![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() " de man schoot op zijn vrouw, erg gevaarlijk bewapende agenten..., de actie is zonet 10minuten geleden afgelopen,..."
zo klonk de live journaliste deze middag op het vtm nieuws om 13U. in werkelijkheid ging het over een zatte man die thuisgekomen was en een schot had gelost in het rond, het glas van het raam werd geraakt. Het speciale interventieteam kwam ter plaatse en even later (precies om 12u05) werd alles vlotjes opgelost. Nauwelijks iets gebeurt dus. " de vrouw werd van dichtbij neergeschoten hier aan het sportpaleis, wij vingen de primeur op..." en brachten hem zonder schroom op het nieuws van 19u. zo klonk een journalist van vtm een tijdje geleden. in werkelijkheid werd het nieuws die dag via het parket om 16u verspreidt onder embargo. Wegens belang in het onderzoek mocht men dit nieuws pas de dag erop brengen. De ganse pers was dus op de hoogte, er was dus geen sprake van een primeur... alleen lapt vtm alle regels vlotjes aan hun laars. Dit zijn slechts 2 voorbeelden van hoe het bij vtm er de laatste tijd aan toe gaat... Sensatie zoeken, sensatie maken. Ik vraag me eigenlijk af in welke mate wij nog belang moeten hechten aan het nieuws op vtm? In welke mate wordt de burger niet dagdagelijks bedrogen door het verkondigen van nieuwsberichten, die heel vaak uit de lucht gegrepen zijn en die naar de stijl van die bepaalde zender worden ingekleurd? Ik hou mijn hart vast de volgende dagen, wat zal de ganse verkiezingsperiode brengen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt ergens wel gelijk met wat je schrijft. Maar je moet je pijlen niet alleen op VTM richten.
De VRT is de grootste propagandazender in Europa, waar leugens met grote voorsprong de waarheid overtreffen. Dit geldt zowel voor hun lokaal, internationaal en politiek nieuws. Naast de VRT is VTM op dat gebied nog een brave leerling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal niet, nee. Daar heb je gelijk in. Maar ik kijk toch regelmatig naar andere Europese zenders: Engelse, Duitse, Franse zenders. Nergens merk ik zo een evidente verbastering van het nieuws en zo'n obvious fabricages tijdens verkiezingsprogramma's. Geloof me vrij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog altijd onvoldoende om een bepaald oordeel te vellen over de VRT ten aanzien van ALLE Europese zenders.
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() de vrt wordt voor iets de rode burcht genoemd. Wat verwacht je nu? Dat ze niet zouden liegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeleken met ALLE hier verkrijgbare Europese zenders uit het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Frankrijk, Duitsland en België (uiteraard) is de VRT de grootste propagandazender, waar leugens met grote voorsprong de waarheid overtreffen. Dit geldt zowel voor hun lokaal, internationaal en politiek nieuws. Naast de VRT is VTM op dat gebied nog een brave leerling. Zo beter Pietje Mierenn...r? ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 26 september 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mond valt open als ik in Spanje naar televisie kijk. Daar wordt dagelijks op het scherp van de snee gedebateerd over politiek en actualiteit. Bij ons, meerbepaald op de VRT en VTM, wordt alle debat geweerd omdat het Vlaams Belang er te positief uit naar voren kwam. Hmm... ruikt dat niet naar manipulatie en propagandistische overwegingen?
Och, in geval je een bron wil: Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 26 september 2006 om 17:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hun "Internationaal" nieuws is de zieligheid zelve...
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan blijkbaar niet antwoorden op mijn vraag.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klassieker van de VRT, en de Humo is wel dat alle linkse terroristen steevast vrijheidsstrijders genoemd worden en al rechtse overladen worden met de zondes Israël.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke terroristen worden door de VRT vrijheidsstrijders genoemd ??? T'is maar dat ik het woord "vrijheidsstrijder(s)" nauwelijks hoor in de nieuwsuitzendingen.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pietje gaat elk antwoord tot in het oneindige proberen belachelijk maken met onnozele vraagjes. Vandaar dat ik niet echt inga op zijn manier van reageren (op teentje geptrapt, werk je zelf ook bij die rode burcht?).
Feit is in ieder geval, en dat is geen geheim hé?, dat het nieuws en andere duidingen door de VRT op een manier al dan niet wordt gekozen, volgens dezelfde rode bril geïnterpreteerd en uiteindelijk met of zonder belang, bewondering of verontwaardiging wordt getoond en gelezen, en al dan niet herhaald. Dat staat buiten kijf. En op dat stuk propagandagedoe staat de VRT met kop en schouder boven alle zenders die wij hier kunnen ontvangen, zijnde uit belgië, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Duitsland of elders. Zo is dat Pietje, en jouw mierenneukerij om het tot in het belachelijke te proberen spinnen zal daar niets aan veranderen. Laatst gewijzigd door Antoon : 26 september 2006 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb nog nergens zulke klachten gehoord over de verslaggeving van de VRT dan hier op het forum. Ergens hier en daar ken ik wel iemand die het VRT nieuws te saai vindt, of die zich ergert aan het sensatiegehalte van het VTM nieuws. Maar erger dan dat heb ik nog niet gehoord.
Toch wordt er hier bij hoog en bij laag beweerd dat de VRT redactie, zoniet de hele VRT, te links is en zelfs doelbewust linkse propaganda zou uitzenden etc... Maar als we zien wat voor telgen dat "rode" bastion heeft voortgebracht, Dirk Sterkx (VLD) en Ivo Belet (CD&V), dan zien we toch dat deze niet zo links zijn. Moest er een linkse manipulatie bij de VRT zijn, dan hadden deze plichtsbewuste democraten daar toch tegen gereageerd en dit bekend gemaakt. Overigens zit in de politieke verslaggeving van de twee zenders niet zoveel verschil, zoals het artikel hier ergens boven bevestigd. Maar waarom worden dan steeds alle bogen in de richting van de VRT gericht vraag ik mij af ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allemaal gesteriliseerd om de mensen niet op gedachten te brengen. Ben je daar blij mee?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 27 september 2006 om 00:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dirk Sterkx (VLD) en Ivo Belet (CD&V) zijn weg bij de BRT.
De linksen zitten er nog allemaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is wat zij denken dat de waarheid is. Linksen, rechtsen, groenen en blauwen zijn allemaal bevooroordeeld. Kijk een goede VB er gelooft. En hij blijft geloven. En hij stemt. En hij blijft stemmen op het VB. En er gebeurt niets En hij ziet van alles gebeuren en hij stemt. De Gught is van gedacht veranderd: het zijn mestKlevers. |
|
![]() |
![]() |