Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2006, 08:19   #1
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard Wat je hier met wat chantage kan afdwingen

78 Iraniërs zonder papieren geregulariseerd in Etterbeek

Achtenzeventig mensen zonder papieren die al verscheidene weken de gebouwen van het OCMW in Etterbeek bezetten, zijn geregulariseerd. Dat maakte Vincent De Wolf, burgemeester van Etterbeek woensdag bekend.

De dienst Vreemdelingenzaken bevestigde ook dat enkele andere dossiers (het exacte aantal is nog niet bekend) nog voor het weekend geregulariseerd zullen worden, aldus de burgemeester.

Op basis van een nieuwe conventie die begin deze week werd ondertekend door vertegenwoordigers van de mensen zonder papieren, heeft de burgemeester hen de toestemming gegeven in de lokalen van het voormalige ziekenhuis van Etterbeek te blijven tot 29 september. Hij verzekert ook dat de sociale diensten van het OCMW administratieve hulp zullen verlenen aan de aanwezige mensen zonder papieren bij het invullen van hun regularisatieaanvragen.

De politie kon dinsdag ook een van de vier mensen oppakken en verhoren die vorige week hun lippen aan elkaar hadden genaaid. "Het zijn de verantwoordelijken van de Iraanse mensen zonder papieren zelf die me op de hoogte hebben gebracht van het gevaar dat deze man stelt. Hij heeft met de groep gebroken toen hij vrijdag weigerde de lokalen te verlaten en ermee dreigde de lokalen in brand te steken", aldus nog Vincent De Wolf. (belga) </STRONG></EM></U></I></B>

Hadden we nu nog maar half de "ballen" van de Zwitsers.....hoelang (en hoeveel) gaat dit nog blijven duren?
Oud 28 september 2006, 08:26   #2
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

En wij maar blijven dokken...
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:33   #3
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht

Achtenzeventig mensen zonder papieren die al verscheidene weken de gebouwen van het OCMW in Etterbeek bezetten, zijn geregulariseerd. Dat maakte Vincent De Wolf, burgemeester van Etterbeek woensdag bekend.

De dienst Vreemdelingenzaken bevestigde ook dat enkele andere dossiers (het exacte aantal is nog niet bekend) nog voor het weekend geregulariseerd zullen worden, aldus de burgemeester.

Op basis van een nieuwe conventie die begin deze week werd ondertekend door vertegenwoordigers van de mensen zonder papieren, heeft de burgemeester hen de toestemming gegeven in de lokalen van het voormalige ziekenhuis van Etterbeek te blijven tot 29 september. Hij verzekert ook dat de sociale diensten van het OCMW administratieve hulp zullen verlenen aan de aanwezige mensen zonder papieren bij het invullen van hun regularisatieaanvragen.

De politie kon dinsdag ook een van de vier mensen oppakken en verhoren die vorige week hun lippen aan elkaar hadden genaaid. "Het zijn de verantwoordelijken van de Iraanse mensen zonder papieren zelf die me op de hoogte hebben gebracht van het gevaar dat deze man stelt. Hij heeft met de groep gebroken toen hij vrijdag weigerde de lokalen te verlaten en ermee dreigde de lokalen in brand te steken", aldus nog Vincent De Wolf. (belga) </STRONG></EM></U></I></B>

Hadden we nu nog maar half de "ballen" van de Zwitsers.....hoelang (en hoeveel) gaat dit nog blijven duren?
De ogen van de mensen zullen wel opengaan op 8/10.

Laatst gewijzigd door Lodi : 28 september 2006 om 08:33.
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:36   #4
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Met open grenzen maar zonder subsidiëring zaten die nu hier niet, of ze hadden al een goede job en deden moeite zich te integreren.

Onduidelijke grenzen en subsidiëring zijn de twee grootste vijanden van een goede, geïntegreerde samenleving.
Oud 28 september 2006, 08:37   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er zitten er nog in de pijplijn...

Alléz vooruit. Bruxelles heeft er weer een honderdtal nieuwe Belgen bij. Hopelijk krijgen ze ook een sociale woning en een uitkering in de Etterende Beek zelf en worden de chantageplegers, eens geregulariseerd, niet naar een Vlaamse randgemeente doorgeschoven.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:38   #6
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Alléz vooruit. Bruxelles heeft er weer een honderdtal nieuwe Belgen bij. Hopelijk krijgen ze ook een sociale woning en een uitkering in de Etterende Beek zelf en worden de chantageplegers, eens geregulariseerd, niet naar een Vlaamse randgemeente doorgeschoven.
Boh, of ze nu in Brussel, Wallonië of Vlaanderen zitten: jij betaalt er toch voor...
Oud 28 september 2006, 08:40   #7
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
De ogen van de mensen zullen wel opengaan op 8/10.
Het is wel stilletjes rond dit dossier bij Patrick De Wael.
Misschien horen we er straks op de dag nog iets over maar ik denk dat de boodschap is dat VLD bakkes moet houden, anders gaat parvenu Elio zich kwaad maken.
Misschien is Patrick nog eventjes vakantie gaan nemen.
De regering is zowat het laatst voor de kamer geweest eind juni.
Voor zover het er naar uitziet komen ze terug samen rond half oktober.
De 3 klassieke partijen hebben van de "controlerende" functie van de volksvertegenwoordiging in de kamer/senaat een scherts gemaakt.
En maar zeveren over het VB...
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 08:45   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Boh, of ze nu in Brussel, Wallonië of Vlaanderen zitten: jij betaalt er toch voor...
Er is meer dan 'er toch voor betalen'.

Dit bijvoorbeeld:

Citaat:
Dat er inzake etnische samenstelling toch iets moet gebeuren, duidt Cools met cijfers uit Onze Woning. In 1999 had zij onder de kandidaat-huurders 45 % autochtonen, 37 % vreemdelingen en 17 % nieuwe Belgen. In 2004 waren het nog 16,5 % autochtonen, 66 % vreemdelingen en 18 % nieuwe Belgen.
De toch al veel te weinige sociale woningen die in Vlaanderen gebouwd worden gaan stilaan integraal naar vreemdelingen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 september 2006 om 08:48.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:10   #9
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

En binnen een paar jaar gezinsvereniging,
achtergebleven vrouw, kinderen, kleinkinderen, ouders grootouders, nichten , en neven en nog een paar nonkels en tantes
Oud 28 september 2006, 11:10   #10
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar ze dan uit dank voor de Vlaamse centen voor de UF kunnen stemmen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 11:25   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Totdat de sociale zekerheid volledig uitgemolken is door die multicultureel verrijkende elementen?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 12:57   #12
Alicante
Vreemdeling

Alicante's schermafbeelding

Standaard

De ogen van de mensen zullen wel opengaan op 8/10. ??? Denk je dat echt ? Zullen anderen het beter kunnen ? NEEN ! Onze regeringen hebben niets meer te zeggen. De EU beslist !
*KNIP* Nu halen wij ze terug en zijn wij niet meer welkom in eigen land. ZIJ dikteren ons wat moet. ZIJ zeggen dat wij ons maar moeten aanpassen, en WIJ pikken het allemaal. Laten WIJ nu eens op de straat komen en zoveel tam-tam maken als zij doen. Maar dat lef hebben wij niet ! Ik wel, maar dan sta ik alleen met nog 10 andere paardenkoppen. En maar zeuren.
Bedenk echter één iets:
Als ze overal de Belgen buitengooien die in't buitenland wonen komen er nog eens zoveel "allochtone Belgen" bij. Waar blijf je daar dan mee ?
Ik ben '60 nog niet vergeten, toen wij onze "sukkelaars" van Belgen uit de Congo moesten bevrijden. Onze sukkelaars waarvan velen ginder de grootste wandaden gepleegt hadden, buitengekieperd werden, zonder iets, maar hier wel de beste Jobs aangeboden kregen en ontvangen werden als helden, met alle steun van de overheid. *KNIP*
Goe bezig: leg er maar windeieren onder, de wind zal hard blazen....tot wij en onze cultuur weggeblazen zijn.
IK pas mij godverdomme NIET aan. Dit is mijn cultuur, niet die van hen.

Nota: ik zie hier staan in het linkse vak: Alicante, wat mijn nickname is en daaronder "Vreemdeling". Zijn jullie belazerd ? Ik ben BELG ! Of zetten jullie bij de Vreemdelingen "Belg" ? En als dat zo ingegeven word door het Forum programma ben je verkeerd bezig. Ik erger mij daar ernstig aan.

Geachte

Gelieve vooreerst uw veralgemeningen inzake criminele aard achterwege te laten alsook oproepen tot geweld - aanzie dit als een laatste waarschuwing. Ten tweede is "vreemdeling" een titel die iedere forumganger heeft. U bent "vreemdeling" op dit forum gezien u slechts een bescheiden aantal posts heeft. Indien u meer post, verkrijgt u de titel "burger", "schepen" enz. In de toekomst kunt u voor vragen en opmerkingen altijd terecht in het daarvoor ingerichte forum (S&M) of direct in persoonlijk bericht bij de administratie en moderatie.

Elo
Uw buurtmoderator

Laatst gewijzigd door Elo : 28 september 2006 om 13:13.
Alicante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 13:36   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

oeps Alicante, je zal het hier een ietsje subtieler moeten aanpakken. Velen delen uw visie en mening maar je zal het wat moeten opkuisen....Als het u een troost mag wezen, na 100 posts wordt je burger, mag je ook meestemmen op alle poll's, en mag je er iets op geven....

en verder en bovenal, have fun !!!
lantjes
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 16:50   #14
solon
Vreemdeling

Standaard

Toch nog even een kleine vraag...

