....(uw bewoording overigens) De winning zal niet gemakkelijk en niet goedkoop verlopen.... 15 miljard vaten totaal....nu moeten we eens vergelijken met wat "oude" olieleveranciers als Saoudi-Arabie MAANDELIJKS uitvoeren en ff wat berekeningen doen. Ik laat U geheel en al de eer voor de berekening ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() 15 miljard vaten is tegen de huidige consumptie van de hele wereld goed voor ongeveer 6 maand denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Olie consumptie is 80 milioen vatten per dag. Dan is 15 miljard iets minder dan zo'n 200 dagen dus wat Thomas zegt lijkt mij te kloppen.
Laatst gewijzigd door Nussbaum : 7 september 2006 om 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joepi, nu kan men weer een paar maanden wachten met aan andere oplossingen te denken. Als er tenminste geen van die schepen vergaat of het platform niet in brand vliegt. Anders is het weer gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Dat is dan jammer hé.
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik weet het ook niet verder.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige ontdekking in Louisiana zou dus goed zijn voor meer dan twee jaar consumptie in de V.S., zonder dat ze ook maar één vat uit het buitenland zouden moeten importeren en zonder rekening te houden met hun "strategische voorraad" die ook goed is voor 687 miljoen vaten (bron), laat staan de bronnen in Alaska die nagenoeg even groot zijn als die in Louisiana en nog niet zijn uitgebuit. Maar belangrijker dan dat is het feit zelf dat er een nieuwe bron is ontdekt. Het is dus helemaal niet uitgesloten dat er nog belangrijke oliebronnen zullen worden ontdekt in de wereld. Er wordt trouwens de laatste tijden meer en meer geschreven dat de bestaande bronnen nog veel langer zullen meegaan dan wat men een paar jaar geleden wilde laten geloven. Maar dat is dan weer een andere discussie. Pas op : hiermee wil ik niet zeggen dat we niet verder moeten zoeken naar alternatieve energie dan enkel de fossiele brandstoffen. Het is mij enkel te doen om die doemscenario's die mij mateloos irriteren. Laatst gewijzigd door Antoon : 8 september 2006 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Volgende keer zal er naast water ook wat ruwe olie in uw living stromen?
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen voor de komende duizend jaar ongetwijfeld nog nieuwe bronnen,op steeds "uitdagender" plaatsen,gevonden worden.NIEMAND ontkent dit,ook de "oliepiekers" niet ![]() Maar of de teerzand-voorraden van Canada (de laatste mega-store goed voor decennia,groter dan die van Saoudi-Arabie) overtroffen zullen worden is maar de vraag...en bovendien zijn dergelijke vormen van aardolie niet exploiteerbaar met een prijs lager dan,pakweg 35$ per barrel (momenteel bijna dubbel) DAT is het probleem..... Mocht de auto-industrie een 1600 cc moteurke uitvinden die tevreden is met,pakweg,300ml/100 km dan zou het nog gaan,betalen we met plezier,pakweg,10€/liter aan de pomp ![]() eens zien ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Het is wel niet echt on topic maar, weet je toevallig niet hoe die consumptie eruit ziet?
Hoeveel vaten daarvan gaan op in mobiliteit en energie en hoeveel in de productie van oliederivaten (gebruiksgoederen...)? PS: Als het kan met een bron
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rap afsluiten met prikkeldraad, wachttorens met mitrailletten errond plaatsen, en iedereen neerschieten die het wil exploiteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() alle commoditeiten pieken, olie is daar geen uitzondering op. de gevolgen zullen niet bestaande zijn, zoals met de andere commodities.
de energie zal op zijn binnen een paar miljard jaar, wanneer de zon uitgaat. Maar dat is ook geen probleem, want ze zal eerst de aarde wel verschroeien.
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Energie zal nooit vergaan het heelal is te groot... Over de oliediscussie; Dikke zever allemaal... Hoeveel putten werden niet gevonden in Congo, groenland,... Olie is niet de toekomst dus dat die araben er maar van profiteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
In the end, we'll all be dead. Niet iets waar ik me zorgen over maak.
![]() |