Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 januari 2007, 09:02   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Dillen krijgt politiebescherming

13/01 Dillen krijgt politiebescherming na overval op haar advocatenkantoor

Vlaams parlementslid Marijke Dillen (Vlaams Belang) krijgt sinds enkele dagen politiebescherming.

Dat is het gevolg van een gewapende overval die donderdagavond werd gepleegd op haar advocatenkantoor. Daarbij werd de vrouw van haar vennoot een tijdlang gegijzeld, zo verklaarde ze in de rand van de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang. De daders zouden het op Dillen gemunt hebben.

Donderdagavond vielen vier gewapende en gemaskerde overvallers het advocatenkantoor van Marijke Dillen in Borgerhout binnen. Dillen zelf woont in Schilde, maar haar vennoot huist in het gebouw waar het kantoor gevestigd is.

De voordeur werd geforceerd en de vrouw van Dillens vennoot werd een tijdlang onder bedwang gehouden. Haar echtgenoot werd gealarmeerd door het gestommel. Na een kleine schermutseling kozen de overvallers het hazenpad.
Bron/GVA

Je kan tegen het VB zijn maar waar trek je de grenzen hé
Oud 14 januari 2007, 09:18   #2
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
13/01 Dillen krijgt politiebescherming na overval op haar advocatenkantoor

Vlaams parlementslid Marijke Dillen (Vlaams Belang) krijgt sinds enkele dagen politiebescherming.

Dat is het gevolg van een gewapende overval die donderdagavond werd gepleegd op haar advocatenkantoor. Daarbij werd de vrouw van haar vennoot een tijdlang gegijzeld, zo verklaarde ze in de rand van de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang. De daders zouden het op Dillen gemunt hebben.

Donderdagavond vielen vier gewapende en gemaskerde overvallers het advocatenkantoor van Marijke Dillen in Borgerhout binnen. Dillen zelf woont in Schilde, maar haar vennoot huist in het gebouw waar het kantoor gevestigd is.

De voordeur werd geforceerd en de vrouw van Dillens vennoot werd een tijdlang onder bedwang gehouden. Haar echtgenoot werd gealarmeerd door het gestommel. Na een kleine schermutseling kozen de overvallers het hazenpad.
Bron/GVA

Je kan tegen het VB zijn maar waar trek je de grenzen hé
Doet me denken aan de wagen van flupke die plots gevandaliseerd werd in de priode dat die westVlaamse moslima met hooddoek in de zaak remmery zo gestalked werd en op sympathie kon rekenen van steeds meer Vlamingen.
er was wat VB public relations tegenwind nodig, en natuurlijk werden de daders nooit gevonden

het VB is nog niet bekomen van de gemeenteraadsverkiezingen , vreest voor de nieuwe, en dan Dedecker nog.... zou er niet van verschieten als het een stunt was.
Ze zijn er best toe in staat
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:26   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Nu ook Belgische politici onder politiebescherming

Raar dat dit niet echt vermeldenswaard blijkt.

Zijn we al zover dat het fysiek bedreigen van politici hier ook "normaal" wordt? Weer een gevolg van de verrijking misschien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
ANTWERPEN - Vlaams parlementslid Marijke Dillen (Vlaams Belang) krijgt sinds enkele dagen politiebescherming. Dat is het gevolg van een gewapende overval die donderdagavond werd gepleegd op haar advocatenkantoor. Daarbij werd de vrouw van haar vennoot een tijdlang gegijzeld, zo verklaarde ze in de rand van de nieuwjaarsreceptie van het Vlaams Belang. De daders zouden het op Dillen gemunt hebben.
Donderdagavond vielen vier gewapende en gemaskerde overvallers het advocatenkantoor van Marijke Dillen in Borgerhout binnen. Dillen zelf woont in Schilde, maar haar vennoot woont in het gebouw waar het kantoor gevestigd is.

Volgens Marijke Dillen, de dochter van de stichter van de partij, was het gebouw reeds eerder het slachtoffer van vandalisme, maar nu is het de eerste keer dat er fysiek geweld aan te pas kwam. Voor haar staat het vast dat er politieke motieven in het spel zijn. Ze pleit immers voornamelijk handels- en burgerlijke zaken, waar dergelijke acties hoogst ongebruikelijk zijn.

