![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat betekent dat eigenlijk? Waarom is het voor ons (mensen) nodig om een deel van onszelf verborgen te houden voor de buitenwereld? Zijn wij hypocriet of zijn wij bang dat anderen ons niet zullen accepteren wanneer ze meer van ons privé leven weten?
Zakelijk is alles wat je bespreekbaar kan maken. Privé is iets dat je voor jezelf houdt. Ik vergelijk het met dit voorbeeld. Een collega ziet er heel erg goed uit, hij loopt altijd in een mooi pak maar hij heeft gaatjes in zijn sokken. Hij zei “ wat maakt het nou uit, niemand ziet het toch?”. En zo is ons privé leven, “ niemand ziet het toch”. Ik vraag me af waarom wij het nodig vinden om duidelijke onderscheid te maken tussen privé (een deel van ons dat wij voor altijd voor de buitenwereld verborgen houden) en zakelijk/sociaal (een deel van ons dat wij naar buiten kunnen brengen). Heeft het te maken met sociale acceptatie of zijn wij gewoon niet eerlijk tegenover de buitenwereld en uiteindelijk tegenover onszelf? Laatst gewijzigd door nubian : 18 oktober 2006 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Soms zijn we inderdaad niet eerlijk tegenover onszelf, maken we onszelf blaasjes wijs...
Het ego staat vooral in om te overleven denk ik.
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() de angst iemand te verliezen als je ook je allerkleinste kantjes toont ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() De ego staat voor het in stand houden van gewoontes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Hier een interessant stukje over het ego.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat wij dwazen zijn, er zijn bevolkingsgroepen die alles met elkaar delen en die samen de problemen van een ander oplossen zonder er iets voor terug te vragen.
begrippen die het westen totaal verloren heeft. Naaste liefde, hulpvaardig, openheid, rechtvaardigheid, medeleven, dienstbaarheid. En dit zijn er nog maar enkele van, maar de grootste oorzaak hier van is het groot en stoer doen. Ik kan alles beter, ik heb alles beter, ik ben beter. En niemand durft zijn zwaktes nog laten zien, want wie zwak is word vertrapt inplaats van geholpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Mensen die onder optimale/maximale uitsluiting van emoties alleen maar proberen nuttig te zijn, bestaan; lijkt mij toch ook zoiets als een "ego".
|
![]() |
![]() |