Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 00:16   #1
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard Het gezondverstand van de gemiddelde Vlaming

De meeste Vlamingen zijn middeleeuwse boeren die hun paard en ploeg hebben ingeruild voor een 110 pk en hun klompen voor een paar Bikkembergs.
Dwz : het uiterlijke is wel volledig veranderd maar wat de mentaliteit betreft is dat nog altijd hetzelfde. Er maar oplos leven zonder er bij na te denken.
En de boer? Wel, die ploegde voort en keek niet om...
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 19:53   #2
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Dwz : het uiterlijke is wel volledig veranderd maar wat de mentaliteit betreft is dat nog altijd hetzelfde. Er maar oplos leven zonder er bij na te denken.
Ja, want voor je weet is het gedaan en aangezien je maar één keer leeft is dit nog niet zo slecht bekeken, waarschijnlijk ben ik nu verkeerd.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 22:07   #3
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste Vlamingen zijn middeleeuwse boeren die hun paard en ploeg hebben ingeruild voor een 110 pk en hun klompen voor een paar Bikkembergs.
Is het daarom dat Vlaanderen een in vergelijking met de rest van Europa een zeer welvarende regio is, en dat Vlamingen drietalig of soms viertalig zijn.
Kortom, Vlaming bashen mag maar gelieve toch op zijn minst moeite te doen.
Oud 30 oktober 2006, 22:32   #4
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Tis te hopen dat het gemiddeld Vlamingske iets meer gezond verstand heeft, dan die meiskes in het nieuw VTM-showke beauyt & the nerd...
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 23:07   #5
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ja, want er zo maar op los leven heeft gevolgen voor anderen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ja, want voor je weet is het gedaan en aangezien je maar één keer leeft is dit nog niet zo slecht bekeken, waarschijnlijk ben ik nu verkeerd.
Oud 30 oktober 2006, 23:16   #6
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Vlaanderen een welvarende regio? Met al die werklozen? 3 talig en zelfs viertalig is ook maar omdat we graag talen leren en dat is een pluspunt ja.
Invergelijking met scandinavië zijn wij een achtergesteld land. Kortzichtigheid is hier het motto. De toekomst is hier een science fiction film.
Vuilnis en sigarettenpeukjes die hier achteloos op straat worden gezwierd.
Veiligheid op het werk in het verkeer is tot voor kort een luxe geweest, twee bomen naast mekaar heeft men hier altijd een bos genoemd enz...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Is het daarom dat Vlaanderen een in vergelijking met de rest van Europa een zeer welvarende regio is, en dat Vlamingen drietalig of soms viertalig zijn.
Oud 30 oktober 2006, 23:32   #7
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaanderen een welvarende regio? Met al die werklozen?
In vergelijking met scandinavië zijn wij een achtergesteld land.
Vlaanderen heeft ongeveer 7% werklozen, Nederland 6% , het gemiddelde in de EU is 9%. Wallonie zit ongeveer bij 18%. Wat bevalt er u niet?

Citaat:
3 talig en zelfs viertalig is ook maar omdat we graag talen leren en dat is een pluspunt ja.
Hmm, omdat we moeten overleven tussen al die grotere talen, en we slagen er behoorlijk in. Wat is hier nu weer voor u verkeerd?

Citaat:
Vuilnis en sigarettenpeukjes die hier achteloos op straat worden gezwierd
.

Ik kan u verzekeren dat ik dat in elk geval niet doe en als mijn gezelschap het doet maak ik hen er ook op attent.

Citaat:
Veiligheid op het werk in het verkeer is tot voor kort een luxe geweest
We leven dan ook in een dichtbevolkt regio en we hebben er toch iets aan gedaan?
Citaat:
twee bomen naast mekaar heeft men hier altijd een bos genoemd enz...
Tja sorry, u kan verhuizen hoor.
Oud 31 oktober 2006, 00:04   #8
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

8% Werkloosheid volgens de regering en 10 volgens de oppositie.
Heb ik gezegd dat er iets mee verkeerd is met die 3 taligheid. Talen heeft wel niets met gezondverstand te maken, daar heb ik het over.
Als u uw sigarettenpeuken niet op straat gooit dan bent u een uitzondering. Wat afval betreft, heb ik toch ook niet gezegd dat u dat doet en ook niet dat iedereen dat doen, maar veel mensen wel. Als je de netheid vergelijkt met vele Europese landen dan is er toch wel een groot verschil.
We hebben er iets aan gedaan, ja. Het zal tijd worden. 40 jaar te laat. Waarvoor hebben we al die ministers van millieu voor gehad eigenlijk?
Verhuizen, als al die mensen die dezelfde mening hebben als ik, zouden er niet veel mensen meer overblijven de verder kijken dan hun neus lang is.
Verhuizen op zich is wel niet zo eenvoudig, hoor. Je moet sociaal gezien weer helemaal opnieuw beginnen en iedereen hier achterlaten.
De algemene agressiviteit, onverdraagzaamheid, norsheid, onvriendelijkheid is toch wel kenmerkend
Citaat:
Vlaanderen heeft ongeveer 7% werklozen, Nederland 6% , het gemiddelde in de EU is 9%. Wallonie zit ongeveer bij 18%. Wat bevalt er u niet?

Hmm, omdat we moeten overleven tussen al die grotere talen, en we slagen er behoorlijk in. Wat is hier nu weer voor u verkeerd?

.

