![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Voor tiens, dat sluit de deur voor eventuele competitie aan de linkerzijde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Ik geef het eerlijke antwoord en niet de verkiezingspraat.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zeggen alle politiekers nu eenmaal ook ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gelijk welke kiesdrempel = het ergste fascisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor een kiesdrempel.
Zelfs al besef ik zeer goed de nadelen ervan. Met een kiesdrempel was het vb. voor de groene gedachte zoveel moeilijker geweest om de klassieke partijen tot enige beweging in de goede richting te krijgen. Zijn jullie echter de beweging WOW (waardig ouder worden) vergeten? Zijn jullie Rossum vergeten? Kijken jullie naar het buitenland waar soms kleine (vb. religieuze) partijtjes mee in het bad moeten getrokken worden? Straks komen de vakbonden ook nog eens apart op, omdat ze zich niet meer 100 procent thuisvoelen in hun historisch geliëerde partij ... Zonder kiesdrempel riskeer je altijd om het bijna onmogelijk te maken om een meerderheid te kunnen vormen. Ik heb dan liever dat bewegingen (vb. vivant) aansluiting kunnen vinden via een kartelformule. Ik beschouw de kiesdrempel bijgevolg als een noodzakelijk kwaad, een deficit in de demokratie, maar een noodzakelijk deficit. Niets is perfekt in deze wereld (behalve mijne congé)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik erger mij altijd dood(?) aan mensen die woorden een, volkomen uit de lucht gegrepen, valse betekenis geven omdat dit toevallig in hun kraam te pas komt. België is een particratie en dat is meer verwant aan een dictatuur en heeft zeker niets te maken met democratie. In een democratie worden de volksvertegenwoordigers door het volk gekozen en niet door een (supperrijke) elite. In een democratie vertegenwoordigen de volksvertegenwoordigers ten minste 50%+1 van de bevolking. Ben nieuwsgierig. Hoeveel % van onze bevolking vertegenwoordigen alle parlementariers in België tesamen. 15%??? Als ik hoger of lager moet zeggen kies ik resoluut voor lager.
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Waarom niet! Overal waar konijnen, zoals Fretsjen Fascist hier in sint-niklaas, dankzij de kiesdrempel enz...(de ongrondwettige kieswetten) terug aan de macht zijn is het papieren moeien met & in elke levende cel van iemands lichaam voortgezet of begonnen. Het enige wat zo'n ventjes, zoals guyken verafstoot nog mankeren is een stalen schruurborstel onder hun neus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Komaan de natuurlijk kiesdrempel is al 3% op zijn laagste punt in Antwerpen. Dat is toch al serieus wat mensen.
Vrij ondemocratisch die kiesdrempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tjonge toch. Ons hele systeem heeft niets met democratie te maken. Begin nu eens te stoppen met België democratisch te noemen. België is een particratie wat zeer sterk aanleunt bij een dictatuur en miljoenen kilometers verwijderd is van een echte democratie waar de bevolking de lakens uit deelt.
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() De facto zijn er altijd kiesdrempels maar die zijn ongelijk naargelang de omschrijving. Die 5% is een kiesdrempel in de 'Vlaamse Ruit' en niet daar buiten. In dat opzet belet dat het ontstaan van nieuwe partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De vorige & terug huidige stadsclown heeft die mens maanden bedreigd om toch niet mee te doen ten einde zelf geen zetel te verliezen, enz...! Desbetreffende persoon heeft uiteindelijk om gezondheidsredenen afgehaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Persoonlijk ben ik voor een redelijke kiesdrempel. En 5% lijkt mij best redelijk. Een te grote versnippering in het Parlement is niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door FRoNT-international : 28 januari 2007 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() ze mogen de kiesdrempel behouden en ze mogen verkeersdrempels behouden................ zolang ze de DICTATORIALE-MONARCHISTISCHE-PARTICRATIE DE BELGIEK maar afschaffen ! in ruil voor een vrij en democratisch Vlaanderen !!!!!!!!!!!!!
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het laatste zal niet gaan zolang het eerste blijft bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In een DD worden alle bevoegdheden terug overgedragen aan een centrale overheid. Het BROV staat garant dat deze overheid duitstaligen, franstaligen en nederlandstaligen op gelijke wijze zal behandelen en dat is wat de meeste belgen willen.
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Het zijn nochtans dezelfde partijen in Vlaanderen als in België
|
![]() |
![]() |