Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 16:23   #1
robert t
Europees Commissaris

Standaard verkiezingen 2007

Geachte,

M.b.t. tot de aanstaande federale verkiezingen stel ik vast dat in Wallonië een breed Waals front in de maak is, terwijl dat in Vlaanderen absoluut onbestaand is. Daarom zou het interessant zijn zijn van u te vernemen welk standpunt u in deze zaak voorstaat :

- we gaan er onverbiddellijk alleen voor, we zijn tenslotte de enige Vlaams-nationale radicale separatistische partij

- met de N-VA valt misschien nog te praten, maar nu ze definitief gekozen hebben voor de CD&V hoeven we van hen niks te verwachten (wat ik trouwens tot mijn scha en schande aan de lijve mocht ondervinden)

- we zijn bereid een minimum-programma te onderschrijven met de Vlaamse partijen voor zover we daartoe uitgenodigd zouden worden
(wat zeer twijfelachtig is)

- er zijn nog andere opties, nl...

Mvg,

Robert Tondeleir
robert t is offline  
Oud 15 januari 2007, 19:08   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
- we zijn bereid een minimum-programma te onderschrijven met de Vlaamse partijen voor zover we daartoe uitgenodigd zouden worden
(wat zeer twijfelachtig is)
Ik denk dat het het antwoord al gegeven is door Valkeniers en Vanhecke die deze zomer nog oprope de den tot vlaamse frontvorminge wel rond bepaalde vaste eisen bvb splitsing van de SZ.

Maar als je ziet dat men in Hoboken zelfs liever met de stalinisten in zee gaat . Al denk ik niet dat dat de keuze vand e n-va is, wel vand e n-va top die het doet omwille van haar kartel. Als ze niet aan de leiband lopen worden ze gedumpt.
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 13:23   #3
Filip De Man

Filip De Man's schermafbeelding

Standaard

De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Die mannen (nouja) zijn VERKOCHT!
Filip De Man is offline  
Oud 16 januari 2007, 13:26   #4
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
De NVA stapte bijna niet in de regering toen BHV niet bleek te zullen gesplitst worden en minister Bourgeois stapte er bijna uit toen duidelijk bleek dat er inderdaad helemaal niets ging gebeuren.
Ward De Bever ging zelfs plat op de buik toen het ACW nog maar blafte over Jean-Marie.
Beste heer de man,

De forum moderatoren vragen aan ons om een zekere vorm van respect voor U op te brengen, maw geen verdraaiingen van uw naam of de naam van uw partij.

Gelieve dan ook hetzelfde respect op te brengen voor anderen en Bart De Wever ook Bart De Wever te noemen, en niet de gebruikelijke Vlaams Belang retoriek toe te passen.

By the way, uw antwoordjes zijn redelijk kort. Genen tijd? Of is het omdat u niets meer te zeggen hebt...?
Oud 16 januari 2007, 14:13   #5
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.
Hoog niveau.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 16 januari 2007 om 14:14.
Kay_ is offline  
Oud 16 januari 2007, 14:25   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Filip zegt hierboven (terecht) dat de NVA-tenoren "verkocht" zijn...ben blij te horen dat de linkerzijde daar niet van terug heeft.
Oud 16 januari 2007, 14:27   #7
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Filip zegt hierboven (terecht) dat de NVA-tenoren "verkocht" zijn...ben blij te horen dat de linkerzijde daar niet van terug heeft.
ik heb daar niet van terug omdat het me gewoon geen zak interesseert.
of BHV nu gesplitst wordt of niet, ik lig er niet wakker van... er zijn wel wat dringender problemen, me dunkt
Oud 16 januari 2007, 14:30   #8
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
ik heb daar niet van terug omdat het me gewoon geen zak interesseert.
of BHV nu gesplitst wordt of niet, ik lig er niet wakker van... er zijn wel wat dringender problemen, me dunkt
Inderdaad, de grondwet is totaal niet belangrijk...
Oud 16 januari 2007, 14:34   #9
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Inderdaad, de grondwet is totaal niet belangrijk...
leer lezen... ik zeg dat ik niet wakker lig van dit probleem...
maw is het voor mij ook niet relevant of nv-a hier al dan niet zijn ziel heeft verkocht
plus, ik zou toch nooit op n-va stemmen... dat zou zelfs u moeten weten
Oud 16 januari 2007, 14:45   #10
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Mij verwondert het vooral dat CD&V zo christelijk (heb elkaar lief) is dat ze met een nationalistische separatistische partij een kartel vormt. Maar ja, er zijn nog wel meer tegenstrijdigheden in dit leven als het de Vlaamse zaak maar dient.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 16 januari 2007 om 14:48.
labyrinth is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:14   #11
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Mij verwondert het vooral dat CD&V zo christelijk (heb elkaar lief) is dat ze met een nationalistische separatistische partij een kartel vormt. Maar ja, er zijn nog wel meer tegenstrijdigheden in dit leven als het de Vlaamse zaak maar dient.
Is separatisme onchristelijk?
Was het saparatisme van 1830 onchristelijk?

Laatst gewijzigd door luc broes : 16 januari 2007 om 19:14.
luc broes is offline  
Oud 16 januari 2007, 19:37   #12
ilfalco
Minister-President

Standaard

De n-va is enkel in theorie sepratistsich. Zoals FDW al zei het acw blaft end e kartelpartner ligt aan de lijn.

Ze mogen zelfs niet bepalen wie er lid wordt vand e partij of met wie ze een coalitie aangaan.

De n-va bestaat imo niet als partij; het is nog slechts een aanhnagsel van de CVP omde vlaamse schijn hoog te houden.

Of zoals reynders al zei:" ik luister niet naar de eisen van cvp voor de verkiezingen, ik zal wel luisten erna... want dat is dag en nacht verschil".
ilfalco is offline  
Oud 16 januari 2007, 20:02   #13
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Uw opmerkingen zijn terecht maar mijn vraagstelling was genuanceerder dan uw antwoord.
robert t is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:16   #14
Jéhan
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
tja, als je naastenliefde predikt en vrede op aarde is separatisme moeilijk te verkopen, zeker als het gestoeld is op hebzucht.
Jéhan is offline  
Oud 16 januari 2007, 21:17   #15
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Respectvol politiek bedrijven noemen ze dat dan.
Hoog niveau.
Hij is de perfecte afspiegeling van zijn kiesvee, hoor.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:48   #16
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De hongerigen spijzigen
De dorstigen laven
De naakten kleden

Waarover klaagt de CD&V ? Ze kunnen dat allemaal binnen België .....
Jezus zei : ' heb elkaar lief ' ook en vooral in tegenspoed.
Is Jezus niet de zoon van God voor de Christenen ?
labyrinth is offline  
Oud 16 januari 2007, 22:49   #17
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
tja, als je naastenliefde predikt en vrede op aarde is separatisme moeilijk te verkopen, zeker als het gestoeld is op hebzucht.
U bent verstandiger dan mijnheer Broes.
labyrinth is offline  
Oud 17 januari 2007, 09:28   #18
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Beste verstandige Jéhan,
Als ik van job verander omdat ik zo meer kan verdienen, dan zou ik dat volgens jou als goede christen niet mogen want het is 'gestoeld op hebzucht'!? En mag zuinig beheer ook niet? Want 'gestoeld op hebzucht'. Wat een nonsens!
Iedereen weet dat de enorme kapitalen die Wallonië sinds vele jaren ontvangen van Vlaanderen en van Europa, niets uithalen. Volgens Waalse economen wiegt het zelfs Wallonië in slaap, en werkt het daarbij nog de corruptie en slecht bestuur in de hand.
Dat systeem blijven voeden heeft dus niets te maken met naastenliefde.
In verband met de transfers moet je aangeklagen de corruptie en het slecht bestuur, en zeker niet de mildheid van de Vlamingen.

In 1945 waren er 55 onafhankelijke staten. In 1999 waren dat er reeds 220, blijkbaar omdat kleinere staten beter bestuur toelaten.
Waarop wachten we?
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 09:39   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U bent verstandiger dan mijnheer Broes.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen
Vrijblijvende en onvoorwaardelijke steun blijven verlenen aan het currupte en slecht bestuurde Wallonië dat leeft als een ocmw-staat met te veel overheidspersoneel, lage productiviteit en te veel werklozen is niet TOEKOMSTGERICHT en geen voorbeeld van verantwoord ondernemen.
luc broes is offline  
Oud 17 januari 2007, 09:53   #20
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vrijblijvende en onvoorwaardelijke steun blijven verlenen aan het currupte en slecht bestuurde Wallonië dat leeft als een ocmw-staat met te veel overheidspersoneel, lage productiviteit en te veel werklozen is niet TOEKOMSTGERICHT en geen voorbeeld van verantwoord ondernemen.
Akkoord. Zullen we de Waalse politici dan maar aansporen beter hun best te doen en de gewone Waal mee laten genieten van onze Belgische troeven ? Zullen we de gewone Waal ook een kans geven ? En nu bedoel ik niet dat we dat moeten doen door hem buiten te wippen of een eeuwige aalmoes te geven.
Wie belet ons met al onze centen en ondernemingszin, onze havens en infrastructuur, onze Vlaamse overbevolking verantwoord te ondernemen over de taalgrens in het ruimere Wallonië ?
Niet ieder voor zich maar allen voor één .......... happy time ?

Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 januari 2007 om 09:58.
labyrinth is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be