Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 00:12   #1
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard Roken tast gezondheid medemens aan (schijnhieligheid troef)

Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig een tekst die zegt " Roken tast de gezondheid van je zelf en je medemens aan "
zou het dan niet meer dan logisch zijn dat er in cafés niet meer mag gerookt worden.
Is het de bedoeling om de roker er op te wijzen dat ze hoffelijkheid moeten zijn tenopzichte van niet rokers?
Een hoffelijke roker die maak je zelden mee, ze bestaan wel, maar niet op café.
Bovendien moet je nog zeer aandachtig zijn dat er niet eentje een gat in je hemd brand

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 9 oktober 2006 om 00:13. Reden: , vergeten
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 00:33   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Hangen er in de lucht overal borden met "zuurstof is schadelijk voor jou en je medemens"?
Oud 9 oktober 2006, 01:21   #3
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard borden

ik denk niet dat het mogelijk is om een bord op te hangen in de lucht.
En wat kan ik voor u doen, anders? Is dit een reactie op mijn onderwerp of ben je een chemicus die wil zeggen dat zuurstof gezond is?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hangen er in de lucht overal borden met "zuurstof is schadelijk voor jou en je medemens"?
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 03:39   #4
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat gerook nochtans vrij vervelend. Het gebeurt wel eens dat je gewoon verplicht bent om door die wolk giftige stoffen heen te lopen. Zelfs op school kunnen die rookverslaafden het niet laten om elk uur toch even vijf minuten hun drug te hebben. Dat een ander met zijn gezondheid wil spelen, mij niet gelaten, maar waarom moeten anderen daarvan het slachtoffer zijn?

Ik ervaar dat als een aanval op mijn fysiek persoon, waarom mag daar dan niet tegen gereageerd worden?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 05:34   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik vind dat gerook nochtans vrij vervelend. Het gebeurt wel eens dat je gewoon verplicht bent om door die wolk giftige stoffen heen te lopen. Zelfs op school kunnen die rookverslaafden het niet laten om elk uur toch even vijf minuten hun drug te hebben. Dat een ander met zijn gezondheid wil spelen, mij niet gelaten, maar waarom moeten anderen daarvan het slachtoffer zijn?

Ik ervaar dat als een aanval op mijn fysiek persoon, waarom mag daar dan niet tegen gereageerd worden?
Het is wat jij giftig noemt. In patatjes zit vergif, in de lucht zuurstof (één van de dodelijkste gassen ter wereld).

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen#Precautions
http://en.wikipedia.org/wiki/Potato#...ds_in_potatoes
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_poisonous_plants

Als jij dat als een "aanval op jouw fysieke persoon" beschouwd, dan verbied je het toch gewoon op jouw private eigendom? Een heleboel andere mensen heeft dat (nog voor enige overheidsinmenging) besloten ook te doen, nou, fijn toch?

Ik kan u voor iedere zestigéénvier studies die aantonen dat jij van passief roken moet ende sal doodgaan, negenachttachtig studies aantonen die zeggen dat die kans marginaler is - dat ze nog minder is dan de kans dat je verongelukt op weg naar de stembus (die 33% hoger ligt dan de kans dat je stem enig verschil maakt).

Die eco-boys&girls kunnen het allemaal wel heel activistisch uitleggen, maar op het einde van de dag: willen we sterven aan kanker op ons tachtigste, of aan tyfus op ons tiende?

Laatst gewijzigd door lombas : 9 oktober 2006 om 05:35.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 09:20   #6
Heftruck

Standaard

Citaat:
Het is wat jij giftig noemt. In patatjes zit vergif, in de lucht zuurstof (één van de dodelijkste gassen ter wereld).

Als jij dat als een "aanval op jouw fysieke persoon" beschouwd, dan verbied je het toch gewoon op jouw private eigendom? Een heleboel andere mensen heeft dat (nog voor enige overheidsinmenging) besloten ook te doen, nou, fijn toch?

Ik kan u voor iedere zestigéénvier studies die aantonen dat jij van passief roken moet ende sal doodgaan, negenachttachtig studies aantonen die zeggen dat die kans marginaler is - dat ze nog minder is dan de kans dat je verongelukt op weg naar de stembus (die 33% hoger ligt dan de kans dat je stem enig verschil maakt).

Die eco-boys&girls kunnen het allemaal wel heel activistisch uitleggen, maar op het einde van de dag: willen we sterven aan kanker op ons tachtigste, of aan tyfus op ons tiende?
Komaan zeg, als ik 1 avondje in de rook doorbreng, heb ik daar twee weken lang een hoest van. Dan moet je mij niet vertellen dat 't niet schadelijk is voor me.
Oud 9 oktober 2006, 09:29   #7
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik val weer eens uit de lucht.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 09:41   #8
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ga dan niet meer op café.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 09:59   #9
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zuurstof kan inderdaad giftig zijn in hogere concentraties en/of onder hoge druk, maar niet in de "gewone" buitenlucht. Dat argument van je houdt dus geen steek.
Het verbaast me eigenlijk dat je water niet vermeld hebt. Vanaf een liter of tien ga je daar namelijk ook dood aan...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 10:03   #10
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Misschien kunnen de rokers een zangfeest tegen onverdraagzaamheid geven...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 10:51   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig een tekst die zegt " Roken tast de gezondheid van je zelf en je medemens aan "
zou het dan niet meer dan logisch zijn dat er in cafés niet meer mag gerookt worden.
Is het de bedoeling om de roker er op te wijzen dat ze hoffelijkheid moeten zijn tenopzichte van niet rokers?
Bovendien moet je nog zeer aandachtig zijn dat er niet eentje een gat in je hemd brand
Het is vooral schijnhielig de de staat dapper enorme inkomsten opstrijkt van deze drugsdodenindustrie bij uitstek.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 10:52.
Oud 9 oktober 2006, 11:19   #12
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gisteren iets voorgehad op een terras wat daar bij aansluit. Kwam daar een iets oudere man, niet echt op z'n zondags, langs de stoeltjes zijn brommertje in gang steken. Ipv te voet even 10 meter verder te gaan, nee, moest hij per se langs een overvol terras kabaal staan maken. En stinken naar uitlaatgassen! Het was een terras in een groene omgeving, dus niet langs de straat ofzo. Soit, 5 jaar geleden zou daar niemand over gevallen zijn, maar nu kreeg die man verwijten naar z'n hoofd geslingerd van zowat gans het terras. Hij was vlug weg, daar niet van, maar het toont aan dat de mentaliteit omtrent ongezonde lucht aan het wijzigen is, en maar goed ook.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 11:28   #13
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Lombas

