![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Het is vijf jaar dat ik een jeugdcafé uitbaat en een paar jaar geleden hebben ze recht voor mijn café nu appartementen gebouwd en die dienen voor alles wat er gebeurd in de omgeving van mijn café, al geeft het niets met mijn café te maken, klacht in wegens geluidsoverlast en andere overlasten.
In het begin was alles nieuw voor mij toen ik startte en ik geef toe dat er vroeger enkele problemen daarvan gerechtigd waren, maar nu heb ik geen problemen met al mijn klanten die komen en gaan van mijn café daar ik mijn best doe voor alles in het mate van het mogelijke om de kalmte en rust te bewaren. Maar recentelijk hebben enkele personen die wonen in de appartementen rechtvoor een brief geschreven naar de burgemeester waarop ik dan moest gaan samen met mijn raadsheer voor mijn verweer voor te leggen zodat hij zou kunnen beslissen om mijn café te sluiten. Alhoewel er de laatste maanden, zelfs langer, geen probleem meer is, aan mijn kant aangaande zijn er wel al problemen geweest op de markt zelf van jongeren die komen van de nabij gelegen fuifzaal en van andere plaatsen die gaan naar hun auto of die problemen hebben met elkaar, maar toch worden al die klachten in mijn schoenen geschoven. Er is geen enkele klacht die objectief bevestigd kan worden, maar toch denkt de burgemeester erover om mijn café te sluiten. Het probleem zit het hem soms bij die fuifzaal hier nabij maar die fuifzaal zijn inkomsten voor de stad zelf. Wat ik vragen wil is hoe ik nog kan verdere oplossingen vinden zodat ik mijn café niet moet sluiten want indien men dat doet dan zal dat financieel onhaalbaar zijn voor mij en wij als zelfstandigen kunnen nergens terecht voor een compensatie voor onze kosten. Weet niet hoe het komt maar vind dat de maatschappij de laatste intolerant is ten opzichte van de uitgaande jeugd maar vind ook dat de mentaliteit van de jeugd ook enorm veranderd is. Maar wij zelfstandigen wat kunnen wij daaraan doen zodat wij gewoon ons werk verder zouden kunnen doen zonder problemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, ge zit hier wel degelijk met een probleem mijn gedacht. Begin maar eens te bewijzen dat de overlast niet van jouw café komt. Misschien moet je ergens te rade gaan bij café-uitbaters die reeds hetzelfde hebben meegemaakt. Indien de overlast inderdaad van de fuifzaal komt zal het toch niet al te moeilijk zijn om de buurtbewoners daarvan te overtuigen denk ik. In welke stad is je café gelegen als ik vragen mag? Het gemeentebestuur van de ene stad is nl. niet als dat van de andere stad (in studentensteden zoals Leuven of Gent zijn ze doorgaans een stuk toleranter en valt er wel te praten met de betrokken instanties)
Laatst gewijzigd door Karma : 31 oktober 2006 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste klachten van omwoners baseren zich op 1 of 2 figuren die dan wat vrienden meetrekken. Het eerste dat je moet doen is uitvinden wie uw echte opponent is. Probeer om daarmee tot overeenkomst te komen en draai die persoon binnen. Als dat niet lukt zit ge met een groot, maar niet onoverkomelijk probleem.
Rechtszaken worden gewonnen door wie het beste is voorbereid, niet door wie gelijk heeft. Een bezoek aan een goeie advocaat kost weinig, en zal u betere raad geven als gelijk welke raad ge hier op het forum gaat krijgen. Toon ook aan dat ge investeert in de bestrijding van de klachten. Hang bordjes om personen aan te manen stil te zijn bij het verlaten van het cafe. Zorg tijdens evenementen in de fuifzaal dat ge een paar zwaar mannen hebt zodat de straat van uw cafe stil blijft.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik haat jeugdcafés.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zielig.
