![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet het deze keer eens zijn met de regeringspartijen.Als,zoals nu vermoedt wordt,VW zijn Belgische vestiging zou gaan "mitrailleren",of anderszins beknotten,gewoon om capaciteit vrij te maken ten voordele van de Duitse vestigingen dan wordt een fenomenaal anti-Europa signaal van jewelste afgegeven....
Onze politici zullen het dan opnieuw moeten meemaken dat ze,na door het slijk gekropen te zijn voor multinationale ondernemingen,nu alleen de woede van de bevolking zullen moeten ondergaan bij een volgende verkiezing... Het is nu eenmaal moeilijk te verkroppen dat winstgevende operaties (zoals renault Vilvoorde er ook één was) naar de knoppen geholpen worden..... Welke mentaliteit wordt eigenlijk aangekweekt bij het werkvolk op deze manier? juist : "Ik kom hier voor mijn wedde en de rest kan me niet schelen...." Kan eigenlijk iemand dat kwalijk nemen aan de arbeiders? Tientallen jaren kwaliteitsopvoeding,productiviteits-verbeteringen,...ervaring.......in de stortbak en doortrekken maar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() anti-europa signaal? Ik zou haast voorstander van die sluiting worden
![]() Maar daar hebben we die sluiting al niet meer voor nodig. Het anti-europees bewustzijn is al spectaculair gegroeid de voorbije jaren, deze sluiting zou alleen maar een vonk in een al bestaand olievat zijn.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @kelt: Met welke mentaliteit anders dan diegene die u vernoemt, zou iemand bandwerk kunnen doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijke ervaring met bandwerk leert mij echter dat het niet noodzakelijk afstompend moet zijn,zolang er maar om de 2 uur van werk verwisseld wordt,en er bovendien in "teams met veel interne communicatie" gewerkt wordt....(yep..."Japanse" methoden) Ik kan me niet voorstellen dat in de huidige montage-fabrieken men nog zou toelaten dat er "afstompend" gewerkt wordt.....tenslotte wil men zero-faults op het einde van de lijn,zodat men de FUNKTIE van het produkt kan kontroleren en niet of het produkt redelijkerwijze tesamen zit.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Mja, ik heb er geen ervaring mee, dus kan het moeilijk zeggen zo, maar ik denk toch dat gemillitariseerde arbeid, want dat is fabriekswerk uiteindelijk toch wel min of meer, u niet echt mens doet voelen. Maar dat werk is in de huidige context natuurlijk beter dan geen werk, en het kan best wel zijn dat de mensen daar in zekere zin nog voldoening hebben van hun werk, daar ga 'k mij niet over uitspreken.
Het anti-Europese karakter van de zaak vind ik eerder het feit dat er geen vakbondssolidariteit is over de grenzen heen (dacht nl. ergens gelezen te hebben dat Duitse vakbond niet veel in zit met Vorst.) Dat men van de EU en de politiek in deze niet veel moest verwachten, leek mij al wel duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als je met de duivel danst, dan kun je het mes in je rug verwachten. Wat hadden ze gedacht, dat multinationals een geste gingen terug doen voor ons? Je kunt alles doen voor het kapitalisme, maar het kapitalisme zal nooit iets doen voor jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() De vakbonden hebben nog veel te leren.
Citaat:
Dit is bijzonder kortzichtig geredeneerd. Zonder inter-Europese solidariteit zal de vestiging zeker sluiten. Met goed georganiseerde solidariteit bestaat een grotere kans op open houden van de vestiging. Wanneer de solidariteit niet goed is geregeld betekent dat niet dat daarom de solidariteit moet worden afgeschaft. Laatst gewijzigd door Sjaax : 22 november 2006 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer Europa, vooral bij de vakbonden kon dit leed verzacht hebben. verzacht, niet vermeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() "dat heb je met vakbonden die vastzitten in het systeem"
"Hét" systeem? Dit toont aan dat we nood hebben aan één Europese vakbond, en méér Europa, niet minder. Europse sociale regels die overal hetzelfde zijn zodat ze de ene vesting niet zo eenvoudig tegen de andere kunnen uitspelen. Zodat de leden van de europese vakbonden europeanen zijn én niet Duitsers, Belgen, etc... want je kan IG Metall niets verwijten in deze: maar zij werken voor de Duitse metaalarbeiders. De situatie op VW zet enorme druk op alle solidariteitsakkoorden die zijn afgesloten onder de vakbonden. Zo wordt nog eens duidelijk dat het nationalisme een pest is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Euh ja, vakbondstop zit op diner bij politiekers en bedrijfsleiders, veel verwacht ik daar dan niet van, enige wat zij eigenlijk moeten doen is basis kalm houden en af en toe wat stoom aflaten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke van de twee vestigingen ga je nu sluiten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Verdeling van de productie over alle vestigingen, verhoging taktijd. Indien patroons toch iets willen forceren zoals bij GM : sluiting van een plant = europese staking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Een Europese staking, zal weinig opbrengen in een sector die nu al met overproduktie kampt, hoe lang wil je staken, 3,6,9 weken, het zal u veel geld kosten en als het puntje bij 't paaltje komt sluit hij zijn fabriek in Europa en trekt hij naar de lage loonlanden.
|
![]() |
![]() |