Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 4 januari 2007, 13:36   #1
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard Mag je weten of een pedofiel in je straat woont ?

Het Amerikaanse ministerie van justitie heeft een site opgestart waar je kan kontroleren of iemand reeds veroordeeld geweest is voor pedofilie .

Als je meent dat iemand pedofiel is tik je zijn naam of zelfs bijnaam in , vermeld je de staat en onmiddellijk verschijnen de resultaten .

Ik vind dat een goed idee , immers bijna alle peo's hervallen .
Dat soort dient nauwlettend in het oog te worden gehouden .

Let op mijn woorden , nu gaan de linksen hier bij bosjes komen posten dat ook pedofielen een tweede kans verdienen
Als een kat bij de melk
Kaffer is offline  
Oud 4 januari 2007, 13:38   #2
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Als het klopt dat bijna alle pedo's hervallen, mag dat wel bekend zijn.
Oud 4 januari 2007, 13:42   #3
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Als het klopt dat bijna alle pedo's hervallen, mag dat wel bekend zijn.
Vind ik ook .
In Amerika kan je bij de eerste veroordeling al 25 jaar effectief krijgen en bij de tweede veroordeling passen de meeste staten het onverbiddellijke levenslang toe .
Cool !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie

Laatst gewijzigd door Kaffer : 4 januari 2007 om 13:46.
Kaffer is offline  
Oud 4 januari 2007, 14:01   #4
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vind ik ook .
In Amerika kan je bij de eerste veroordeling al 25 jaar effectief krijgen en bij de tweede veroordeling passen de meeste staten het onverbiddellijke levenslang toe .
Cool !
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Hoe weet je dat ze allemaal hervallen? Kun je eigenlijk niet genezen van pedofilie?
Oud 4 januari 2007, 14:04   #5
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Hoe weet je dat ze allemaal hervallen? Kun je eigenlijk niet genezen van pedofilie?
Er zijn al genoeg wetenschappelijke studies over geweest .
Minstens 70 a 80% hervalt .
Zelfs chemische castratie is geen optie , veel pedo's doen het dan gewoon met hun handen of een voorwerp .
Kaffer is offline  
Oud 4 januari 2007, 14:14   #6
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Zo'n site zou 100% overbodig moeten zijn, aangezien mensen met gevaarlijke pedofiele neigingen (in casu de gevallen die al 'in actie' zijn getreden) in levenslange hechtenis zouden moeten genomen worden, uit bescherming tegen de maatschappij, maar ook tegen zichzelf.

En dan heb ik het hier niet over consensuele sex met 16-17 jarigen.

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 4 januari 2007 om 14:20.
Eternity is offline  
Oud 4 januari 2007, 14:59   #7
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs chemische castratie is geen optie , veel pedo's doen het dan gewoon met hun handen of een voorwerp .
Hoe kom je hier bij? Chemische castratie heeft als doel de testosteron productie te onderdrukken, je krijgt hem dan niet alleen niet omhoog, de sex drive is dan ook weg. Maw men heeft helemaal geen zin om het 'gewoon met handen of een voorwerp' te doen.
Nussbaum is offline  
Oud 4 januari 2007, 16:50   #8
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Hoe kom je hier bij? Chemische castratie heeft als doel de testosteron productie te onderdrukken, je krijgt hem dan niet alleen niet omhoog, de sex drive is dan ook weg. Maw men heeft helemaal geen zin om het 'gewoon met handen of een voorwerp' te doen.
De psychiatrie kent voorbeelden genoeg , pedofilie zit tussen de oren .
Onlangs hoorde ik nog een pedo op TV verklaren : Ik was toen niet seksueel aktief ( pedo's noemen dat aktief ) en ben weer hervallen .
Pedofilie is een geestesziekte , geen seksuele ziekte .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 4 januari 2007 om 16:51.
Kaffer is offline  
Oud 4 januari 2007, 17:21   #9
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs hoorde ik nog een pedo op TV verklaren : Ik was toen niet seksueel aktief ( pedo's noemen dat aktief ) en ben weer hervallen .
En die pedofiel was (chemisch) gecastreerd?
Nussbaum is offline  
Oud 4 januari 2007, 18:15   #10
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Of met hun tenen
dereien is offline  
Oud 4 januari 2007, 18:17   #11
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan de pedofiel van morkhoven, Marcel Vervloesem
dereien is offline  
Oud 5 januari 2007, 13:23   #12
Anna List
Banneling

Standaard

in Engeland informeren ze alle ouders via de scholen wanneer er een pedofiel in de buurt komt wonen, of wanneer er pedofiele misdrijven, aanrandingen gebeuren ... kwestie van ouders wat oplettender te maken, ik vind dat niet slecht ... het duwt je wel onaangenaam met de neus op de werkelijkheid ...
Anna List is offline  
Oud 5 januari 2007, 15:07   #13
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Amerikaanse ministerie van justitie heeft een site opgestart waar je kan kontroleren of iemand reeds veroordeeld geweest is voor pedofilie .

Als je meent dat iemand pedofiel is tik je zijn naam of zelfs bijnaam in , vermeld je de staat en onmiddellijk verschijnen de resultaten .

Let op mijn woorden , nu gaan de linksen hier bij bosjes komen posten dat ook pedofielen een tweede kans verdienen
Als een kat bij de melk
Hoe moeten de inwoners van de wijk in Morhoven / Herentals reageren op het feit dat de pedofiel Marcel Vervloesem veroordeeld tot 5 jaar gevangenis en 3 jaar effectief zitten, dat deze pedofiel nu nog vrij rondloopt in de straat.
dereien is offline  
Oud 5 januari 2007, 15:21   #14
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Engeland informeren ze alle ouders via de scholen wanneer er een pedofiel in de buurt komt wonen, of wanneer er pedofiele misdrijven, aanrandingen gebeuren ... kwestie van ouders wat oplettender te maken, ik vind dat niet slecht ... het duwt je wel onaangenaam met de neus op de werkelijkheid ...

Uhu ik meen me ook zoiets te herinneren, dat er eens een lijstje gepubliceerd werd ivm pedofielen. En ja ik vind ook dat zo'n lijst er zou moeten komen. Lijkt me niet meer dan logisch, wanneer er een gevaarlijke verkeerssituatie komt wordt je ook met een bord ingelicht, dus trek die lijn maar ff verder
Oud 5 januari 2007, 15:25   #15
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Hoe moeten de inwoners van de wijk in Morhoven / Herentals reageren op het feit dat de pedofiel Marcel Vervloesem veroordeeld tot 5 jaar gevangenis en 3 jaar effectief zitten, dat deze pedofiel nu nog vrij rondloopt in de straat.
Tja,een podofobe hé,onze vriend Kaffer had daar ook last van
Oud 5 januari 2007, 15:31   #16
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tja,een podofobe hé,onze vriend Kaffer had daar ook last van
Ja, en de bende van de werkgroep morkhoven kunnen daar niet bij lachen
dereien is offline  
Oud 5 januari 2007, 15:51   #17
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Uhu ik meen me ook zoiets te herinneren, dat er eens een lijstje gepubliceerd werd ivm pedofielen. En ja ik vind ook dat zo'n lijst er zou moeten komen. Lijkt me niet meer dan logisch, wanneer er een gevaarlijke verkeerssituatie komt wordt je ook met een bord ingelicht, dus trek die lijn maar ff verder
waarom die lijn dan niet nog verder doortrekken ?
maak ineens bekend welke veroordeelde fraudeurs, vrouwenmishandelaars, etc er in de wijk komen wonen ?

