![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De federale wegpolitie mag van de minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael (VLD) voor 4 miljoen euro flitscamera's en andere technologische apparatuur kopen. Het geld komt uit het verkeersveiligheidsfonds, dat gestijfd wordt met verkeersboetes, en wordt verdeeld over de politiekorpsen.
De verkeerseenheden van de federale politie mogen onder meer negen mobiele flitscamera's aankopen, die verborgen zitten in een discrete container. Hij ziet er een beetje uit als een vuilnisbak op wielen. De mobiele camera's worden geplaatst op plekken waar de flitswagens niet kunnen parkeren. Ze zijn waterdicht en dus ook bruikbaar bij regenweer, wat niet het geval is voor de mobiele flitscamera's die op drie pikkels staan. De wegpolitie koopt ook veertig detectoren aan die antiradarsystemen opsporen. Ook worden enkele laserkijkers aangeschaft. Hiermee kan de snelheid van voertuigen aan de voorzijde gemeten worden. (ty) Allee,ze hebben weer geld nodig.Als ze maar de mensen het geld uit hun zakken kunnen kloppen ist goe. Die antiradarsystemen zijn voor niets nodig omdat dit al helemaal niets meer met verkeersveiligheid hebben te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() en 90% in Vlaanderen plaatsen zeker....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee? Er zijn redelijk wat van die antiradardingen in omloop, hoor. En ze hebben maar één doel: ervoor zorgen dat er zo snel mogelijk gereden kan worden aan een zo laag mogelijke pakkans. Probleem: die dingen detecteren radars, maar helaas geen andere weggebruikers.
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens een paar weken met de 100 rijden je zal dan wel anders piepen. Voor mij mogen ze die gasten dan ook na hun eerste snelheidsovertreding dan ook verplichten om de rest van hun leven met een slimme gaspedaal te moeten rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooit ga je wakker worden en merken dat je van het ogenblik dat je op straat komt, je 24/7 in het oog gehouden wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft geen hardrijder te zijn om een snelheidsovertreding te begaan. Er zijn genoeg mensen die zich doorgaans aan de regels houden, maar dan toch eens geflitst worden op een moment dat ze iets te snel rijden. Mij ga je ook zelden een snelheidsovertreding zien begaan, maar het gebeurd wel eens dat ik die zone 30 te laat had opgemerkt, of dat ik opeens 130 rij op de autostrade, of 80 ipv 70 op de weg naar 't werk. Zo zijn er veel mensen, en die hoeven niet meteen bij de eerste keer zo'n dure straf te krijgen. Dat is buiten proportie. Het moet ook haalbaar zijn voor mensen die het niet zo breed hebben. De boetes zijn enorm duur. Eén klein foutje kan serieuze gevolgen hebben voor de portemonnee. Drijf de kostprijs voor een verkeersovertreding nog wat op, en je zult voor financiële drama's zorgen. Dat is zeker buiten proportie.
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() Als ik me niet vergis staan er in Nederland al enkele jaren zo'n vuilbakken met camera. Het is daar dan ook de sport geworden om vuilbakken met de wagen aan te rijden, gewoon een tikje geven is voldoend...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Ik had net het startonderwerp gelezen en ging net dezelfde reactie plaatsen als u
![]() Jaja binnenkort is het Big Brother in real life voor iedereen, voor zover dat nu al niet aan de gang is.
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() zo'n ding, daar kan je toch makkelijk tegenrijden met de auto
Laatst gewijzigd door Bierke : 27 oktober 2006 om 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik van morgen mijn zoontje naar school bracht hadden we daar ook weer eens één van de mensen zonder tijd of verstand. Er stonden 3 wagens te wachten om kinderen over te laten, en hij stak ze ineens alle 3 voorbij en reed bijna de kinderen op het zebrapad omver. Sorry, het leven van kinderen is mij wel ietsjes kostbaarder dan het feit dat zo'n mensen de rest van hun leven moeten werken om hun boeten te kunnen betalen. En ik heb het dus idd niet over mensen die 45 rijden in een zone 30. Maar over mensen die denken dat enkel zij recht hebben op het gebruik van de openbare weg en die vinden dat alles en iedereen moet plaats ruimen voor hen. Want vaak zijn het steeds de zelfde mensen die te laag vliegen en de andere verongelukken. Dus nog eens sorry, ik kan dus echt geen begrip op brengen voor mensen die andere invalide maken. De prijs die je betaald voor het gedrag van iemand anders als invalide is wel een klein beetje veel hoger dan een valide zich kan inbeelden. Dus voor mij hoeven ze geen genade te hebben voor rallypiloten op de baan, ze kunnen ze niet zwaar genoeg straffen. Een mensenleven en zeker dat van een kind, is veel meer waard dan de kik van het snel rijden. Daar zijn andere plaatsen voor dan de openbare weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die dingen doen ook nog iets anders natuurlijk, namelijk de snelheid afremmen. Geef toe, waar is het nut van een camera als er toch niet trager mee gereden wordt? Enkel de boete zal geen leven sparen, de snelheid naar beneden halen wel. Dus de anti radars zou net als in nederland toegelaten moeten worden want op die manier zijn de bezitters er van veel meer bewust van hun rijgedrag en passen ze die doorlopend aan met lagere snelheden. En die flitsers staan meestal daar waar geen voetgangers lopen, snelwegen of een lange gewestweg en dan nog liefst ergens bergaf zodat men op voorhand al kan inschatten dat 1 op de 2 wel een klein beetje te snel voorbij komt. Zonder gevaar echter!
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat er geen voetgangers lopen dat er geen doden en zwaar gewonden met blijvende gevolgen kunnen vallen. Gaan maar eens een paar weken helpen op de politie dienst van de snelwegen. Of ga eens een paar dagen helpen bij de luchtengelen in Duitsland. Je zal het daarna wel afgeleerd zijn om nog snel te rijden voor de kik,µAls je na die periode tenminsten niet in behandeling zit in een gesloten medische dienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat is niet "vanaf de eerste snelheidsovertreding" eh, tenzij het er meteen goed op is. dit: "Er stonden 3 wagens te wachten om kinderen over te laten, en hij stak ze ineens alle 3 voorbij en reed bijna de kinderen op het zebrapad omver." ga je trouwens niet oplossen met een slimme gaspedaal.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant wat dan te zeggen van Nederland waar ze wel toegelaten zijn? Is Nederland dan meer achterlijk? Nochtans staan ook daar nu meer flitspalen dan bij ons, en toch? Heb je eigenlijk al eens met zo een anti radar gereden? In de stad, piept dat onophoudelijk met valse meldingen. En telkens dat piept, gaat de voet van het gaspedaal.
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En af hij zal kunnen lachen als hij thuiskomt weet ik ook niet, de pakkemannen stonden een paar meter verder en hebben zijn nummerplaat. Zo iemand moetsen ze trouwens verplichten om een paar weken te gaan helpen op de spoeddiensten van een ziekenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ik heb al met zo'n ding gereden, mijn neefje HAD er 1. Heeft met mij een paar dagen mogen gaan helpen op de vrijwilligershulpdienst van het dorp. Dat ding ligt nu waar het thuis hoort, STORT. En als gensbewoner denk ik niet alleen, maar weet ik dat ze op sommige punten in Nederland gewoon achterlijk handelen. Waarom denk je dat er zoveel Nederlanders naar Vlaanderen komen wonen. Laatst gewijzigd door Jantje : 27 oktober 2006 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, een antiradar hebben remt de snelheid af - wanneer dat syteem een radar ontdekt, tenminste. Ik heb iemand in m'n verre kennissenkring gehad die het ding in z'n wagen had om te kunnen racen. Niet alleen op de autostrade, ook op de kleinere wegen. Waar dus al eens geflitst wordt. Zijn vriendjes-racers hadden er ook zo eentje. Het gaat dan niet om 'een beetje te snel', maar om 'veel te snel'. Z'n laatste aanwinst, een vectra OPC, heeft hij niet gekocht om rustig 180 mee te hobbelen. Dat gaat ietsje sneller. Dat 'doorlopend aanpassen aan lagere snelheden', dat kan je dus vergeten. Het is in ijltempo optrekken, racen, en remmen als de antiradar iets detecteert. Zijn rijbewijs is trouwens ingetrokken op dit moment, en maar goed ook.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zouden dan wel anders piepen als ze er terug uit komen. Die idioten kosten de gemeenschap dus handen vol geld en zorgen dan ook nog eens voor een hoop ellende en verdriet. Maar ja zij hebben toch recht op HUN KIK. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken mensen die zo'n toestel aan boord hebben en rijden eerlijk gezegd al helemaal niet vlugger dan tervoren,integendeel,ze zijn zelfs dikwijls iets minder vlug en weet je waarom:omdat zo'n toestel niet gemaakt is om tegen bv 200per uur op tijd te stoppen,laat staan op een veilige manier. Achja,ik heb al een aantal reportages gezien waar ze een paar idioten hebben gevonden die er om te beginnen al helemaal niets van afwisten en het allemaal in een slecht daglicht zetten.Tja,dat sp-a zo'n zeveraars blindelings geloofd weten we al langer dan vandaag. Neen,dit heeft alleen maar puur met geldklopperij te maken en niet met verkeersveiligheid. Jij mag mij eens zeggen;ik ben al 4 keer geflitst geweest ja.Ik heb dat 4 keer niet doorgehad zelfs dus ben ik sowieso op mijn tempo heel de dag lang en wakenlang sowieso blijven rijden?Zeg mij dus eens wat voor nut het heeft gehad dan?Juist,alleen maar nut om de kas te spijzen. En ik heb geen rd aan boord dusja,ik hoef dat ook niet want met rd of zonder rd,ik blijf zoals ik ben. En je moet je ook eens de vraag stellen;is daar bv al een onderzoek naar gedaan of er door een rd veel ongevallen ofzo zouden gebeuren?Ik kan u daar al een antwoord op geven;NEEN. 99,999999% van de ongevallen die gebeuren zijn door mensen die niet eens een detector aan boord hebben.lol. En neen dus want ze hebben nog ook nooit een onderzoek naar gedaan. Ze weten dat ze der veel geld mee kunnen winnen daar gaat het hem om net zoals bij de superboetes. |
|
![]() |
![]() |