![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet het Vlaams Belang deel uitmaken van de radicaal-rechtse fractie in het EP? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
10 | 47,62% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 52,38% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp dat de verleiding voor het Belang groot was om in de nieuwe radicaal-rechts fractie ITS te stappen in het Europees Parlement. Men krijgt hierdoor meer spreektijd, zitting in werkgroepen en ook meer middelen.
Maar als je es kijkt met wat voor ongeregeld men in zee gaat, dan moet je je toch de vraag stellen of het dit wel waard is. Partijen die rechtuit haat prediken tegen de nationale minderheden, die anti-joods zijn en meer van dergelijk fraais. Het Belang schaadt mijns inziens zijn naam door zich met dergelijk volk te verbinden. Daarom richt ik me met deze poll tot de Belang-aanhangers hier: moet het belang deel zijn van deze fractie? Mijn mening is alvast klaar en duidelijk: neen!
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de goede orde: over welke partijen hebben we het dan eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Een partij moet een fractie vormen om normaal te kunnen functioneren.Men moet het niet over alles eens zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
![]() National Front 7 Bruno Gollnisch, Carl Lang, Jean-Marie Le Pen, Marine Le Pen, Fernand Le Rachinel, Jean-Claude Martinez, Lydia Schenardi ![]() Greater Romania Party 5 Daniela Buruiană, Eugen Mihăescu, Viorica Moisuc, Petre Popeangă, Cristian Stănescu ![]() Flemish Interest 3 Philip Claeys, Koenraad Dillen, Frank Vanhecke ![]() Social Alternative Tricolour Flame 2 Alessandra Mussolini (AS), Luca Romagnoli (FT) ![]() Freedom Party 1 Andreas Mölzer ![]() National Union Attack 1 Dimitar Stoyanov ![]() independent, formerly UKIP 1 Ashley Mote
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 20 januari 2007 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Neen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik was al verrast dat Wilders niet meedeed, die moet mensen nog even laten wennen voor hij uit de kast komt...
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 20 januari 2007 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben niet echt een aanhanger van het VB, dus heb ik in deze misschien geen recht van spreken.
Maar als je ziet met welk types ze in zee gaan, kan ik alleen maar besluiten dat hun salonfähigheid(om dat woord om maar eens te gebruiken) slechts een dun laagje vernis is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal nogmaals de vraag: over welke "types" gaat het hier en waarvoor staan ze dan wel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is volstrekt logisch dat men de beschikbare middelen die er voorhanden zijn gebruikt. Als lid van een fractie beschikt men over meer middelen..
Overigens zijn al die partijen het over één zaak eens : zo weinig mogelijk Europa.. politiek maakt het dus geen enkel verschil. Ze zullen nogal verschieten als ze op een goede dag "wakker worden" en het merendeel van alle besluitvorming "europees" is geworden en zij er door hun gebrek aan interesse geen deel aan hebben.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Verder wil de partij dat Frankrijk zo snel mogelijk uit de EU moet stappen, de euro weer moet afschaffen en de frank als betaalmiddel weer terug moet komen. Ook voerde de partij een felle campagne tegen de Europese Grondwet die uiteindelijk door 55% van de Fransen werd verworpen. Verder pleit de partij voor herinvoering van de doodstraf voor zeer ernstige misdaden, is de partij tegen abortus en pleit zij voor afschaffing van het Franse samenlevingscontract PACS, wat zowel openstaat voor homo's als voor hetero's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Partijlid
|
![]() Natuurlijk. De enige manier om deftig te functioneren in het EP.
Over welk zootje ongeregeld je het hebt ontgaat me wel.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Parlementslid
|
![]() Dat kan mij eerlijk gezegd geen bal schelen.
![]() |
#16 | |||
|
![]() Eerst en vooral zou ik graag duidelijkheid hebben over twee zaken :
1. Wat moet je precies doen om een fractie te vormen : moet je met 19 of 20 zijn of zo? Moet je uit minstens vijf of zes landen vertegenwoordigers hebben? ![]() 2. Binnen een paar maanden gaan Bulgarije en Roemenië hun eerste echte EU verkiezingen houden. Hun huidige vertegenwoordigers zijn gewoon de "observers" van vroeger. Is dit dus wel de moeite. Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/1390 Citaat:
Daarnaast zijn velen blijkbaar Le Pen's vroegere daden en woorden vergeten : ![]() Wel moet ik toegeven dat men in de pers soms ook nogal gemakkelijk iets schrijft : http://www.guardian.co.uk/gall/0,,711990,00.html Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 21 januari 2007 om 16:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Le Pen's FN bv., de man die blijft(onlangs nog) herhalen dat de holocaust een detail in de geschiedenis van de mensheid blijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Waarom zou hij daartoe het recht niet hebben?
![]()
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die uitspraak over "detail uit de geschiedenis" moet u wel uit de oude doos halen... Uit 1987!!! |
|
![]() |
![]() |