![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() De nieuwe kiesdrempel voor de Vlaamse verkiezingen is een slag in het gezicht van de democratie.
Ik roep daarom iedereen op om voor een kleine partij te stemmen, of het nu Groen! of N-VA of een andere partij is. De wereldvreemde grootheidswaanzin van de VLD en het stalinistische discours van de sp.a moeten gestopt worden!
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal op de kleine partij Vivant stemmen, als ze in kartel met de VLD naar de verkiezingen gaan.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er helemaal geen zin in om mijn stem verloren te laten gaan. Daarom kies ik bij de volgende verkiezingen voor een vertrouwd en degelijk product, nl. het Vlaams Blok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Men oogst wat men in het verleden zaaide.
Uitgerekend dat ''vertrouwelijk''en''degelijk''produkt wordt binnenkort aangeboden op het proces te Gent. Wanneer u extremisme,racisme,facisme en inbreuken op de racismewetgeving ''vertrouwelijke'' en ''degelijke'' produkten noemt ![]() De witte produkten van onze politiek. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar nu er meer dan waarschijnlijk geen 2/3 meerderheid wordt gevonden in het Vlaams parlement, heeft Verhofstadt al aangekondigd dat het Federaal parlement daarover gaat beslissen. Toch stel ik me nog de volgende vraag. Waarom moet er een kiesdrempel zijn in Vlaanderen en in België, maar niet in Brussel en Wallonië?
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Waarom moeten er gewesten zijn?
De B.U.B. is ook een kleine partij zoals NVA en Groen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, dit antwoord hebben we ondertussen al vele keren gegeven. Eens kijken over hoeveel dagen Hans de Opperblubber weer met dezelfde vraag op de proppen komt. Ik vraag me af of u in de rechtszaal (als u tenminste ooit in de rechtszaal heeft gestaan) ook dezelfde vragen blijft stellen. De rechter zal dat in ieder geval niet leuk vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het aan de VLD-SP-a ligt zullen we binnenkort nog maar twee 'democratische partijen' over hebben. Alle anderen zullen verdwenen en/of uitgesloten zijn door cordons en kiesdrempels, en andere uitsluitingen.
Wat men hiet 'democratie' noemt is niet meer waard dat er nog op gestemd wordt. MOET op gestemd worden dan nog. We zouden beter ons protest laten horen op de enige maniet die ons overblijft: massaal weigeren om nog te stemmen. Waarom vormen trouwens niet ALLE benadeelde, kleine partijen een kartel met elkaar als teken van hùn verzet tegen de dictatoriale gang zaken? Zo valt er niemand meer uit de boot. De zetels na de verkiezingen onder elkaar verdelen naar gelang het behaalde aantal stemmen en voor de rest elkaar volkomen vrij laten in het parlement, zodat iedereen er zijn eigen programma kan verdedigen, en de kleine partijen hebben hun uitsluiters met gelijke munt betaald.
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds wanneer trekt paars zich iets aan van wat de Raad van State zegt?
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de kieswet er niet door gekomen?
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Hewel, Knuppel ... dat ware nog eens een schitterend idee!
Stel u dat eens voor zeg: N-VA, Vivant, Groen en nog zo'n paar in een kieskartel; technischgezien een en dezelfde partij en de kiezer spreekt zijn voorkeur voor deze of gene uit middels de voorkeurstem. Daarna gaat eenieder zijns weegs. Je kan dus gerust een hekel hebben aan Agalev en een N-VA stemmer zijn, of omgekeerd, en op het KVHD stemmen: Kartel Voor Herstel Democratie. Bien parlé la!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |