![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De meeste Vlamingen zijn middeleeuwse boeren die hun paard en ploeg hebben ingeruild voor een 110 pk en hun klompen voor een paar Bikkembergs.
Dwz : het uiterlijke is wel volledig veranderd maar wat de mentaliteit betreft is dat nog altijd hetzelfde. Er maar oplos leven zonder er bij na te denken. En de boer? Wel, die ploegde voort en keek niet om... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ja, want voor je weet is het gedaan en aangezien je maar één keer leeft is dit nog niet zo slecht bekeken, waarschijnlijk ben ik nu verkeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kortom, Vlaming bashen mag maar gelieve toch op zijn minst moeite te doen.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tis te hopen dat het gemiddeld Vlamingske iets meer gezond verstand heeft, dan die meiskes in het nieuw VTM-showke beauyt & the nerd...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Vlaanderen een welvarende regio? Met al die werklozen? 3 talig en zelfs viertalig is ook maar omdat we graag talen leren en dat is een pluspunt ja.
Invergelijking met scandinavië zijn wij een achtergesteld land. Kortzichtigheid is hier het motto. De toekomst is hier een science fiction film. Vuilnis en sigarettenpeukjes die hier achteloos op straat worden gezwierd. Veiligheid op het werk in het verkeer is tot voor kort een luxe geweest, twee bomen naast mekaar heeft men hier altijd een bos genoemd enz... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kan u verzekeren dat ik dat in elk geval niet doe en als mijn gezelschap het doet maak ik hen er ook op attent. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() 8% Werkloosheid volgens de regering en 10 volgens de oppositie.
Heb ik gezegd dat er iets mee verkeerd is met die 3 taligheid. Talen heeft wel niets met gezondverstand te maken, daar heb ik het over. Als u uw sigarettenpeuken niet op straat gooit dan bent u een uitzondering. Wat afval betreft, heb ik toch ook niet gezegd dat u dat doet en ook niet dat iedereen dat doen, maar veel mensen wel. Als je de netheid vergelijkt met vele Europese landen dan is er toch wel een groot verschil. We hebben er iets aan gedaan, ja. Het zal tijd worden. 40 jaar te laat. Waarvoor hebben we al die ministers van millieu voor gehad eigenlijk? Verhuizen, als al die mensen die dezelfde mening hebben als ik, zouden er niet veel mensen meer overblijven de verder kijken dan hun neus lang is. Verhuizen op zich is wel niet zo eenvoudig, hoor. Je moet sociaal gezien weer helemaal opnieuw beginnen en iedereen hier achterlaten. De algemene agressiviteit, onverdraagzaamheid, norsheid, onvriendelijkheid is toch wel kenmerkend Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 31 oktober 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een prachtig voorbeeld is de beslissing die de regering genomen heeft om geen normen op te leggen voor woningen wat betreft geluidsisolatie en warmte isolatie. In sommige appartementen moet je op je tenen lopen, anders hoort de onderbuur je. En laat 'snachts maar eens een wasmachine draaien.
Het resultaat is dat de prijzen van de woningen toch nog heel duur zijn geworden. En in feite krijgt men er niets voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maw het is hier nog zo slecht niet in belgie. Waarvoor dient dan al dat gezeik op de overheid? Denk je niet dat die welvarendheid te danken is aan een stad die zich niet vlaams voelt? Antwerpen?! Maar ik ben blij dat het onderwerp is aangehaald. Veel "vlamingen" denken dat iedereen vlaming wil zijn. Maar sorry aan dat achterhaald gedoe doe ik niet mee.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Er zit een groot aandtal identiteitshoeren volgens mij... Of toch iets nostalgisch over tijden die ze nooit meegemaakt hebben, zo'n achterlijke kern die bestaat uit mensen met een tamelijk laag IQ, ik durf wedden dat mensen uit andere subculturen een véél hoger IQ hebben. En zeik niet dat IQ achterhaald is.
Voor de rest zijn Belgen een hoop verwende nesten, op bepaalde gebieden. Ik ga bvb liever naar den Delhaize dan den Aldi, wegens meer keuze... Ik gooi mijn rommel ook op straat, maar wel ni in boskes, maar in Brussel zéker. Daar voel ik mij slecht als ik dan toch eens iets in de "vuilNISbak" gooi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() "" "vuilNISbak" ""
Sorry, maar ik snap ze niet. Uitleg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Was een verwijzing naar de typische juf-Nederlands mentaliteit die zo samengaat met het netjes en ordelijk houden der dingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Nationaal Instituut voor Statistiek???
Enfin, ik zou 'de vlaming' niet durven onderschatten. In het europese wetenschappelijke wereldje bv staan we nogal hoog aangeschreven. In de knowledge industry trouwens ook. Een gemiddelde vlaamse phd'er doet het een stuk beter zelfs wat bijvoorbeeld een presentatie geven in het engels betreft dan de gemiddelde italiaanse, franse en spaanse postdoc. Ook het kwaliteitsniveau van het onderzoek is niet te vergelijken. Dat heb ik op de conferentie waar ik nu zit nogmaals mogen ervaren. Maar idd, 'de gemiddelde vlaming' laat zich in slaap wiegen. Heb je dat niet overal dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bill voelt zich aangesproken. Aantonen dat hij bij de club van mensen zonder gezond verstand behoort, hoeft niet meer hoor, Bill. Daar zijn we al van op de hoogte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik heb het hier over het "gezond verstand" en niet over kennis
Citaat:
|
|
![]() |