![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uit een Oostenrijks onderzoek dat zondag in de Britse krant Sunday Times gepubliceerd werd, blijkt dat het intelligentiequotiënt van Belgen ver boven dat van de Amerikanen uitstijgt.
Het 'wereldkampioenschap intelligentie' was het werk van vorsers aan de medische faculteit van de universiteit van Wenen, die op basis van een breed gamma gegevens een top-50 opstelden van het IQ per land. De toppositie op hun ranglijst wordt ingenomen door Hongkong (IQ 107), gevolgd door een viertal andere Oost-Aziatische landen. België scoort met 100 een heel behoorlijke 11de plaats samen met China en Groot-Brittannië, maar ruim voor Amerika en Frankrijk. De Nederlanders staan met een gemiddeld IQ van 102 op een gedeelde 5de plaats. Ik heb ooit die test meegedaan en ik kwam uit op 115, maar ik had toen wel een glas teveel op ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar staan de Nederlanders ? Telkens je daar komt beweren die dat Belgen dom zijn. Ze hebben het over 'domme Belgen'. Ik ben curieus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die domme Nederlanders komen op 5 uit.
Meeste IQ testen zijn gebaseerd op coördinatie en logisch reactievermogen.Soms aangevuld met basiskennis tests. Ik zie niet gemakkelijk een relatie tussen ras en dit, meer in culturele achtergronden en opvoeding. Afrika heeft ook genien voortgebracht, alleen zie of hoor je die niet.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zo'n testen zeggen niet altijd alles, parate kennis of algemene vorming en uitgebreide interesses zijn zeker even belangrijk. Het niveau kan ook afhangen van land tot land, de aard van de tests enz... de criteria kunnen ook verschillen.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() wat interessant zou zijn, is zo'n gelijkaardige test uitvoeren onder de Vlaamse of Belgische bevolking doen, en dit proberen te correleren met stemgedrag. Dan zullen onze Blokkertjes wel een toontje lager zingen denk ik
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
't Blijft wel vals natuurlijk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laten we ze er maar snel bijsleuren. Zonder die blokkers bestaat er geen thread nietwaar. Wel, seba, jij als CD&V'er zal wel goed scoren nietwaar, vermits je geen blokker bent. ![]() ![]() 115, piano? Ik vermoed dat ze niet vroegen om titels te maken voor threads... ![]() Belgen aanmerkelijk intelligenter van Amerikanen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die behoorlijke score van 100 is nu ook helemaal niet zo bijzonder, daar 100 doodeenvoudig het gemiddelde IQ is.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons deze rangschikking als waardeloos beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, laat onze deze rangschikking beschouwen als een inspiratie, ons onderwijs moet gewoon terug opgekrikt worden. Onwilligen buiten categorie geplaatst.
België , en Vlaanderen specifiek is een vliegendrol op een wereldkaart.Laat ons, "mensen" terug tellenniet qua omvang of aantal, maar qua inspiratie, qua voorbeeld voor de wereld an sich. Niet de idioterien van onze leiders, wat de politici zouden moeten zijn. Met de huidige paarse regering hebben we meer gezichtverlies geleden dan in alle voorgaande eeuwen.(alle 1.7 van deze)
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik ben niet beschaamd om een domme Vlaams Blokker te zijn, maar ik ben wel beschaamd om een omhoog gevallen Belg te aanhoren
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar denk wel dat er in nederland veel Hongkongers en Indiers zullen rondlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ernstig, de toekomst ligt inderdaad bij Chinezen en Oost-Aziers. De komende eeuw zal deze van China worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Inderdaad zo lijkt het wel. Wie wist trouwens dat China nog een orthodox-communistische natie was. Ik denk dat nu een paar mensen anders over hun vakantie naar China zullen kijken.
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() thePiano
Ik heb ooit die test meegedaan en ik kwam uit op 115, maar ik had toen wel een glas teveel op ... ydde: Met mij vergeleken zijt gij maar een stomme kloot !!! (120!!!) ![]() ![]()
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ik moet niet meedoen aan zo'n testen om te weten dat ik de slimste ben van allemaal.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() HET IQ is een ideologische constructie net als het zogenaamde EQ...
Toch worden IQ- en EQ-testen veel gebruikt in wetenschappelijke middens...Ik heb jamer genoeg geen tijd om eens een diepgaande kritiek te wijden aan dit fenomeen... Maar, aangezien 'intelligentie' op zich al een ideologische constructie is, zijn IQ testen dat per definitie ook.. Intelligentie kan je volgens mij niet meten (hoewel je dat soms zou denken als je simpelweg de TV aanzet!)... omdat de ene persoon nu eenmaal vaardiger is in de ene context of ten aanzien van de ene problematiek dan de andere.. daarom zeg ik altijd dat iedereen even intelligent is als ene ander op zijn of haar specifiek gebied. Er zijn geen mensen die 'beter' zijn, we zijn allemaal de besten in iets dus is het zinloos daarover te palaveren... Wel zijn er natuurlijk mensen die door hun specifieke invididuele, historische en culturele omstandigheden meer kennis heben vergaard en/of mee rmogelijkheden hebben gehad om te leren hoe je problemen of raagstukken oplost... Het is dus allemaal een kwestie van tijd en middelen en begeleiding. Daarom zeg ik als doctor in de pedagogische wetenschappen altijd: je kan iedereen alles leren, op voorwaarde dat je voor iedereen de beste leer- en begeleidingsmethode vindt (en de tijdsfactor is daarbij inbegrepen!)Een dergelijk onderwijs zou echter peperduur zijn en bestaat dus niet ! Jammer !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat eens even uitrekenen hoeveel er dat dan zijn…. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik moet het eens zijn met Jean.
als ge zelfs ziet wat ze mij allemaal aangeleerd hebben gekregen. 't was wel met bloed, zweet en tranen.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |