![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Is er een partij zoals de Nederlandse SP nodig in Vlaanderen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 60,87% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 39,13% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals we hier lezen zit het ongenoegen over de SP.A diep. Dat is logisch, want nepotisme en corruptie zitten diep ingebakken in die partij. Ook linkse mensjes beginnen het danig op hun heupen te krijgen van SP.A. De ideologische basis is immers al lang verlaten en men denkt er zelfs niet meer aan om het kapitalisme volledig af te zweren: men wil hoogstens sociale correcties uitvoeren zoals dat heet.
Denkt u dat de invoering van een partij als de Nederlandse SP nodig is in Vlaanderen?
![]() |
#2 |
|
![]() (overigens zou ik zo'n partij toejuichen, want dat zou de convergentie tussen Vlaanderen en Nederland op politiek gebied enkel verder zetten)
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moesten ze nog sociale correcties aan willen brengen tot daar aan toe maar ze staan momenteel op de eerste rij om hun eigen sociale correcties dat ze na de 2de wereldoorlog hebben aangebracht af te breken. Dit terzijde maar goed u kent mijn antwoord wellicht. Hoeveel geloofwaardigheid heeft de Rode Ridder in de strijd tegen de fiscale fraude, Dirk Vermaelen nog als jaar in jaar uit fiscale amnestiemaatregelen doorgevoerd worden en België een vermogensparadijs is? Jaja. Tobintaksjes door het parlement jagen ter meerder eer en glorie van de Linkse Kerk ja, ja maar voor de rest is het resultaat na 18 jaar SP.a beleid genen vetten. Zelfs rechtse mensen die ik ken (maar dan met de malchance dat ze geen geld in het buitenland hebben) vinden dat er allemaal ver over. Gisteren nog. Een whopping 800 miljioen € dat ze kwijtschelden aan de Antwerspe diamandhandel en ze betalen nu al zo weinig belastingen maar op hetzelfde moment worden werklozen en andere steuntrekkers quasi vervolgd door de bloedhonden van de SP.a, aangevoerd door Vandenbroucke, gekend van. Ok ik liet me even gaan. Er zit niet echt een lijn in mijn tirade waarvoor mijn excuses aan de draadopstarter.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 16 augustus 2006 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, een linkse zweeppartij tussen de ideologen van pvda/lsp en de mainstream sp.a zie ik wel zitten..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Maar dat zal nog niet voor morgen zijn...
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() Alles wat de linkerzijde kan verdelen is welkom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Pffff... Momenteel zit iedereen in het centrum te dringen: zowel SP.A als VLD als N-VA als CD&V, zodat Vlaams Belang alles van extreem-rechts tot centrum-rechts inpakt.
Een partij die hetzelfde doet voor links zou het politieke leven hier wat spannender maken...
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn buurvrouw is een VB-lid op gezegende leeftijd en buiten haar VB-lidmaatschap heb ik nooit enig probleem met haar gehad. Nja behalve dan dat ik iedere verkiezing maanden op een VB-affice moet kijken maar de laatste jaren heb ik er minder last van. Veilig Vlaanderen. Tja wie kan daar tegen zijn? En dan nog zeggen dat we geen invloed hebben op het VB.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard is zo'n partij nodig, dat is ondertussen wel al klaar en duidelijk.
![]() Ooit een SP VL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Het is geen kwestie van repressie. Corruptie is een zware beschuldiging, die je moet kunnen hardmaken. En de tijd dat de PS in dezelfde structuur van de SP(.A) zat, is intussen ook al drie decennia geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het verraad van de SP.A met betrekking tot Generatiepacten, EU grondwet en EU in het algemeen vind ik nog veel erger dan corruptie eigenlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
Ach ja, dat is allemaal in het verleden en nu is alles opeeeeeens anders ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() En waar zit de bewezen corruptie van de huidige SP.A'ers? Als we tot de jaren zeventig mogen teruggaan en de andere kant van de taalgrens mogen meerekenen, dan kan men gemakkelijk iedere Vlaamse partij van heel wat beschuldigen. Punt is gewoon, om terug on-topic te komen, dat het mij geen goed idee lijkt voor een nieuw-linkse formatie om zich te gaan afzetten van de 'corrupte SP.A' omdat dat beeld niet correct is. Beter is inderdaad, zoals anderen hier gesteld hebben, om eventueel bepaalde standpunten aan de kaak te stellen die zo'n formatie anders zou zien dan de SP.A die momenteel verwezenlijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens opvallend hoe u de ene keer ontkent, de andere keer vergoelijkt. Zou u niet beter een partijkaart aanschaffen van de SP.A, want de facto geldt uw Spirit kaart wel als dusdanig, maar het is zo schijnheilig he...
![]() |