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door genehunter : 1 november 2006 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe verder een beetje moeite om de klanten kalm te houden, zoals reeds voorgesteld werd, om uw goede wil te tonen.Maar zonder overdrijving: een kroeg is er om zich te amuseren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() zeg tegen uw geburen dat het dikke zeveraars zijn, in de straat waar ik woon was er twintig jaar geleden 1 (lezen en schrijven EEN) huis (het mijne) en ondertussen is er een ganse wijk met een veertigtal gezinnen en nog een twintigtal andere huizen bijgekomen alsook een buurtwinkel en een jeugdcafeetje, waar er soms fuiven zijn en waar er met nieuwjaar en in t'week-end al eens deftig laat gefuifd kan worden, en ja dat geeft lawaai en overlast van af en aan rijdende auto's.... maar mijn buren en ik wij hebben nen brede rug........... wij kunnen t'een en t'ander verdragen want wij zijn ook jong geweest..... en wij lopen niet achterbaks naar den burgemeester, als het te erg is gaan wij gewoon eens een pintje drinken met de jonge gasten in kwestie en het probleem is zo opgelost !
probeer te weten te komen wie die zielepoten zijn die tegen uwen burgemeester gaan jammeren en probeer een goed gesprek te voeren...... anders zit ge me een serieus probleem............ jammer maar helaas.... spijtig dat uw buren zo kleingeestig doen...... ik wens u veeeeel sterkte !
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En liefst een uit Vlaanderen, niet uit een ander sterrestelsel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wou zeggen: er is hier al wat goede raad gevallen. Uw goede wil tonen van alle, maar dan ook van alle kanten. Naar de klagende inwoners en vragen welk lawaai precies of welke andere klachten. Richt een info-avond in voor die mensen uit het appartement, geef ze een gratis drankje, en laat ze zelf voorstellen doen van oplossingen. Ze gaan je zelfs geloven als je hen eerlijk zegt dat ergens iemand af en toe last moet hebben van fuivende jongeren; maar ze mogen niet het gedacht hebben dat je er nog plezier in hebt dat zij ietske meer van de lat krijgen dan andere. Terug naar de burgemeester: vraag hem om raad en advies. Hop naar de buurtagent en hop naar de kommissaris: vraag hen om vaak langs te komen en vraag hen alle mogelijke goede raad. En kijk een beetje rond naar andere initiatieven. Voorbeeld van ik weet niet meer waar: de kaffee-uitbater geeft aan zijn vertrekkende klanten een lekstok. Ongelooflijk hoeveel minder lawaai er uit zo'n lekstokzuigend bakkes komt ... bierkaartjes met uitnodigende teksten om buiten stil te zijn (en die ook gratis geven aan de appartementsbewoners, wat zullen ze gecharmeerd zijn, als ne Vlaming iets gratis krijgt ... ik val in herhaling) En ge moet ook zelf overtuigd zijn dat het niet leuk is om aan hedendaagse vastgoedprijzen een appartement af te betalen, en dan 's ochtends moe naar het werk te moeten ... Zie ne keer hoeveel goede raad ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() je zou ook aan de burgemeester kunnen vragen om in uw gemeente terug het sluitingsuur in te voeren, dan gaan ALLE cafe's in uw gemeente om 01h00 s'nachts dicht en ligt iedereen een beetje op tijd in zijnen nest om s'anderendaags fris en monter in stilte te gaan werken !
![]() en zeg nu niet dat uw klanten maar om twaalf uur beginnen uit te gaan, ze gaan hunne uitgaans stijl een beetje moeten aanpassen en iedereen zal content zijn, zelfs uw moeilijke buren !
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ja er is al goede raad gevallen, en nee er was nog geen bouwgrond daar alleen een leeg staande oude fabriek. Die info avond kan er nog komen want de burgemeester heeft dat zelf voorgesteld, maar de persoon of personen in kwestie zijn bang voor represailles van het clienteel zegt de burgemeester, maar dat is grote zever, mijn clienteel die hier komt en zeker mijn vast clienteel helpt zelf al in de mate van het mogelijke waar het kan. We zitten ook niet in een grootstad waar er bende vorming is ofzo hé.(poperinge) Er hangen brieven in het café die het clienteel aanmaand voor stilte als ze buiten komen maar de voorbijgaande jongeren kunnen dat niet lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Juist voor een eerste bezoek aan mijn advocaat en samen met mijn advocaat naar de burgemeester te gaan heb ik al 200 euro voorschot moeten geven. Maar liefst een advocaat betalen dan dat ze mijn café sluiten, dat zou ik dan zeker financieel niet aankunnen, de pacht die ik hier betaal ligt ook in de hogere prijsklasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |