Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2006, 11:15   #1
Totoff
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 september 2006
Berichten: 54
Standaard Wat met het vliegveld van Antwerpen ?

Als kandidaat voor Antwerpen zou ik eindelijk eens willen weten wie er nu over het vliegveld van Deurne gaat, die van Borsbeek hoor je er niet veel over. www.borsbeekpraatmee.be Collega-kandidaat Dirk Coens heeft zich wel , net als Benny Hill, van een tiental ferme mokkels omringd, die ik wel zie zitten als air-hostess.
Wij van lijst 74, ijveren ervoor dat onze luchthaven een vaste landingsstek zou worden voor de Concorde wanneer die terug in gebruik genomen wordt. (Als die airbus niet klaar geraakt)
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
Totoff is offline  
Oud 1 oktober 2006, 11:30   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Voorstel:

Enkel personenverkeer in Brussel laten landen, de rest spreiden over een of meerdere andere luchthavens.

Voordelen:

Minder druk op Brussel
Meer economische ontwikkeling voor de regio's rond de nieuwe luchthavens.

Nadelen:

herlokaliseren van bedrijven
Heftruck is offline  
Oud 1 oktober 2006, 11:41   #3
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Deurne uitbouwen tot en zakenluchthaven die overdag open is
Startbaan verlengen zodat toestellen van de zoals de B737 of de A320 hier kunnen landen. (minder lawaaierig dan kleinere (oudere) toestellen zoals de Fokker 50)

Voorwaarden
1) Geen nachtvluchten
2) Enkel toestellen met motoren die voldoen aan de hoogste geluidsnormen
3) Doortrekking tramlijnen tot aan luchthavengebouw (zoveel mogelijk vermijden van autoverkeer)
Sneta is offline  
Oud 1 oktober 2006, 12:52   #4
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

die luchthaven heeft geen bestaansrecht.
De treinverbindingen vanuit Antwerpen zijn daarvoor té goed.
jules is offline  
Oud 1 oktober 2006, 13:51   #5
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Omvormen tot park. Dat is tenslotte de nabestemming van de prutsluchthaven Deurne waar de staat 50 EUR per passagier moet toeleggen. Rendabel zal ze toch nooit worden. Met de rechtstreekse lijn tussen Antwerpen en Zaventem, gekoppeld aan een incheckbalie in Antwerpen, en de HST-lijnen, is het doodvonnis van de luchthaven getekend.
Edina is offline  
Oud 1 oktober 2006, 14:00   #6
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Omvormen tot park. Dat is tenslotte de nabestemming van de prutsluchthaven Deurne waar de staat 50 EUR per passagier moet toeleggen. Rendabel zal ze toch nooit worden. Met de rechtstreekse lijn tussen Antwerpen en Zaventem, gekoppeld aan een incheckbalie in Antwerpen, en de HST-lijnen, is het doodvonnis van de luchthaven getekend.
Na het doodsvonnis van enkele boompjes ziet de toekomst voor de luchthaven er beter uit dan ooit.
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 1 oktober 2006 om 14:01.
Bill is offline  
Oud 1 oktober 2006, 14:13   #7
Mamaloe
Schepen
 
Mamaloe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 augustus 2006
Berichten: 443
Standaard

Low-cost luchtvaartmaatschappijen zitten in de lift, dus uitbouwen tot een regionale luchthaven die kan concurreren met die van Charleroi.

Het doortrekken van tramlijnen kan, maar is zelfs niet per se noodzakelijk. In Charleroi werken ze ook met bussen.

En dan de luchthaven NIET "Brussels-North" noemen, maar gewoon "Antwerp". Het zal het toerisme ten goede komen, en uiteraard ook de economie (gesteld dat je er ook andere vluchten laat landen).

Kwesties zoals geluidsnormen en nachtvluchten zijn uiteraard te regelen. Als je die laatste verbiedt, is er weinig probleem.
__________________
"Nee, onze wetenschap is geen illusie. Een illusie zou het zijn te geloven dat wij uit andere bron zouden kunnen krijgen wat zij ons niet geven kan" - Sigmund Freud
Mamaloe is offline  
Oud 1 oktober 2006, 14:38   #8
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Low-cost luchtvaartmaatschappijen zitten in de lift, dus uitbouwen tot een regionale luchthaven die kan concurreren met die van Charleroi.

Het doortrekken van tramlijnen kan, maar is zelfs niet per se noodzakelijk. In Charleroi werken ze ook met bussen.

En dan de luchthaven NIET "Brussels-North" noemen, maar gewoon "Antwerp". Het zal het toerisme ten goede komen, en uiteraard ook de economie (gesteld dat je er ook andere vluchten laat landen).