Ik kan u verzekeren dat ik dat in elk geval niet doe en als mijn gezelschap het doet maak ik hen er ook op attent.

We leven dan ook in een dichtbevolkt regio en we hebben er toch iets aan gedaan?

Tja sorry, u kan verhuizen hoor.

Laatst gewijzigd door pekka_123 : 31 oktober 2006 om 00:05.
Oud 31 oktober 2006, 00:17   #9
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, ik wist het! Dus VB staat eigenlijk voor Vlaemsche Boeren.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 00:29   #10
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat wil ik zo niet direct gezegd hebben. Dat is uw conclusie. Het is hier ook de rubriek "maatschappelijke discussies" en dus ook geen politiek staetment
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Aha, ik wist het! Dus VB staat eigenlijk voor Vlaemsche Boeren.
Oud 2 november 2006, 02:23   #11
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard woningkwaliteit

Een prachtig voorbeeld is de beslissing die de regering genomen heeft om geen normen op te leggen voor woningen wat betreft geluidsisolatie en warmte isolatie. In sommige appartementen moet je op je tenen lopen, anders hoort de onderbuur je. En laat 'snachts maar eens een wasmachine draaien.
Het resultaat is dat de prijzen van de woningen toch nog heel duur zijn geworden. En in feite krijgt men er niets voor.
Oud 2 november 2006, 02:27   #12
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Tis te hopen dat het gemiddeld Vlamingske iets meer gezond verstand heeft, dan die meiskes in het nieuw VTM-showke beauyt & the nerd...
chicks rule, niewaar?
Jo Creten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 02:43   #13
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maw het is hier nog zo slecht niet in belgie. Waarvoor dient dan al dat gezeik op de overheid? Denk je niet dat die welvarendheid te danken is aan een stad die zich niet vlaams voelt? Antwerpen?!

Maar ik ben blij dat het onderwerp is aangehaald. Veel "vlamingen" denken dat iedereen vlaming wil zijn. Maar sorry aan dat achterhaald gedoe doe ik niet mee.
Oud 2 november 2006, 05:04   #14
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Er zit een groot aandtal identiteitshoeren volgens mij... Of toch iets nostalgisch over tijden die ze nooit meegemaakt hebben, zo'n achterlijke kern die bestaat uit mensen met een tamelijk laag IQ, ik durf wedden dat mensen uit andere subculturen een véél hoger IQ hebben. En zeik niet dat IQ achterhaald is.
Voor de rest zijn Belgen een hoop verwende nesten, op bepaalde gebieden.
Ik ga bvb liever naar den Delhaize dan den Aldi, wegens meer keuze... Ik gooi mijn rommel ook op straat, maar wel ni in boskes, maar in Brussel zéker. Daar voel ik mij slecht als ik dan toch eens iets in de "vuilNISbak" gooi.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:08   #15
cor
Minister

Standaard

"" "vuilNISbak" ""

Sorry, maar ik snap ze niet. Uitleg?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:27   #16
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben we nog intelligente zagemannen als jij om ons de weg te tonen naar het paradijs vanuit deze verfoeilijke hel met rookbrakende rijkeluisbakken.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:28   #17
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Was een verwijzing naar de typische juf-Nederlands mentaliteit die zo samengaat met het netjes en ordelijk houden der dingen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 10:29   #18
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
"" "vuilNISbak" ""

Sorry, maar ik snap ze niet. Uitleg?
Nationaal Instituut voor Statistiek???

Enfin, ik zou 'de vlaming' niet durven onderschatten. In het europese wetenschappelijke wereldje bv staan we nogal hoog aangeschreven. In de knowledge industry trouwens ook. Een gemiddelde vlaamse phd'er doet het een stuk beter zelfs wat bijvoorbeeld een presentatie geven in het engels betreft dan de gemiddelde italiaanse, franse en spaanse postdoc. Ook het kwaliteitsniveau van het onderzoek is niet te vergelijken. Dat heb ik op de conferentie waar ik nu zit nogmaals mogen ervaren.

Maar idd, 'de gemiddelde vlaming' laat zich in slaap wiegen. Heb je dat niet overal dan?
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2006, 23:48   #19
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Bill voelt zich aangesproken. Aantonen dat hij bij de club van mensen zonder gezond verstand behoort, hoeft niet meer hoor, Bill. Daar zijn we al van op de hoogte
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Gelukkig hebben we nog intelligente zagemannen als jij om ons de weg te tonen naar het paradijs vanuit deze verfoeilijke hel met rookbrakende rijkeluisbakken.
Oud 4 november 2006, 23:49   #20
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik heb het hier over het "gezond verstand" en niet over kennis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door genehunter Bekijk bericht
Nationaal Instituut voor Statistiek???

Enfin, ik zou 'de vlaming' niet durven onderschatten. In het europese wetenschappelijke wereldje bv staan we nogal hoog aangeschreven. In de knowledge industry trouwens ook. Een gemiddelde vlaamse phd'er doet het een stuk beter zelfs wat bijvoorbeeld een presentatie geven in het engels betreft dan de gemiddelde italiaanse, franse en spaanse postdoc. Ook het kwaliteitsniveau van het onderzoek is niet te vergelijken. Dat heb ik op de conferentie waar ik nu zit nogmaals mogen ervaren.

Maar idd, 'de gemiddelde vlaming' laat zich in slaap wiegen. Heb je dat niet overal dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be