![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken de huidige cijfers van België niet, maar ik herinner me dat er 10 jaar geleden in België zeker minder dan 10% van de mensen naar het buitenland op vakantie gingen.
![]() |
![]() |
#2 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
en op uw berekening 100% - 17% = 83% die niet KAN een reis maken omdat ze in barre armoede leven. Ik kan het weten, want we zijn voor het werk naar daar geweest voor enkele concerten als ge in japan rond loopt met uw ogen open ziet ge de armoede overal. Hier kan de overige 90% dat wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Hoe zwaar het me ook valt iemand met zo'mooie avatar te moeten tegenspreken maar: Rumsfeld is ternauwernood in staat tot een originele gedachte! Laat staan dat hij zoiets kan memoriseren... Die man is een schande voor de States en zijn ego alleen kan Zuid Amerika bedekken..... En je weet best dat ik alles behalve een America basher ben,maar:feiten zijn feiten - we zouden beter af zijn zonder hem! Waarschijnlijker is dat Condoleeza het hem heeft voorgezegd en hij het moest aflezen van een teleprompter 1000 x sorry
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 100% - 17% = 83% die niet KAN een reis maken omdat ze in barre armoede leven. Ik kan het weten, want we zijn voor het werk naar daar geweest voor enkele concerten als ge in japan rond loopt met uw ogen open ziet ge de armoede overal
jaja met uw ogen open rondlopen kan elke Westerling - ooit al eens bedacht hoeveel moeite het een Japanner kost om met zijn ogen open te lopen? ![]() Ernstig nu:Feit is dat Japan een gemoderniseerde feodale samenleving is - maar in haar "core" nog steeds even feodaal.De gemiddelde Japanner heeft in vergelijking met ons weinig gevoel voor individualisme - kan ook moeilijk anders - hun opvoeding is volledig ingesteld op het creëeren van een schare werknemers die zich willen doodzwoegen voor hun bedrijf,die bedrijven zijn georganiseerd in keiretsu's die regels en codes hanteren die doen denken aan onze middeleeuwse gilden en elke vorm van individualistisch denken word als een 'gaijin-mentaliteit' grondig en definitief de grond ingeboord.Alle respect voor hun technisch vernuft,maar hun economisch succes is in belangrijke mate te danken aan het wegcijferen van hun individuele geluksbelevenis.Dat ze overmatig consumeren is een uiting van diepe onvrede waarbij ze voor zichzelf de illusie wekken dat ze modern zijn. Of zoals een Amerikaans econoom (de naam ontgaat me even) het ooit zei ![]() Ik weet het niet - als iemand cijfers heeft wil ik ze graag eens horen - maar het zou me verbazen dat de Japanners niet minstens dubbel zoveel anti depressiva slikken als ons.Het is een democratie,dat wel,maar vergelijk ze nooit met ons.Wij zijn geboren en opgevoed om vrije individuen te worden,Japanners zijn geboren en opgecoed om tot een collectief te behoren...en dat is niet mijn analyse maar die van een tolk die 8 jaar daar heeft gewoond en er zich naar eigen zeggen geen 5 minuten welkom heeft gevoeld.....
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Het gemiddelde inkomen in Japan bedraagt rond de 33.000 dolar per jaar. Japan heeft wel hele hoge zelfmoordcijfers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel ten zeerste of bij ons iedereen op vakantie kan gaan. Meer zelfs, ik ben ervan overtuigd dat het niet zo is. Misschien moet je het boek:In vrije val, armoede in België van Bart Demyttenaere eens lezen.
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkele economische indicatoren van Japan en (België).
Levensverwachting: 81,8 (78,5) GNI per kop in $: 33550(23250) Gini-index: 24.9 (28,7) Cijfers van de wereldbank http://www.worldbank.org/data/countr...untrydata.html http://earthtrends.wri.org/text/ECN/variables/353.htm De gini-coëfficient is een maat voor spreiding van het inkomen: in België is dit inkomen méér gespreid dan in Japan. Het totale inkomen van de Jappen is ook hoger dan dat van de Belgen. Besluit: over het algemeen is het inkomen in Japan hoger én beter gespreid dan in België. Als er dan toch armoede is, dan is dat, zoals Antoon opmerkte, omdat het leven er duurder is. Japanners betalen voor hun voedsel bijvoorbeeld ook een veel groter deel van hun inkomen dan andere ontwikkelde landen. Dat komt door de hoge invoerheffingen op voedsel gecombineerd met de lage en inefficiënte eigen productie. Een mooi voorbeeld van hoe protectionisme slecht is voor de welvaart.