![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Tania Derveaux (NEE) - 5 tot 11 februari Elke partij/beweging geeft je redenen om op hen te stemmen. NEE geeft je 10 redenen om NIET op hen te stemmen. In Antwerpen waren ze een fenomeen. Tania Derveaux is het boegbeeld bij de komende verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ik snap jullie intenties met de partij NEE en ik steun ze ook.
Politiek zoals ze nu is, moet ik niet en ik heb ook geen zin om daarvoor een ochtend op te offeren om in rij te staan en dit circus in stand te houden. Blanco stemmen is niet de oplossing, dus ligt NEE me nog het meest voor de hand. Maar eigenlijk zie ik nog het liefst gewoon stemrecht en dan kan ik szondags tijdens verkiezingen lekker uitslapen. Steunen jullie het stemrechtsprincipe en hoe kunnen we dat stemrecht eindelijk eens waarmaken? Ik twijfel in juni tussen niet gaan stemmen of NEE stemmen! Veel succes alvast. |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ik kan zelf geen uitspraken doen over stemrecht omdat dat mijn onpartijdigheid zou schaden, maar tijdens onze campagne hebben we inderdaad gemerkt dat een groot deel van de mensen stemrecht verkiest boven stemplicht. Je zou dus kunnen stellen dat als de meerderheid van de kiezers dit verkiest, dat het ondemocratisch is om het niet in te voeren.
Het zou er niet voor zorgen dat NEE niet zou opkomen, omdat mensen tenslotte altijd hun ontevredenheid moeten kunnen uiten, of ze nu vrijwillig gaan stemmen of onder "dwang". Groetjes, Tania |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stemrecht zou het probleem nog steeds niet oplossen. Want de niet-stemmers zitten dan met hetzelfde probleem als de huidige blancostemers: met hun mening (niet-stemmen) wordt geen rekening gehouden.
Als we een echte representatieve democratie willen (ikzelf geloof eerder in een basisdemocratie, maar daar gaat de discussie nu niet over), dan moeten ook niet-stemmers vertegenwoordigd worden in het parlement. namelijk door lege zetels. En als de helft van de mensen beslist om 's zondags uit te slapen, moet dus ook de helft van het parlement leeg blijven.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 5 februari 2007 om 20:46. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er dan een grote leegte zit in het parlement, dan zal men de volgende keer beter z'n best moeten doen om politiek tetrug interessanter te maken. Nu heeft men die druk niet en kan iedere partij blijven aanmodderen... Een parlement dat met stemrecht geen helft aan vertegenwoordigers telt, is geen rechtmatig parlement! Jou idee van representatieve democratie staat me dus helemaal aan. Laatst gewijzigd door Mac Don : 5 februari 2007 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jean d'Aurmelin I als onze nieuwe vorst. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Who?
|
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hem al voor me met een hermelijnen mantel en een protserige kroon.
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Mits dat hij zijn haren ontkrult:
![]() Jean d'Aurmelin I |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() We hebben blijkbaar ook al een koningin:
Cimme(-Il) Rouvier I ![]() Unie tussen het belgicisme en revolutionair flamingantisme Laatst gewijzigd door Praetorian : 5 februari 2007 om 21:20. |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() ![]() |
![]() |