De federale politie heeft het Vlaams parlementslid reeds ondervraagd. Dillen zelf krijgt politiebescherming.
sdw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Debie
Donderdagavond 22uur. Er wordt aangebeld en men vraagt naar Marijke Dillen. Aan deur prijkt immers een koperen bord met de namen van de aldaar kantoorhoudende advocaten, waaronder Marijke Dillen. De vrouw van haar vennoot zegt dat Marijke niet aanwezig is. Vervolgens wordt de voordeur brutaal geforceerd en dringen een viertal gemaskerde en gewapende (er is sprake van Noordafrikanen met een vuurwapen) mannen het gebouw binnen. De vrouw van Marijke's vennoot kreeg het wapen tegen het hoofd en men vroeg "waar is Marijke Dillen". Na een korte hevige schermutseling met Marijke's vennoot die door het lawaai gealarmeerd werd, gingen de daders lopen. De politie zetten een zoekactie op het getouw doch zonder resultaat
.

Het gedeelte in het rood is uiteraard niet de moeite om te vermelden in DS.
Waarschijnlijk zullen het Polen zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:41   #4
Banneling

Standaard

Citaat:
Merkwaardig ... want een deel van het DS-lezerspubliek zal die aanval beslist heel verrijkend gevonden hebben en in dat geval is het in de media toch not done om de etnische afkomst vergeten te vermelden?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 12:52   #5
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

triestige wereld.
En een gewone burger zou zich nog niet mogen verzetten tegen dat schorem.
Oud 14 januari 2007, 15:38   #6
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En dan zeggen dat enkel extreem rechts gevaarlijk is? Hoe komt het dan dat importrucht en extreem links dan gemakkelijker naar geweld grijpt? Zulke houding is beneden alle peil en bewijst geen enkel gelijk.
Oud 14 januari 2007, 16:02   #7
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

waarom id deze aanval extreem links?
Oud 14 januari 2007, 16:11   #8
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En dan zeggen dat enkel extreem rechts gevaarlijk is? Hoe komt het dan dat importrucht en extreem links dan gemakkelijker naar geweld grijpt? Zulke houding is beneden alle peil en bewijst geen enkel gelijk.
Tja, niet iedereen draait zijn wang indien hij geslagen wordt. Sommigen slagen terug ... (waarmee ik dit allemaal uiteraard niet goedkeur, enkel vind ik het niet verwonderlijk)

Wat ik echter gek vind in deze zaak is dat mr. Debie spreekt van GEMASKERDE MANNEN waarvan er sprake zou zijn dat ze van Noord-Afrikaanse origini zijn.

Gezien er wel al vaker flaters werden begaan in deze, vind ik het nogal érg kort door de bocht om nu al een beschuldigend vinger uit te steken. Zeker gezien de bron en het sado-masochistisch verleden van het VB, denk ik dat er iets meer voorzichtigheid geboden is in deze zaak.
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:22   #9
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Tja, niet iedereen draait zijn wang indien hij geslagen wordt. Sommigen slagen terug ... (waarmee ik dit allemaal uiteraard niet goedkeur, enkel vind ik het niet verwonderlijk)

Wat ik echter gek vind in deze zaak is dat mr. Debie spreekt van GEMASKERDE MANNEN waarvan er sprake zou zijn dat ze van Noord-Afrikaanse origini zijn.

Gezien er wel al vaker flaters werden begaan in deze, vind ik het nogal érg kort door de bocht om nu al een beschuldigend vinger uit te steken. Zeker gezien de bron en het sado-masochistisch verleden van het VB, denk ik dat er iets meer voorzichtigheid geboden is in deze zaak.
Heu, Noord-Afrikanen herken je meestal wel aan hun accent. Ze hebben dikwijls moeite met bepaalde Nederlandse klanken en dat kunnen ze met een masker niet verbergen. Ik stond er niet bij, dus vraag me verder niet hoe men deze conclusie getrokken heeft.
Oud 14 januari 2007, 16:23   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht

En tegen wiens wang heeft de vennoot van M.Dillen of zijzelf dan wel geslagen?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:32   #11
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarschijnlijk zullen het Polen zijn.
Ja, en Bart Debie is toch ook zo'n betrouwbare bron.. Ik wil nu niet onnozel doen maar volgens mij weten de meeste Noord-Afrikanen niet eens wie Marijke Dillen is.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:33   #12
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heu, Noord-Afrikanen herken je meestal wel aan hun accent. Ze hebben dikwijls moeite met bepaalde Nederlandse klanken en dat kunnen ze met een masker niet verbergen. Ik stond er niet bij, dus vraag me verder niet hoe men deze conclusie getrokken heeft.

Aan de handjes.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:33   #13
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja, en Bart Debie is toch ook zo'n betrouwbare bron.. Ik wil nu niet onnozel doen maar volgens mij weten de meeste Noord-Afrikanen niet eens wie Marijke Dillen is.
Nochtans is haar bureel mét naamplaat in Borgerhout blijkbaar goed gekend!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:38   #14
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nochtans is haar bureel mét naamplaat in Borgerhout blijkbaar goed gekend!
Weet je wat? Als het toch om politieke motieven ging konden die "Noord-Afrikanen" beter ineens het kantoor van het Vlaams Belang op de Leien overvallen..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:44   #15
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker dat het geen West- of Oostvlamingen (of Leuvenaars) zijn?? Die hebben dikwijls moeite met bepaalde Nederlandse klanken en dat kunnen ze met een masker niet verbergen.
Ik heb wel een Leuvense en een Ooilsterse vriendin gehad in illo tempore, en als die met hun kennissen belden verstond ik één woord op vijf

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2007 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 16:55   #16
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik écht eens een lijstje met gewelddaden van VuilB-ers en hun sympathisanten bovenhalen?
brandstichting, plundering, mishandeling, moord, zedenfeiten met minderjarigen, drugshandel, bommen maken...
vraag gerust.

Hoe komt het dan dat vuilB-rucht en extreem rechts gemakkelijker naar geweld grijpt? Zulke houding is beneden alle peil en bewijst geen enkel gelijk.

PS:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Na een kleine schermutseling kozen de overvallers het hazenpad.
Dan waren het niet zulke gevaarlijke individuen: gewapend en gaan lopen na een kleine schermutseling?
Dillen &C° schieten hier schijnbaar dus met grof spek

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2007 om 17:07.
Oud 14 januari 2007, 16:56   #17
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
er was wat VB public relations tegenwind nodig, en natuurlijk werden de daders nooit gevonden
Wél gefilmd.
Oud 14 januari 2007, 16:58   #18
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Weet je wat? Als het toch om politieke motieven ging konden die "Noord-Afrikanen" beter ineens het kantoor van het Vlaams Belang op de Leien overvallen..
D�*t is werk voor de Stadsreiniging...
Of misschien omdat mohammedanen vies zijn van bepaalde viervoeters met krulstaart?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 januari 2007 om 17:01.
Oud 14 januari 2007, 17:11   #19
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Merkwaardig ... want een deel van het DS-lezerspubliek zal die aanval beslist heel verrijkend gevonden hebben en in dat geval is het in de media toch not done om de etnische afkomst vergeten te vermelden?
Zouden die arme sukkelaars nog geen "papieren" met ocmw-inkom-ticket enz gekregen hebben? Men had ze (dan) "Belgen" kunnen noemen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2007, 17:14   #20
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moet ik écht eens een lijstje met gewelddaden van VuilB-ers en hun sympathisanten bovenhalen?
brandstichting, plundering, mishandeling, moord, zedenfeiten met minderjarigen, drugshandel, bommen maken...
vraag gerust.

Hoe komt het dan dat vuilB-rucht en extreem rechts gemakkelijker naar geweld grijpt? Zulke houding is beneden alle peil en bewijst geen enkel gelijk.
Groot gelijk moet zeker zo'n lijst bovenhalen. Maar dan ook niet vergeten die lijst boven te halen van extreem links. Deze laatste hebben de voorbije week in Griekenland nog eens bewezen tot welke daden extreem links in staat is. En wat betreft het maken van bommen, kan zijn dat extreem rechts dit in gedachten doet terwijl extreem links ze maakt en laat ontploffen met de nodige slachtoffers onder de brandweer. Wat betreft "pedofilie" niet vergeten is links ook zeker niet vies van, kijk maar naar "di ruppo" is niet omdat men deze zijn slachtoffers als leugenaars aanwijst dat ze dat ook zijn. Dit deed men ook bij vervloesem was ook onschuldig en kijk nu. Wat betreft gebruik van geweld, stenen werpen, ruiten insmijten, brandstichtig, vernielen van wagens enz. dit allemaal tijdens de zo vredelievende linkse betogingen. Dus haal zeker uw lijstje boven.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be