er klopt iets niet in je redenering...
je vergelijk met die gevaarlijke verkeerssituatie is van de pot gerukt
dat weet men ... dus men duidt dat aan

als men weet dat een veroordeelde whatever recidive is dan betekent dit een gevaar voor de maatschappij en komt ie niet vrij ( of beter dat zou zo moeten zijn ) of ie zijn/haar straf nu al of niet heeft doorstaan is verder irrelevant
praha is offline  
Oud 5 januari 2007, 15:58   #18
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als een kat bij de melk
Dat het Amerikaanse ministerie van justitie zo'n site heeft opgezet is niet meer of niet minder dan een schandaal, maar ze kijken daar dan ook niet op een schandaaltje meer of minder.

Waarom is deze site schandalig? Niet omdat hij mensen informeert over eventuele gevaarlijke elementen in hun buurt. Dat is op zich een goed idee.

Wel omdat justitie hiermee eigenlijk zegt "Wij als overheid slagen er niet in om criminele pedofielen op zo'n manier te straffen dat ze geen gevaar meer vormen voor de samenleving. We zoeken ook niet langer naar een passende oplossing, en geven in plaats daarvan jullie (het volk) de macht in handen om deze mensen zelf uit jullie buurt te houden door jullie een lijstje aan te bieden met hun adressen." Dat dit tot allerlei daden van agressie kan leiden behoeft geen tekeningetje, en bovendien straf je op die manier iemand die zijn straf heeft uitgezeten een tweede keer, maar ditmaal levenslang.
Wat denkt de Amerikaanse overheid hiermee te bereiken? Die mensen moeten toch ergens gaan wonen als ze vrijkomen? Hoopt die overheid stiekem dat het "volksgerecht" wel raad zal weten met die "verwerpelijke pedo's"?

Natuurlijk vormen recidivisten (van alle types, niet alleen criminele pedofielen) een levensgroot probleem voor de rechterlijke macht. Wat doe je met zo'n mensen? Hoe kan je voorspellen dat ze gaan terugvallen in hun slechte gewoonten, en kan je er zo maar van uitgaan dat ze dat gaan doen? Moet je dat risico lopen? Allemaal vragen waarop een antwoord moet komen, en daarom juist vind ik het een heel gevaarlijke evolutie als een overheid doodeenvoudig zegt "Wij stoppen met denken. Hier is de lijst, zoek het zelf maar uit.".

Dit is volgens mij een typisch voorbeeld van een situatie waar het doel de middelen niet kan heiligen. Natuurlijk moet vermeden worden dat recidivisten als ze vrijkomen terug mensenlevens gaan in gevaar brengen, maar het is een beschaafde maatschappij onwaardig om daarvoor de middeleeuwse techniek van de schandpaal van onder het stof te halen.

Zou een vorm van (streng) electronisch toezicht hier een uitweg kunnen bieden? Ik weet dat sommige pedofielen zelf vragen om niet vrijgelaten te worden, omdat ze beseffen dat ze riskeren te hervallen.
Doki is offline  
Oud 5 januari 2007, 16:12   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou een vorm van (streng) electronisch toezicht hier een uitweg kunnen bieden? Ik weet dat sommige pedofielen zelf vragen om niet vrijgelaten te worden, omdat ze beseffen dat ze riskeren te hervallen
Bedoel je enkelbandjes �* la Onckelinx?

Vrij als de kindertjes ook op straat lopen, maar om acht uur netjes naar binnen als de kindertjes ook in hun bed liggen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 5 januari 2007, 16:27   #20
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Bedoel je enkelbandjes �* la Onckelinx?

Vrij als de kindertjes ook op straat lopen, maar om acht uur netjes naar binnen als de kindertjes ook in hun bed liggen?
Ik weet niet hoe dat systeem met de enkelbandjes juist functioneert, maar misschien zijn er hier mensen die er meer van weten. Of misschien zijn er andere (betere?) systemen voor electronisch toezicht?

Of heb je zelf eventueel een alternatief?
Doki is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be