![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de basis Bajkonoer in Kazachstan is woensdag een Sojoez draagraket met de amerikaanse astronomiesatelliet Corot gelanceerd, zo was rechtstreeks op het internet te volgen.
De kunstmaan, waarin amerika prominent participeert, moet in het bijzonder op zoek gaan naar planeten buiten ons zonnestelsel. Om 15.23 uur Belgische tijd vertrok op Bajkonoer de allereerste Sojoez 2-1b draagraket bij mistig weer. Vijftig minuten later moet de extra-trap Fregat de 630 kilo wegende Corot van het amerikaanse ruimtevaartbureau NASA uitzetten. De satelliet moet vanuit een polaire baan op 896 km hoogte 2,5 jaar lang het binnenste van sterren bestuderen en op zoek gaan naar Aarde-achtige planeten buiten ons zonnestelsel. Amerika neemt het voortouw in de volgens Bloomberg 170 miljoen euro kostende Corot Zoveel daklozen in de wereld en toch blijven ze geld steken in zinloze projecten als deze...
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Zinloos? De maanraketten waren ook zinloos. Toch hebben ze als resultaat dat we nu satelieten, het weerbericht, wereldwijde tv, gsm, gps, ...
Zolang het geld dat in dit project gestoken wordt nuttig besteed wordt er resultaten zijn vind ik het de moeite waard. Hoeveel geld er in daklozen en werklozen gestoken word, het probleem gaat er altijd zijn, en die 170 miljoen gaat echt niet veel verschil maken in het tijdelijk oplossen van het probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens de totale kost van de oorlog in Irak, is momenteel : $353 776 013 339 Een dikke 353 Miljard Dollar dus. Van zinloos gesproken..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Op wereldschaal wordt jaarlijks 1000 miljard dollar besteed aan wapens, 40% door de U.S.A. Dat is leerzamer zeker?
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]()
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 28 december 2006 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De oorlog in Irak is misschien slecht afgehandeld, maar wie tegen de invasie van Irak was durf ik toch enige kortzichtigheid en gebrek aan perspectief te verwijten. En inderdaad, ik denk ook dat 170 miljoen euro niet ver zal gaan om het daklozenprobleem op te lossen. Er is wat meer nodig dan enkel geld daarvoor, vermoed ik.
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In vergelijking met de oorlog kost deze raket met satteliet niks. Toch weten we van beide niet of het geld nu op lange termijn nuttig is. Dit topic heeft als bijbedoeling om Americabashers en voorstanders eruit te ziften. Als die raket door Europa was gelanceert hadden heel wat posts er anders uitgezien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze topic was dus idd een hoax. Ik wilde effe de vs-bashers eruit halen. Bij de vorige lancering door de amerikanen is er een topic over geopent met dezelfde titel ongeveer als deze. Het kwam erop neer dat het weggegooit geld was en dat amerika beter aan andere dingen het geld zou spenderen.
Ten eerste is deze topic gewoon aangepast. Zie website het laatste nieuws of het belang van limburg waar je kan zien dat het om een europese satelliet gaat en om europees geld gaat. Ik ben zeker voor dergelijke (verspilling) van geld omdat het uiteindelijk toch meer opbrengt voor onze samenleving. Wat erin word gestopt krijgt men dubbel en dik terug.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Mooi, dan zijn we het eens
![]() Aangezien iedere dag zo immens veel posts verschijnen op dit forum, kan ik het niet opbrengen ze allemaal te lezen. Tijdens het overlopen van topics viel me op dat ook hier nogal wat anti-Bush'ers zitten, maar misschien roepen die gewoon luiders - zoals gewoonlijk.
You can have peace. Or you can have freedom. Don't ever count on having both at once. Great minds discuss ideas. Average minds ruminate over events. Small minds talk about people. Laatst gewijzigd door Martini : 28 december 2006 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of dit specifieke programma echt prioriteit verdient valt nog te bezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is Parcikwal het nu toch eens met iets eens, wel onbewust maar goed. LOL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn al genoeg planeten buiten ons zonnestelsel gevonden. Een nieuwe is geen ontdekking meer.
Echter zijn zowat al deze planeten heel rare planeten waarmee een ongeluk is gebeurd. Tot nu toe zijn het allemaal gigantische Jupiters die in een heel korte of vreemde baan rond hun zon draaien. Door hun grootte worden ze ook ontdekt. Wat ze willen onderzoeken is wat er met deze planeten gebeurd is en waarom ze zich zo gedragen, zoeken naar logische planeten en hierdoor meer over ons eigen zonnestelsel ook leren. Als we ooit iets met onze eigen planeten gaan doen kan is het nuttig te weten hoe ze zich gedragen. En wat er nog uit het onderzoek uitkomt kan ook een verrasing zijn. Dit was een verduidelijking van het nut en waarom te zoeken naar planeten buiten ons zonnestelsel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() Dit soort onderzoek heeft ook een levensbeschouwelijke dimensie. Op den duur zou men vragen kunnen beantwoorden waar religies en filosofen zich zins mensenheugenis mee bezig houden. Iedereen heeft daar lijkt mij baat bij. Wat daklozen betreft, ik ben het eens dat men ook die moet helpen maar ik zie niet waarom het een het ander uitsluit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geertje : 29 december 2006 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |