![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Op een pakje sigaretten staat tegenwoordig een tekst die zegt " Roken tast de gezondheid van je zelf en je medemens aan "
zou het dan niet meer dan logisch zijn dat er in cafés niet meer mag gerookt worden. Is het de bedoeling om de roker er op te wijzen dat ze hoffelijkheid moeten zijn tenopzichte van niet rokers? Een hoffelijke roker die maak je zelden mee, ze bestaan wel, maar niet op café. Bovendien moet je nog zeer aandachtig zijn dat er niet eentje een gat in je hemd brand Laatst gewijzigd door pekka_123 : 9 oktober 2006 om 00:13. Reden: , vergeten |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangen er in de lucht overal borden met "zuurstof is schadelijk voor jou en je medemens"?
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik denk niet dat het mogelijk is om een bord op te hangen in de lucht.
En wat kan ik voor u doen, anders? Is dit een reactie op mijn onderwerp of ben je een chemicus die wil zeggen dat zuurstof gezond is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ervaar dat als een aanval op mijn fysiek persoon, waarom mag daar dan niet tegen gereageerd worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen#Precautions http://en.wikipedia.org/wiki/Potato#...ds_in_potatoes http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_poisonous_plants Als jij dat als een "aanval op jouw fysieke persoon" beschouwd, dan verbied je het toch gewoon op jouw private eigendom? Een heleboel andere mensen heeft dat (nog voor enige overheidsinmenging) besloten ook te doen, nou, fijn toch? Ik kan u voor iedere zestigéénvier studies die aantonen dat jij van passief roken moet ende sal doodgaan, negenachttachtig studies aantonen die zeggen dat die kans marginaler is - dat ze nog minder is dan de kans dat je verongelukt op weg naar de stembus (die 33% hoger ligt dan de kans dat je stem enig verschil maakt). Die eco-boys&girls kunnen het allemaal wel heel activistisch uitleggen, maar op het einde van de dag: willen we sterven aan kanker op ons tachtigste, of aan tyfus op ons tiende?
Laatst gewijzigd door lombas : 9 oktober 2006 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Ga dan niet meer op café.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zuurstof kan inderdaad giftig zijn in hogere concentraties en/of onder hoge druk, maar niet in de "gewone" buitenlucht. Dat argument van je houdt dus geen steek. Het verbaast me eigenlijk dat je water niet vermeld hebt. Vanaf een liter of tien ga je daar namelijk ook dood aan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Misschien kunnen de rokers een zangfeest tegen onverdraagzaamheid geven...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb gisteren iets voorgehad op een terras wat daar bij aansluit. Kwam daar een iets oudere man, niet echt op z'n zondags, langs de stoeltjes zijn brommertje in gang steken. Ipv te voet even 10 meter verder te gaan, nee, moest hij per se langs een overvol terras kabaal staan maken. En stinken naar uitlaatgassen! Het was een terras in een groene omgeving, dus niet langs de straat ofzo. Soit, 5 jaar geleden zou daar niemand over gevallen zijn, maar nu kreeg die man verwijten naar z'n hoofd geslingerd van zowat gans het terras. Hij was vlug weg, daar niet van, maar het toont aan dat de mentaliteit omtrent ongezonde lucht aan het wijzigen is, en maar goed ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil sterven van tepelnijd voor mijn eerste (bij hergeboorte). Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga bijvoorbeeld nooit op bezoek bij Patrick Janssens; daar heb ik twee weken nachtmerries van.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus mogen ze de sigaret onmiddelijk bannen in alle gebouwen, BUITEN de prive... Dan hebben wij - rokers- ook wel een eis : Onmiddelijk 75% - 85% van de taks van sigaretten eraf... En dan mogen ze ginds bij de staat een ander slachtoffergroepje zoeken om hun geldbeugel te laten kloppen op het einde van het jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() In Singapore mag je op het vliegveld op sommige plaatsen (terras) in de buitenlucht ook al niet meer roken. Terwijl je daar zo staat zie je de ene na de andere luchtvervuiler aankomen en vertrekken...
Het schiet wel door heh mensen... In Nederland mag je op de treinstations in de buitenlucht niet meer roken áls je onder een overkapping staat. Een stap voorbij waar die overkapping eindigt mag het wél. Het schiet wel door heh mensen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de verkoop van dat dodelijk verslavend gif moet verboden worden onder de leeftijd van de gemiddelde leeftijdsgrens. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2006 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 9 oktober 2006 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |