![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen Fientje die haar man bevoordeligt en de De guchten, de vandenbossches, de Van Velthovens, de Tobbacks, de Spaaks, de Eyskens, de Dillens (inderdaad), de michels enz enz... die hun familie zo plaatsen op de lijst dat de democratie er toch nooit omheen kan bij een verkiezing....?????
Voor mij zijn al die gasten schuldig aan vriendjespolitiek en dragen ze de kiemen van corruptie in zich.... Aanhangers van de nieuwe politieke cultuur noemen ze zich....tja.... Ik stem dan ook nooit op bv's, fils a papa of filles a papa. Raus, afstraffen die handel. Laatst gewijzigd door Amaj : 15 oktober 2007 om 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er niet op stemmen.... dat lijkt me het beste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is moeilijk door het politiek dienstbetoon
![]() ons kent ons... ik stem voor u ...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sommige kunnen wel competent zijn, denken we maar aan Mark Eyskens.
Het probleem is nu dat ze gewoon direct een enorme positie krijgen, zoals Bruno Tobback, Junior Vanvelthoven en Freya VDB, en dat zonder dat ze enige ervaring hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Ze gaan net iets subtieler te werk, maar feit is dat ze hun familie bevoordelen.... Wat is dus het verschil???
Kijk eens aandachtig naar de stemmen van Jean Jacques.... iemand die pas van school komt, nul de botten ervaring heeft en toch al meer voorkeurstemmen haalt dan bvb de zus van Marc uytterhoeven die ergens tussen 10 en 15 op de open vld lijst stond. Dergelijke mensen profiteren dus wel degelijk van "hun naam" of liever gezegd van de naam van papa. Bovendien ga je ze ook niet op plaats 25 tegenkomen. Zus Uytterhoeven stond lager in de lijst ondanks het feit dat ze een halve BV is, een licentiate is en ,belangrijker, ervaring in de politiek heeft als schepen..... Dit om aan te tonen dat zelfs "bekende", bekwame en ervaren mensen wel degelijk achteruitgestoken worden voor een onbekende nepotist. Welke kans maakt dan een intelligente, gedreven, eerlijke maar onbekende politieker???? Zolang we voor "ons kent ons" stemmen onthouden we ons van goede en eerlijke politiek. Dit is een statement en zou minstens in elke openbare ruimte moeten hangen naast de foto, of idpv de foto, van ons koningspaar. Laatst gewijzigd door Amaj : 15 oktober 2007 om 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |