![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nou dat gaat wat worden hier ![]() Moest ik jurist zijn zou ik toch al uitkijken voor reclameruimte op politics.be ![]()
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De chinese communistische partij kan hier misschien op werkbezoek komen om te zien hoe ze dat gaan doen. Ge moet al een geweldig IT licht zijn om daarin te trappen. (not) Bazielfunk, zijt gij dezelfde die "tinternet" ging downloaden ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 25 januari 2007 om 03:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nee, ik ben degene die heel 't internet heeft gekocht op ebay
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Boe!
Laatst gewijzigd door lombas : 25 januari 2007 om 07:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan ze dan alle islamitische sites die haat verkondigen vervolgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Geweldig!
Het wordt meer en meer duidelijk dat de voortdurende verkrachting van elementaire rechtstaatprincipes (beperking van vrije meningsuiting, omkering van bewijslast en nu dus een feitelijke beperking van de persvrijheid) een evolutie op gang brengt naar een preutse maatschappij. Je kan ervan op aan dat allerhande organisatietjes en individutjes, die zich inquisitorische allures aanmeten, overal uitlatingen zullen menen te lezen die indruisen tegen hun puriteinse onwetmatigheden. Het gerecht mag zich dus aan een stortvloed klachten verwachten. Voorstanders van al dit 'moois' schijnen niet te begrijpen dat hun dwaasheid regelrecht naar een vorm van anarchie leidt waar justitie meer en meer klachten seponeert of klasseert omdat het gerechtelijk apparaat niet kan voldoen aan de druk van preutsheid. Natuurlijk vind ik de voortdurende aanranding van rechtstaatprincipes betreurenswaardig. Tegelijkertijd kan ik enig leedvermaak tijdens het volgen van de baan van de inquisitieboemerang niet ontkennen.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Goed nieuws.. je kan ook sites in het buitenland hosten.. pech hé ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Lol nee dus hé, alleen als ze hier gehost worden kan dat
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan je leedvermaak best wel begrijpen, maar bij mij laat het een bittere smaak achter. Die gerechtelijke 'congestie' heeft ongetwijfeld zijn negatieve impact op de tijdige behandeling van andere zaken en het zogen. principe van 'de redelijke termijn' dat een puur theoretisch gegeven geworden is. Is het nog normaal dat iemand als Lamine 3 jaar moet wachten vooraleer men kan uitmaken of hij nu onterecht een 'saccoche' heeft gekocht met zijn kredietkaart of niet ? Is het nog normaal dat het 6 jaar duurt vooraleer een facturenfraude van ocharme 1 miljoen bij Defensie voor de rechtbank kan komen ? Is het nog normaal dat de grootste smeerlap annex psychopaat uit onze geschiedenis 10 jaar lang heeft moeten wachten op zijn proces ? Maar toch gaat men ervan uit dat het performante gerecht feilloos en snel zal kunnen gaan uitmaken wie een racist is op internet of niet? En dat parketten die niet eens een simpel fraudezaakje tot een goed einde weten te brengen hier salomonsoordelen gaan vellen waar je achterover van slaat. Het is idd strontbelachelijk, maar ik kan er niet meer mee lachen.
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Onzin, al staat alles op een server in Indonesië, punt is dat de plaatser van xenofobe of racistische uitspraken -op gelijke welk internetmedium- mag worden vervolgd. Dat zijn dus concreet enkele tien- tot zelfs honderdduizenden Belgen en Nieuwe Belgen die vanaf nu ook op het internet hun recht op vrijemeningsuiting verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit is natuurlijk een inperking van de internetvrijheid, maar deze wetgeving mist z'n doel weer eens compleet. Mensen die deze hebben opgesteld gaan eigenlijk tekeer als een olifant in een porseleinwinkel. En niemand van de huidige politici snapt er volgens mij nog iets van dus zwijgen ze er wijselijk over, wat me trouwens voor hun het beste lijkt.
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() de democratie wordt nog maar eens ingekapselt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allé, aangezien het aantal VB-sympathisanten hier rijkelijk hoog is, zou het kunnen dat het hier in 't vervolg heel stil gaat worden of ze moeten zich aan "de (dwaze)regels" van deze regering gaan houden....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Wat heeft het VB hier mee te maken?
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had het vaag idee dat pers, media en andere politieke partijen VB voortdurend met racisme en xenofobie blijven vereenzevigen, stigmatiseren. Had ik het mis?
![]()
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |