![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De broeikasapocalyps komt politici erg goed uit
De negatieve gevolgen van de opwarming van de aarde zouden erger worden dan die van de twee Wereldoorlogen. Die onheilsverwachting over het klimaat komt politici die zich willen profileren wel erg goed uit. Simon Rozendaal De weersvoorspellingen worden steeds uitzinniger. In de bioscoop predikt momenteel Al Gore hel en verdoemenis als het broeikaseffect niet wordt bedwongen. En gisteren kwam daar de Britse premier Tony Blair bij, die het rapport van een voormalig Wereldbankeconoom aangreep om een Jeroen Bosch-achtig tafereel te schilderen. De kosten voor de economie zouden oplopen tot 5,5 biljoen euro. En de opwarming van de aarde wordt erger dan de twee Wereldoorlogen en de grote depressie samen. Poeh poeh, laten we het hoofd alstublieft koel houden. De aarde warmt lichtjes op. Dat is een feit. We weten niet precies waardoor dat komt. Volgens Blair is het bewijs dat de mens dit veroorzaakt 'verpletterend', maar dat is niet waar. Zelfs de IPCC-rapporten van de organisatie van de Verenigde Naties die achter de broeikashetze schuilgaat, staan bol van de onzekerheden, de mitsen en maren. Blair baseert zich op een rapport van een econoom die over klimaatverandering schrijft. Nu hebben klimatologen al de grootste moeite om klimaatverandering te begrijpen, laat staan economen. Opwarming heeft bovendien niet alleen negatieve economische gevolgen. Enkele decennia geleden al wees de Russische geleerde Budyko erop dat een eventuele opwarming voor veel noordelijk gelegen landen goed zal uitpakken: zo gaat de graanproductie in Rusland vermoedelijk stijgen omdat gebieden die eerst niet voor landbouw in aanmerking kwamen dan wel geschikt worden. Een feit is ook dat de maatregelen die moeten worden genomen om de uitstoot van het broeikasgas CO2 te beteugelen een flinke aanslag op de wereldeconomie betekenen. Er zullen ongeveer twintig Kyoto-verdragen nodig zijn, er gaat miljarden euro's subsidie in onrendabele windmolens gestopt worden, er wordt een immense bureaucratie opgetuigd die toeziet op de handel in emissierechten. ‘There is no such thing as a good Apocalypse now and then,’ schreef de Britse Economist eens. Vrij vertaald: er gaat niets boven een lekkere onheilsverwachting, vooral voor politici die zich willen profileren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Edit: en zonder bronvermelding... foei foei... Laatst gewijzigd door Pieke : 31 oktober 2006 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
(bronvermelding: klikken op roozendaal) Laatst gewijzigd door jan hyoens : 31 oktober 2006 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Deze posting is in die zin allicht kostelijk, onbetaalbaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Man jij bent toch een zeveraar . Dat jij elke dag opnieuw de aan/uit knop van de PC kan vinden is toch een serieus mirakel volgens mij.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calle, je neemt de woorden uit mijn mond.
Ericferemans, je kan je beter blijven houden bij het halfgebakken VB basjen, want milieu en techniek zijn te hoog gegrepen voor je. De wind op zichzelf is gratis. De werkuren, de chemicaliën, de metalen en de verwerking ervan om een rendabele windmolen te maken zijn ook een deel van de milieubelastende koek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat kerncentrales en gascentrales gemaakt zijn zonder werkuren,zonder metalen én zonder chemicalien, maar ik zeg het niet: NE! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De broeikasapocalyps dient inderdaad nog enkel om politici te doen scoren. Alle rede is weg.
Van alle studies kan je gewoonweg geen enkele meer vertrouwen. Het is om ter strafst. In zo iets belangrijk is het erg dat politici zich er mee gaan moeien zijn. Zo gaat er dus nooit een goede oplossing komen. Helaas, alweer een gemiste kans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet het belangrijkste argument niet: het aantal VOGELS dat sterft door tegen de wieken van een windmolen te donderen! Windmolens zijn overduidelijk een RAMP! Gisteren nog: tweehonderd man uit windmolen gevallen te Zwijndrecht. De onderhoudsploeg! EN op 8 oktober: honderdduizenden met slag van de molen stemden op het VB! In tegenstelling tot de gevolgen van het imploderen van een kerncentrale, wat slechts enkele miljoenen kan ziek maken en doden, bleek het lossen van één molenwiek de politiek van Vlaanderen totaal te hebben verziekt! Ja: don Quichottes: vecht voort tegen windmolens! Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 oktober 2006 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Hoe erg sommigen - om uiterst dubieuze redenen - er ook hun best voor doen: dat de aarde opwarmt en dat de mens aan de basis van die opwarming ligt, daar bestaat al lang geen twijfel meer over (het gaat niet over natuurlijke cycli, maar over abnormale opwarming). Over de precieze gevolgen daarvan wordt wel nog volop gediscussieerd, maar dat die gevolgen hoe dan ook niet positief zijn, is ondertussen ook al lang duidelijk. Gelukkig dringt dat eindelijk door tot de beleidsmakers. Het werd dringend tijd. En dat komt hen helemaal niet goed uit. Want zij zijn erdoor verplicht niet erg populaire maatregelen te nemen.
Laatst gewijzigd door Edina : 31 oktober 2006 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() ""EN op 8 oktober: honderdduizenden met slag van de molen stemden op het VB!""
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Daarom is de film van Gore welkom ![]() De Groene jongens en de rode groen jongens en alle milieubewuste mensen willen in de "Al Gore film" maar al te graag een "mana uit de hemel" zien. Het gaat hem doodleuk over de strijd tussen General Electric versus Texaco... Mickey Mouse versus Donald Duck. Tussen pest en cholera... Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 oktober 2006 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Je moet eens kijken naar de affiche van Gore's film:
http://www.climatecrisis.net/downloa...ges/poster.jpg Die prent suggereert een direct verband tussen industriële activiteit en orkanen. Vorig jaar, toen er bijzonder veel orkanen werden gesignaleerd in de Noord-Atlantische oceaan (met Katrina en Rita en Wilma in de sterrollen) werd dat verband inderdaad door de global warming-gelovigen aangekaart, doch zelfs de bbc zag dat gekke verhaal uiteindelijk niet zitten. Maar Gore blijkbaar wel. http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4276242.stm Dit jaar was het orkaanseizoen voor de paniekzaaiers ronduit triestig. Er zijn maar negen orkanen en tropische stormen geobserveerd boven de Noord-Atlantische oceaan, tegen een stuk of vijfentwintig vorig jaar. Maar ja, de affiche is al gedrukt, en gedane zaken nemen geen keer. http://hurricane.accuweather.com/hur...er=accuweather
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 31 oktober 2006 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Opgewarmde aarde wil ook zeggen dat er minder gas en olie gestookt moet worden door de huishoudens he....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Nee hoor schatje, want die global warming zorgt alleen voor een GEMIDDELD hogere temperatuur. Maar ook de extremen worden groter. Op sommige plaatsen zal het nog kouder worden, op andere nog warmer. Met als veel meer verbruik voor verwarming en airconditioning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
geef mij maar ne lekkere herfst zoals tot vandaag hoor.... mijn chauffage heeft nog bijna niet gedraaid....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Die draaien nogal dan zenne....
|
![]() |
![]() |