![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stel: er breekt op één of andere manier een totale burgeroorlog uit in dit land en iedereen staat met getrokken messen tegenover elkaar.
Er zijn drie partijen in de oorlog betrokken: Vlamingen, Walen en moslimmigranten. Je moet 1 van hen als bondgenoot kiezen tegen de andere. Wat doe je dan? Nogmaals: dit in louter een hypothese. Misschien kunnen we zo ook te weten komen hoe Vlaams Nationalisten werkelijk denken, moest het er op aan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar allez, onnozel wicht, dat hangt toch volledig van de situatie af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik zou in ieder geval niet denken in simpele termen als "dé Vlamingen", "dé Walen" en "dé immigranten".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() De Vlaams-Nationalistische zijde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen en de Walen zullen uiteraard altijd elkaar kiezen als bondgenoten tegen eender welke buiten- of binnenlandse vijand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Uit lijfsbehoud zou ik de moslimmigranten kiezen. Dit zo snel mogelijk opdat de Walen het anders zeker zouden doen. Vlamingen en Walen samen zouden het niet tegen de derde partij halen.
De vlaamsnationalisten zullen traditioneel de verkeerde partij kiezen, wie dat later ook zou zijn. Wat zou de vierde partij, de Belgen, doen ? Wapens verkopen. Mijn keuze is totaal hypothetisch en zonder garantie.
![]() |
#8 |
|
![]() Sorry, de poll kwam er niet door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Ik spreek hier wel over hun relgieuze ideologie, niet over hun nationaliteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Tja als ik zo jouw reden lees, kan er enkel voor de moslims gekozen worden, want de Walen zijn in een burgeroorlog de binnenlandse vijand !
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Tja, situaties zijn altijd complexer in realiteit dan op papier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() Volgens jouw redenering zijn de moslims ook binnenlands vijand. Het zal dan ook een burgeroorlog worden, vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Dan vraag ik asiel aan!
![]() ![]() Nee, natuurlijk vecht ik dan als Vlaming met mes en vork tegen de 'vijand'; ![]()
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kies liever nederlandstalige moslims als bondgenoot als franstalige imperialisten. ![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel indien het hier tot een burgeroorlog zou komen, dan zou ik maken dat ik de grens over ben en daar de uitslag rustig afwachten.
Want die uitslag is nu reeds bekent. De Vlamingen , De Walen, De Moslimrebellen en alle andere krijgen flink op hun bek. Wabt je vergeet één partij die dan zijn kans schoon zou zien op een vaste basis op het Europese te krijgen en dit zelfs op vraag van onze eigen regering. Dus ik zou voor geen van de partijen kiezen en rustig wachten tot zij allemaal hebben begrepen dat ze de grootste fout hebben gemaakt die ze konden maken en samen de nieuwe overheerser te lijf gaan en terug buiten gooien, dan zou ik pas partij kiezen en wel voor mijn eigen klote land. Hoe ondankbaar het ook is, het blijft toch mijn klote land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou me voordoen als Verdraagzame Belg, om zo te kunnen infiltreren bij de vijand.
|
![]() |
![]() |