Kwesties zoals geluidsnormen en nachtvluchten zijn uiteraard te regelen. Als je die laatste verbiedt, is er weinig probleem.
Low-cost maatschappijen zijn niet geïnteresseerd in de prutsluchthaven Deurne omdat ze simpelweg niet geschikt is voor toestellen met een serieus aantal passagiers. Die droom kan opgeborgen worden. Het zal in ieder geval een zakenluchthaven blijven. Passagiersvluchten blijven bijzaak.
Edina is offline  
Oud 1 oktober 2006, 14:39   #9
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Na het doodsvonnis van enkele boompjes ziet de toekomst voor de luchthaven er beter uit dan ooit.
Dat waren gewoon de laatste stuiptrekkingen van een stervend kalf.
Edina is offline  
Oud 1 oktober 2006, 17:04   #10
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Low-cost maatschappijen zijn niet geïnteresseerd in de prutsluchthaven Deurne omdat ze simpelweg niet geschikt is voor toestellen met een serieus aantal passagiers. Die droom kan opgeborgen worden. Het zal in ieder geval een zakenluchthaven blijven. Passagiersvluchten blijven bijzaak.
Ik heb er nochtans al verschillende lijnvluchten genomen hoor, maar ik geef je gelijk dat de luchthaventegenstanders hun laatste stuiptrekkinkjes deden door wat in de boompjes te gaan hangen. Op naar de modernisering vd luchthaven !!
__________________

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 1 oktober 2006, 19:38   #11
Jan van Hoevelen
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 september 2006
Berichten: 3
Standaard Landen sneller en Maastricht goedkoper....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Ik heb er nochtans al verschillende lijnvluchten genomen hoor, maar ik geef je gelijk dat de luchthaventegenstanders hun laatste stuiptrekkinkjes deden door wat in de boompjes te gaan hangen. Op naar de modernisering vd luchthaven !!

Wij ook en het landen gaat nu veel sneller na het weghalen van dat bos.
Btw: Maastricht is veel goedkoper, maar dit terzijde.
Jan van Hoevelen is offline  
Oud 1 oktober 2006, 22:10   #12
Daphne
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 6 februari 2006
Berichten: 702
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
die luchthaven heeft geen bestaansrecht.
De treinverbindingen vanuit Antwerpen zijn daarvoor té goed.
Die trein rijdt niet naar de Kanaaleilanden, noch naar het eiland Man. En die bestemmingen zijn dé bestaansreden van die luchthaven.
__________________
Koop nooit nog de merken die reclamespots maken met negers of makakken.
Daphne is offline  
Oud 2 oktober 2006, 06:57   #13
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Als kleine luchthaven heeft ze nog steeds bestaansrecht, zakenvluchten, regionale vluchten naar kleinere bestemmingen zoals hiervoor reeds aangehaald en niet te vergeten lesvluchten.
Op Deurne zijn ook enkele vliegscholen actief die het tekort aan piloten dat er aan het ontstaan is moeten helpen wegwerken.
Bovendien is de luchthaven belangrijk voor een groot aandeel privévliegtuigen, die er ook gestald worden. Deze hebben niet direct uitwijkingsplaatsen naar andere luchthavens.

De startbaan echt verlengen is niet direct noodzakelijk. Een ondertunnelling van de krijgsbaan waardoor de volledige lengte van de landingsbaan kan gebruikt worden lijkt me meer aangewezen. Dan kan er later nog altijd verlengd worden indien nodig.
araneus is offline  
Oud 2 oktober 2006, 10:19   #14
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Low-cost maatschappijen zijn niet geïnteresseerd in de prutsluchthaven Deurne omdat ze simpelweg niet geschikt is voor toestellen met een serieus aantal passagiers. Die droom kan opgeborgen worden. Het zal in ieder geval een zakenluchthaven blijven. Passagiersvluchten blijven bijzaak.
Dat kan snel opgelost worden door een ondertunneling v/d krijgsbaan en een verlenging van de startbaan.
Het is nu al zo dat B737 en A320 (de meest gebruikte medium-range toestellen) in Deurne kunnen landen en opstijgen.
Alleen kunnen ze dat niet doen als ze volgeladen zijn.
Een kleine verlenging van de startbaan kan aan dit euvel verhelpen.
Daarmee is Deurne definitief gelanceerd wat Antwerpen en wijde omgeving alleen maar ten goede kan komen.
Sneta is offline  
Oud 2 oktober 2006, 10:35   #15
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Low-cost maatschappijen zijn niet geïnteresseerd in de prutsluchthaven Deurne omdat ze simpelweg niet geschikt is voor toestellen met een serieus aantal passagiers. Die droom kan opgeborgen worden. Het zal in ieder geval een zakenluchthaven blijven. Passagiersvluchten blijven bijzaak.
Low cost maatschappij Ryan air was wel degelijk geïnteresseerd in Deurne als haar basis.
de te korte startbaan, de bomen van het fort hebben er anders over beslist en de werkgelegenheid ging naar Charleroi.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be