Zochten betreffende Iranezen hier politiek asiel ?? Ik stel mij immers voor dat politieke tegenstanders van het regime of gewoon zelfs tegenstanders van de islam in dit land met de dood bedreigd worden???

Het is mij trouwens opgevallen dat juist vele Iranezen, die in België of in Nederland verblijven waarschuwen voor de islam, the religion of peace ??
solon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 17:46   #15
LeMmOnN
Gouverneur

LeMmOnN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solon Bekijk bericht
... Het is mij trouwens opgevallen dat juist vele Iranezen, die in België of in Nederland verblijven waarschuwen voor de islam, the religion of peace ??
Eindelijk, nog eentje die het doorheeft.

Ik durf zelfs verder te gaan, ik ken Iranezen die zowaar op het VB stemmen en die geen andere optie zien om op te stemmen.
Oud 28 september 2006, 18:55   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=61324

In bovenstaande draad werd om 13:32 door StevenNr1 post #18 geplaatst.

De moeite !!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2006, 21:42   #17
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

en dit was iemand zijn/haar antwoord daarop...

@ Steven
Nooit zal je me horen zeggen dat zij minder mens zijn als ik zelf.

en wat betreft uw uitspraak:En verder, ik had evengoed in Kongo geboren kunnen zijn. Niets geeft mij nu het recht om hier in het Westen een groter deel van de koek te eisen en de mensen buiten de muren enkel wat kruimels te laten

Ik had evengoed als prinses kunnen geboren worden. Heb ik geen recht om een kamer in het paleis te hebben.
Dit evengoed een belachelijke redenering.
Trouwens weet je hoe rijk Moeboutoe was ????

Dat er meer hulp in de landen ginder geboden moet worden ga ik mee akkoord zodat ze niet naar hier moeten vluchten.

Als alle mensen naar hier komen en via hongestaking geregulariseert worden , is een slecht teken. Dit is een onmenselijke chantage en keur ik af. Belgie is gewoonweg te klein om de wereld binnen te laten.
Dit heeft niks met verzuring te maken.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2006, 06:59   #18
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Het is wel stilletjes rond dit dossier bij Patrick De Wael.
Misschien horen we er straks op de dag nog iets over maar ik denk dat de boodschap is dat VLD bakkes moet houden, anders gaat parvenu Elio zich kwaad maken.
Misschien is Patrick nog eventjes vakantie gaan nemen.
De regering is zowat het laatst voor de kamer geweest eind juni.
Voor zover het er naar uitziet komen ze terug samen rond half oktober.
De 3 klassieke partijen hebben van de "controlerende" functie van de volksvertegenwoordiging in de kamer/senaat een scherts gemaakt.
En maar zeveren over het VB...
Zo is het. Daarom zeg ik ook dat de afrekening voor die ventjes komt. En het ergste is dat ze dan weer van niets zullen weten. Ze zullen weer uit lucht komen vallen: "Wij hebben toch een goed beleid gevoerd ?"
Wel dat mogen ze de mensen een wijs maken!
Oud 29 september 2006, 07:01   #19
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is meer dan 'er toch voor betalen'.

Dit bijvoorbeeld:

De toch al veel te weinige sociale woningen die in Vlaanderen gebouwd worden gaan stilaan integraal naar vreemdelingen.
Het is schanddalig, maar het is zo.
Oud 29 september 2006, 07:25   #20
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solon Bekijk bericht
Toch nog even een kleine vraag...

Zochten betreffende Iranezen hier politiek asiel ?? Ik stel mij immers voor dat politieke tegenstanders van het regime of gewoon zelfs tegenstanders van de islam in dit land met de dood bedreigd worden???

Het is mij trouwens opgevallen dat juist vele Iranezen, die in België of in Nederland verblijven waarschuwen voor de islam, the religion of peace ??
Normaal gezien komen Iranezen niet meer in aanmerking voor politiek asiel, enkel economisch asiel kunnen ze aanvragen, maar dat wordt niet erkend om hier een verblijfsvergunning aan te krijgen. Maar je, met PDW weet je nooit. Hij ging en zou niet toegeven aan chantage, maar wat blijkt nu, hij heeft toch maar even 78 Iranezen geregulariseerd. En dit is nog maar een begin. Er zitten er nog een deel te wachten. Men kan met deze regering geen kant uit. Vandaag zeggen ze wit en morgen is het zwart.
Dat ze tegenstanders zijn van de Islam ? Ik geloof er geen sikkepit van. Eens ze een verblijfsvergunning op zak hebben, gaan ze elk jaar voor 2 maand naar hun land op verlof. Daar op verlof ? Ze zijn gevlucht ? Mijn oor, ja. Pure profiteurs.
Wees gerust ze zijn beter opde hoogte van hoe het er hier in België aan toegaat dan wij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be