![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Verleg jij je stem? | |||
| Ik stem links |
|
15 | 18,75% |
| Ik stemde CD&V maar zou nu LDD stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde CD&V maar zou nu NV-A stemmen |
|
5 | 6,25% |
| Ik stemde CD&V maar zou nu VB stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde CD&V en zou dat terug doen |
|
1 | 1,25% |
| Ik stemde LDD maar zou nu CD&V stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde LDD maar zou nu NV-A stemmen |
|
1 | 1,25% |
| Ik stemde LDD maar zou nu VB stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde LDD en zou dat terug doen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde NV-A maar zou nu CD&V stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde NV-A maar zou nu LDD stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde NV-A maar zou nu VB stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde NV-A en zou dat nu terug doen |
|
31 | 38,75% |
| Ik stemde VB maar zou nu CD&V stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde VB maar zou nu NV-A stemmen |
|
7 | 8,75% |
| Ik stemde VB maar zou nu LDD stemmen |
|
0 | 0% |
| Ik stemde VB en zou dat terug doen |
|
16 | 20,00% |
| Ik ben niet van plan te gaan stemmen |
|
4 | 5,00% |
| Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister
|
Ik had graag eens geweten of de rechtse stemmers zullen schuiven naar een andere partij bij volgende verkiezingen.
Ik bekijk CD&V nu ook als rechts he, voor 't gemak.
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Als niet-stemmer heb ik nooit rechts gestemd, maar gekregen wat anderen stemden, dus mijn stem zal de politiek naar links helpen opschuiven. Dat is al één.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik blijf volharden in de boosheid ... VB.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Minister
|
In denk je dat het tactisch nu misschien niet verstandiger zou zijn eenmalig massaal NV-A te stemmen?
Laatst gewijzigd door plakker : 13 juli 2011 om 13:13. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Partijlid
|
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête?
'Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen.' Siegfried Bracke |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Minister
|
Citaat:
Net omdat ik er nog niet goed uit ben, 't zou de eerste keer zijn dat ik anders stem, en dan zou het nog alleen uit tactische overwegingen zijn. Edit: ah sorry, je had het over jezelf. Nee, je moet eerst x-aantal tijd lid zijn of x-aantal posts hebben of zo
Laatst gewijzigd door plakker : 13 juli 2011 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik mag wel, maar ik kan niet. De optie die bij mij past, staat er niet bij...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dan zou je van rechts naar links moeten gaan of van links naar rechts... Ja, die opties staan er niet bij, 't was dan ook alleen de vraag hoe het rechtse landschap verhuist
Laatst gewijzigd door plakker : 13 juli 2011 om 13:24. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
idem
|
|
|
#11 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Of ik ga linkser
'Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen.' Siegfried Bracke |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In het andere geval verdient én krijgt de NVA mijn stem niet.
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik stemde de vorige keer PVDA nadat ik mijn stem had verlegd van Open VLD & Vivant. Ik ga nu opnieuw PVDA stemmen.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 juli 2011 om 14:13. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar dan ga je ervan uit dat de NV-A in een regering zal stappen om een Belgische regering op poten te zetten. Anders zal de rest gewoon bij het cordon blijven, en het cordon doorbreken zal de VB-light stemmers van zijn partij afschrikken.
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik de kans zou hebben dan zou ik ervoor stemmen. De vorige keer was dat niet het geval.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Lijkt me toch dat die drie partijen ver uit mekaar liggen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voor Firestone: ik stemde O-VLD en ga er nu terug voor stemmen. Laatst gewijzigd door Weyland : 13 juli 2011 om 14:17. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als de NVA in een regering stapt (zoals ze deze kut-regering op poten heeft helpen zetten) zal dat zonder het VB zijn. Cordon of niet. Als de NVA de tjeven kan overtuigen om via de vlaamse regering de federale te overrulen dan hebben ze de VB aan hun zijde. Cordon of niet. Als BDW zegt: ik spreek voor de meerderheid van Vlaanderen (een jaar geleden sprak hij van 80% maar de liberalen zijn gaan collaboreren) dan heeft hij gelijk want het VB hoort daar wel dgelijk bij. MAAR! Als VB + NVA meer dan 50% haalt in het Vlaamse parlement dan is het belangrijk dat het VB zo groot mogelijk is omdat de NVA dan verplicht wordt om woord te houden én het cordon te doorbreken. Dit geldt vooral voor het communautaire. Voor die punten waar de NVA en VB van mening verschillen hoeven ze geenszins een of ander akkoord te sluiten. Dus is een stem voor het VB communautair zeker en vast een stem voor de NVA. Voor de rest is het ieder voor zich.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 juli 2011 om 14:21. |
|
|
|
|