[/quote]
Ik wil sterven van tepelnijd voor mijn eerste (bij hergeboorte).

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 11:28.
Oud 9 oktober 2006, 14:06   #14
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Komaan zeg, als ik 1 avondje in de rook doorbreng, heb ik daar twee weken lang een hoest van. Dan moet je mij niet vertellen dat 't niet schadelijk is voor me.
Aha, maar dat zijn je persoonlijke gezondheidsredenen, dat is iets anders. Maar goed, dan moet je maar geen private eigendom betreden waar zulke activiteiten gedaan worden eh.

Ik ga bijvoorbeeld nooit op bezoek bij Patrick Janssens; daar heb ik twee weken nachtmerries van.
Oud 9 oktober 2006, 14:07   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zuurstof kan inderdaad giftig zijn in hogere concentraties en/of onder hoge druk, maar niet in de "gewone" buitenlucht. Dat argument van je houdt dus geen steek.
Het verbaast me eigenlijk dat je water niet vermeld hebt. Vanaf een liter of tien ga je daar namelijk ook dood aan...
Inderdaad. Tijd om dat op die flessen te vermelden en mensen met een stempelkaart maximum vijf flessen per dag te laten kopen.
Oud 9 oktober 2006, 15:01   #16
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik begrijp u perfect... en ben volledig met je eens, een niet roker hoeft NIET mee te roken als hij dat niet wil...

Dus mogen ze de sigaret onmiddelijk bannen in alle gebouwen, BUITEN de prive...

Dan hebben wij - rokers- ook wel een eis : Onmiddelijk 75% - 85% van de taks van sigaretten eraf... En dan mogen ze ginds bij de staat een ander slachtoffergroepje zoeken om hun geldbeugel te laten kloppen op het einde van het jaar.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 15:05   #17
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

In Singapore mag je op het vliegveld op sommige plaatsen (terras) in de buitenlucht ook al niet meer roken. Terwijl je daar zo staat zie je de ene na de andere luchtvervuiler aankomen en vertrekken...

Het schiet wel door heh mensen...

In Nederland mag je op de treinstations in de buitenlucht niet meer roken áls je onder een overkapping staat. Een stap voorbij waar die overkapping eindigt mag het wél.

Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 15:05   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Ik begrijp u perfect... en ben volledig met je eens, een niet roker hoeft NIET mee te roken als hij dat niet wil...

Dus mogen ze de sigaret onmiddelijk bannen in alle gebouwen, BUITEN de prive...

Dan hebben wij - rokers- ook wel een eis : Onmiddelijk 75% - 85% van de taks van sigaretten eraf... En dan mogen ze ginds bij de staat een ander slachtoffergroepje zoeken om hun geldbeugel te laten kloppen op het einde van het jaar.
't Is waar, de taks moet eraf.
En de verkoop van dat dodelijk verslavend gif moet verboden worden onder de leeftijd van de gemiddelde leeftijdsgrens.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 15:06.
Oud 9 oktober 2006, 15:34   #19
Heftruck

Standaard

Citaat:
Aha, maar dat zijn je persoonlijke gezondheidsredenen, dat is iets anders. Maar goed, dan moet je maar geen private eigendom betreden waar zulke activiteiten gedaan worden eh.

Ik ga bijvoorbeeld nooit op bezoek bij Patrick Janssens; daar heb ik twee weken nachtmerries van.
Daar heb je gelijk in, als men in de privé-sfeer gaat roken, ga ik daar niet op klagen (tenminste niet als ik de bezoeker ben). Maar de openbare plaatsen waar ik er last van heb zijn veel talrijker aanwezig; station, bushokje, school(!). En 't is echt wel leuk om eens op café te kunnen gaan zonder te stikken in de rook, idem met optredens van muziekgroepen, fuiven, etc, ook al zijn die laatste eerder privé-sferen.

Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 oktober 2006 om 15:36.
Oud 9 oktober 2006, 15:52   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
In Singapore mag je op het vliegveld op sommige plaatsen (terras) in de buitenlucht ook al niet meer roken. Terwijl je daar zo staat zie je de ene na de andere luchtvervuiler aankomen en vertrekken...

In Nederland mag je op de treinstations in de buitenlucht niet meer roken áls je onder een overkapping staat. Een stap voorbij waar die overkapping eindigt mag het wél.

Het schiet nog wel verder door, zodat we binnenkort ook wel gaan begrijpen dat we zomaar nietmeer van hot naar haar kunnen vliegen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be