![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vandaag op Soswatch gelezen:
..."De Wever, vroeger “de pezewever” genoemd, een muggenzifter met zijn Vlaamse eisen, die op alles dat “niet Vlaams” opmerkingen had. In feite een doorsnee Vlaming die gewoon op kwam voor zijn eisen. Maar nu het bed gedeeld wordt met de tjeven is het toch eens slikken. Vandaag kondigde deze ex-Vlaming met een uitgestreken Jezuïetengezicht aan dat, wat hem betreft, (ik citeer) “ik geen moeite heb met een Waalse premier” en “het bespreken van de rol van de monarchie nu toch wel mijn laagste prioriteit is”."... Dit is een deel uit een artikel dat daar net verschenen is. Ik heb de zevende dag nog niet kunnen zien vandaag. Maar de uitspraken van de N-VA kopstukken worden driester met de dag. Kan u zich deze uitspraak nog herinneren? "Toen ik zei dat we niet in de Vlaamse regering zouden stappen voor de splitsing een feit was, wist ik heel goed dat dit niet haalbaar was. Maar de achterban verwacht zo'n uitspraak. Geloofwaardigheid, dat is een probleem van de andere partijen." Geert Bourgeois in De Morgen van 23 mei 2005. Ik denk dat het N-VA bestuur nog alleen Vlaams is voor de macht en de pluche zetel. Laatst gewijzigd door Truder : 28 januari 2007 om 16:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Verdraai je het hier niet een beetje? Ze nemen niet teveel hooi op hun vork, maar gaan dan dubbel zo hard voor dat hooi.
Net zoals ze voor BHV zo hard hebben geroepen zeker?
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Yeah, soswatch is echt wel een geloofwaardige bron...broertje blokwatch is ook al zo'n mislukte konijnenkeutel...
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb ook geen moeite met Elio Di Rupo als eerste minister, liefst nog met Filip die koning wordt terwijl we Di Rupo als premier hebben.
Moest die combinatie aan de macht komen, het zou nogal stuiven in Vlaanderen. ![]()
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() De N-VA en bart de wever hebben altijd gezegd dat ze niet tegen een franstalige premier zijn.
Heb ik al honderduizend keer uitgelegd hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien de eerste minister in dit land rechtstreeks verkozen werd, zou ik wellicht zelfs mijn stem aan Di Rupo geven. De ogen van de Vlamingen zouden dan pas helemaal open gaan.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 28 januari 2007 om 19:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens.... wat maakt jou eigenlijk zo zeker dat een keer Di Rupo premier België zou doen barsten? Hoe komt het eigenlijk dat wij al zo lang een Vlaamse premier hebben, de Franstaligen kennende hadden ze toch allang moeten een koppigheidsspel beginnen daarvoor? ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu weten we dat voor het Vlaams Blok de rol van de monarchie belangrijker is, dan de taalwetgeving in Brussel, de regionalisering van sociaal-economische bevoegdheden of de splitsing van BHV. Goed dat we weten waar de prioriteiten van het VB liggen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik geef Jaani groot gelijk.
We hebben wel andere katten te geselen dan "de monarchie" of "een franstalige premier." Er zijn andere dingen die veel belangrijker zijn voor de Vlaamse emancipatie dan die symbooldossieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heuumm...... Het zijn uitspraken van Bart Dewever tijdens de uitzending van de zevende dag vandaag en is nog altijd terug te bekijken. En de andere uistspraak is van Bourgeois in de Morgen, altijd terug op te zoeken. Je moet niet op de boodschapper schieten hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Truder : 28 januari 2007 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je de betekenis van het woord "prioriteit" beter nog eens opzoekt.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Nu kunnen de Franstaligen gewoon het spelletje 'Vlamingen krijgen de post van eerste minister, wij krijgen in ruil daarvoor communautaire rust' spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Ik ook niet... Het wordt tijd dat er nog eens een Waalse premier komt. Dat zegt Di Rupo ook. Er is al 34 (?) jaar geen Waalse premier geweest in dit land terwijl hier in dit land wel zon ruwweg 35% Walen in dit land wonen!
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 28 januari 2007 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn overigens ook zes miljoen Vlamingen in dit land. Maar toch wordt dit land al 176 jaar geleid door vorsten die het niet echt hoog op hebben met de meerderheid van hun onderdanen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
OK flauwe grap. Ik zou Di Pupo ook als eerste minister willen zien, maar dan liefst eerste minister van onafhankelijk Wallonië. Ofwel, in uiterste nood, als eerste minister die voorbereidt dat hij geen opvolger meer zal hebben, wegens interne reorganisatie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
En SOSwatch is voor mij niet meer waard dan BLOKwatch ![]() Verder sluit ik aan bij Lomeanor en Jaani. De prioriteiten zijn momenteel zeker elders te zoeken. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 28 januari 2007 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |