Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2009, 12:33   #1
Experiment
Banneling

Standaard Van Rampuy wil Yvestje Leterme als minister

Citaat:
Premier Van Rompuy wil Yves Leterme als minister

07 februari 2009

bron: Belga
Over my dead body, Yves.

Laatst gewijzigd door Experiment : 7 februari 2009 om 12:42.
Experiment is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 13:04   #2
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Over my dead body, Yves.
De strijd om het premierschap begint al
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 13:05   #3
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ooooooooh wat zal de CD&V zwaar afgaan in juni!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 13:17   #4
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ooooooooh wat zal de CD&V zwaar afgaan in juni!
dat hoop ik echt!!!
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2009, 13:54   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat de tsjeven de rekening gepresenteerd krijgen voor het verbreken van hun verkiezingsbeloften, dat is inderdaad het belangrijkste.

Dat zijzelf de schade trachten te beperken door hun goudhaantje gelegenheid te geven om terug wat te kraaien, okee voor hen, .. mij kan het niet schelen.

Als flamingant hoop ik echter dat het volgende enigszins bewaarheid zou kunnen worden:

intern de tjsevenpartij zou het moeten duidelijk kunnen worden voor de verkiezingen, wie "meer voorstander" was destijds van het kartel (en dus van Leterme die het been wel stijf kon houden) of wie er eer adept is van Leterme-premier-kost-wat-kost-nikske-been-stijf.
Er zou daar bij de tsjeven eens een deftig potje ruzie gemaakt moeten worden. Niet omwille van de ruzie, maar omwille van de duidelijkheid van het beleid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 00:03   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Over my dead body, Yves.
Ons zorgt voor ons he!!! Dat is idem als" Eigen volk eerst " maar subtieler.

Laatst gewijzigd door Garry : 8 februari 2009 om 00:05.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 16:12   #7
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
....Er zou daar bij de tsjeven eens een deftig potje ruzie gemaakt moeten worden. ...
Er wordt daar bij de tsjeven - zoals in elke partij - zéér regelmatig een stevig potje ruzie gemaakt.

Politiek is een machtsspelletje, waarbij diegenen die het meest stokken in de wielen van je politieke carrière kunnen steken, zich in eigen partij bevinden. Eerst in eigen nest mekaar het strot doorbijten dus, vooraleer je dat erbuiten moet doen. Vandaar.

De moeder van alle potjes CD&V-ruzie komt er aan in juni, na de volgende verkiezingen. Als de schuldigen aangewezen zullen worden voor het débacle, en dus voor het feit dat de voorgehouden verkiesbare plaats op de lijst voor velen uiteindelijk tot nada postje heeft geleid.

Enfin, dat is de logische verwachting.

Nu nog zien of het gros der Vlaamse kiezers ditmaal wél het nodige tikkeltje verstand gebruikt, of dat het zich andermaal een rad voor de ogen laat draaien.

Laatst gewijzigd door Hallebarde : 8 februari 2009 om 16:14.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 16:27   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Er wordt daar bij de tsjeven - zoals in elke partij - zéér regelmatig een stevig potje ruzie gemaakt.

Politiek is een machtsspelletje, waarbij diegenen die het meest stokken in de wielen van je politieke carrière kunnen steken, zich in eigen partij bevinden. Eerst in eigen nest mekaar het strot doorbijten dus, vooraleer je dat erbuiten moet doen. Vandaar.

De moeder van alle potjes CD&V-ruzie komt er aan in juni, na de volgende verkiezingen. Als de schuldigen aangewezen zullen worden voor het débacle, en dus voor het feit dat de voorgehouden verkiesbare plaats op de lijst voor velen uiteindelijk tot nada postje heeft geleid.

Enfin, dat is de logische verwachting.

Nu nog zien of het gros der Vlaamse kiezers ditmaal wél het nodige tikkeltje verstand gebruikt, of dat het zich andermaal een rad voor de ogen laat draaien.
Ik ben benieuwd waarvoor/voor wie de 800.000 gaan stemmen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2009, 17:35   #9
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ik ook............... en k'hoop van ganser harte dat er enkele procenten van die kiezers die het deksel op de neus gekregen hebben nu eindelijk inzien dat ze hun stem terug niet aan de tjeven moeten vergooien !
Oud 9 februari 2009, 00:27   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De vraag is, of die al ontnuchtert zijn. Een ezel heeft een dik vel he, daar kom je zo maar niet doorheen. Ik ben er zeker van dat er daar nog zeer veel ezels gaan tussenzitten die zich meer dan twee keer aan dezelfde steen zullen stoten.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 februari 2009 om 00:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 00:33   #11
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Ik had toch meer overloperij van de Cd&V naar NVA verwacht (of eventueel andere partijen).

CD&V zal waarschijnlijk fel krimpen want de woordbreuk zal niet verdoezeld kunnen worden.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2009, 08:25   #12
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik had toch meer overloperij van de Cd&V naar NVA verwacht (of eventueel andere partijen).

CD&V zal waarschijnlijk fel krimpen want de woordbreuk zal niet verdoezeld kunnen worden.
Het is begonnen hoor:

Citaat:
Onvrede bij CD&V-basis over campagne

Drie CD&V-burgemeesters zeggen het vertrouwen in de partijtop op: 'Hoe kunnen wij geloofwaardig naar de kiezer gaan, als we niets van onze beloftes hebben uitgevoerd? Onze top heeft zijn woord niet gehouden, de N-VA deed dat wel.'
Goed een halfjaar nadat het kartel CD&V/N-VA uit elkaar is gevallen, is de onvrede bij de CD&V-basis duidelijk niet weg. Huub Broers, CD&V-burgemeester van Voeren, Hendrik Verbrugge, CD&V-burgemeester van Alken, en Dirk Brankaer, burgemeester van Overijse en via een lokale lijst verbonden met CD&V, trekken aan de alarmbel.

'Wij verwoorden slechts wat leeft bij heel veel mensen aan de basis van de partij. In 2004 trokken we samen met de N-VA naar de kiezer, en door een wervend communautair programma overtuigden we veel mensen. Iedereen weet dat je geen 100 procent van al je beloftes kan uitvoeren, maar we hebben op dit moment nul procent bereikt', zegt Broers, die zijn CD&V-lidkaart voor 2009 niet meer vernieuwd heeft.

Volledig artikel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 februari 2009 om 08:27.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be